IPod synchroniseert niet met iTunes

Ik hoop dat het nog niet eerder is gevraagd, althans ik heb er niets over kunnen vinden.

Als ik mijn iPod in de cradle steek dan opende tot voor kort iTunes en begon de synchronisatie. Nu niet meer, ik krijg de melding “koppel niet los” op de iPod en zie de iPod op het bureaublad verschijnen.

Maar iTunes start niet automatisch op en de iPod wordt niet gesynchroniseerd. In de voorkeuren van iTunes zie ik “er is geen iPod aangesloten”.

Hoe dit op te lossen ?

Hier heb ik ook last van, de ene keer wel, de andere keer weer niet. Bij mij lost het probleem zich op, door gewoon te herstarten. Dan komt de iPod wel in beeld bij iTunes.

Maar ben wel benieuwd of er ook nog andere oplossingen zijn. Want om nou de hele tijd te herstarten is ook niks.

Rick :apple:

[quote:8b30b174dc="MDF"]Ik hoop dat het nog niet eerder is gevraagd, althans ik heb er niets over kunnen vinden.

Als ik mijn iPod in de cradle steek dan opende tot voor kort iTunes en begon de synchronisatie. Nu niet meer, ik krijg de melding “koppel niet los” op de iPod en zie de iPod op het bureaublad verschijnen.

Maar iTunes start niet automatisch op en de iPod wordt niet gesynchroniseerd. In de voorkeuren van iTunes zie ik “er is geen iPod aangesloten”.

Hoe dit op te lossen ?[/quote:8b30b174dc]

Ik heb ditzelfde verschijnsel als ik m’n iPod via firewire aansluit. Via usb geen problemen.

Herstarten geeft geen ander resultaat...

Ik heb de iPod nu bijna een jaar en altijd perfect gegaan zonder enig probleem. Aansluiting loopt via FireWire.

Kan plots niet meer synchroniseren, zomaar van de ene dag op de andere… Heb niets geïnstalleerd of gewijzigd in voorkeuren. Vreemd
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de systeem updatings van Apple?

Maar dan zouden er toch veel meer personen last van moeten hebben.

En hoe dan wel synchroniseren? Terug de iPod installatie CD-Rom gebruiken ? :?

Weet iemand raad ?

Nee, ik ben echt niet ongeduldig :innocent: