iPod Tagging

Hey,

ik ben nu al een maandje een tevreden gebruiker van de iPod Video 30gb
Maar nu merk ik, dat hij bepaalde albums/nummers/artiesten niet weergeeft

Voorbeeld:
Lionel Ritchie - Hello

zoek bij artiest, geen Lionel Ritchie tevinden
en bij nummers, het nummer hello wel?

Hoe kan ik dit oplosse
Kom a.u.b niet met antwoorden zoals, Het ligt aan taggen in iTunes, want alles is netjes etc

P.s

Ligt het aan mij of heb je voor het aanvragen van oortjes je Credith card nodig :cry:

Het is misschien een heeeele domme vraag maar staan die liedjes er wel op?

Als je command + i doet op de song hello krijg je informatie over dat nummer te zien. Staat 'Lionel Richie' wel bij artiest ingevuld?

Misschien levert dit wat op: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68421&highlight=

Misschien heb je bij dit liedje aangevinkt dat het een verzameling is. Dan komt de artiest naam niet tussen je artiesten lijst te staan maar onder Verzamelingen!

[quote:6a09f32ab9="tennapel"]Als je command + i doet op de song hello krijg je informatie over dat nummer te zien. Staat 'Lionel Richie' wel bij artiest ingevuld?[/quote:6a09f32ab9]

Zoals ik al had vermeld:

"Kom a.u.b niet met antwoorden zoals, Het ligt aan taggen in iTunes, want alles is netjes etc "

en natuurlijk staan de nummers erop, anders zou ik ze ook niet vinden bij Nummers, op de iPod

en ook is het een album, staat hij ook bij, maar niet bij artiesten

Maar... eh... Lionel Richie is toch helemaal geen artiest?

:evil:

Anyways, als in het artiest veld wel degelijk een naam staat, het binnen iTunes wel gewoon werkt maar niet op de iPod dan is wellicht het audiobestand corrupt - kan zo snel geen andere mogelijkheid bedenken.

Test: importeer het nummer nogmaals van de cd naar je iTunes Library en zet het op je iPod. Zelfde probleem?

Heb je dit bij veel nummers of alleen bij Hello? Indien bij meer nummers: wat is de bron? Een vage download of je eigen cd’s? Met welke software zijn die mp3 bestanden gemaakt? iTunes? Iets anders? Meer info = meer kans op een antwoord.

Voor iPod oordopjes via de Apple Store heb je inderdaad een Creditcard nodig - zijn die van jou al na een maand kapot?

[quote:334b14023e="error"] bla bla [/quote:334b14023e]

ik download alles, maar waarom deed die het op me Photo het dan wel ?
en dan zou hij toch ook niet bij nummers

Oortjes
Van me shuffle zijn ze kapot, en waarom ineens is de credithcard ingevoerd :S

Ik zie op je site dat je uit Maarssen komt. Dan ben je toch zo even naar Utrecht gefietst / gescooterd / gebust om bij een van de Apple Centers daar met knisperende cash je oordoppen te aan te schaffen!?

Ligt aan het MP3tje zelf :wink:

Als je de naam van je MP3tje Lionel Richie - Hello noemt dan hoeft dat nog niet zo te zijn.
Kijk bij de eigenschappen van het MP3tje dan zie je Artiest: Titel: Album: en nog veel meer daar staan.

Vul het in, Verwijder het oude nummer van je iPod en uit iTunes.
Voeg het nieuwe nummer in iTunes in en sleep het naar je iPod.

Zodoende zal hij de artiest gewoon zien met de naam lionel Richie (wat jij ingevoerd heb) en ook bij de titel Hello. Maar ook nu bij Albums, De naam van zijn album waar dat nummer opstaat.

:wink:

[quote:50d77233c2="Kriska"]Ligt aan het MP3tje zelf :wink:

Als je de naam van je MP3tje Lionel Richie - Hello noemt dan hoeft dat nog niet zo te zijn.
Kijk bij de eigenschappen van het MP3tje dan zie je Artiest: Titel: Album: en nog veel meer daar staan.

Vul het in, Verwijder het oude nummer van je iPod en uit iTunes.
Voeg het nieuwe nummer in iTunes in en sleep het naar je iPod.

Zodoende zal hij de artiest gewoon zien met de naam lionel Richie (wat jij ingevoerd heb) en ook bij de titel Hello. Maar ook nu bij Albums, De naam van zijn album waar dat nummer opstaat.

:wink:[/quote:50d77233c2]

Dit staat allemaal goed, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Dit is volgens mij (ergens gelezen?) ook een foutje ofzo. Het was bij mij in een keer verholpen toen ik (per ongeluk) alle muziek eraf haalde en er opnieuw op zette. Ook zou het kunnen zijn (ergens anders gelezen, en volgens mij werkt het ook) om de albumnamen weg te laten bij alle nummers van 1 artiest.

Succes!

Ik heb btw ook een iPod Video 30 gb...