iPod thuis en op school.

Ik vroeg me af...

Mijn iPod video die ik hier heb liggen is natuurlijk geïnstaleerd op deze Mac.
Maar stel dat als ik naar school ga, en plug mijn iPod in een andere Mac daar.

Hoe gaat dat dan te werk?
Kan ik dan gewoon me iPod opladen?

En is dat ook het zelfde geld voor een PC?

Alvast bedankt!

Op een mac kun je hem opladen, maar ook gewoon gebruiken. Hoe dat met een windows PC-zit weet ik niet...

Op een Windows-PC kan je je iPod ook gewoon opladen.

Dankje wel voor de reacties. Maar kan ik gewoon tegelijkertijd muziek luisteren op me iPod?

[quote:2ca7daf29e="darkleroy"]Dankje wel voor de reacties. Maar kan ik gewoon tegelijkertijd muziek luisteren op me iPod?[/quote:2ca7daf29e] Dan moet je 'm eerst weer unmounten maar wel de kabel d'r in laten zitten. Op een Mac kan dat, op een Winbak bij mijn weten niet. Anders kan het natuurlijk via iTunes (maar dan moet dat d'r wel weer opstaan in case of XP...)

Jep,

Ook als je op je school Windows XP of 2000 (met SP4) draait gaat je iPod gewoon werken als externe hardeschijf + hij laad tegelijkertijd op.
Voor muziek (etc) zul je iTunes moeten downloaden en installeren.

[quote:9450cb3646="Nikita"] Dan moet je 'm eerst weer unmounten maar wel de kabel d'r in laten zitten. Op een Mac kan dat, op een Winbak bij mijn weten niet.[/quote:9450cb3646]

volgens mij kan dat wel :wink:
als je in deze computer of via iTunes de iPod video ‘‘eruit gooit’’, blijft hij opladen, maar kan je gewoon gebruik blijven maken van je iPod :slight_smile:

[quote:4346391e05="Marsman"][quote:4346391e05="Nikita"] Dan moet je 'm eerst weer unmounten maar wel de kabel d'r in laten zitten. Op een Mac kan dat, op een Winbak bij mijn weten niet.[/quote:4346391e05]

volgens mij kan dat wel :wink:
als je in deze computer of via iTunes de iPod video ‘‘eruit gooit’’, blijft hij opladen, maar kan je gewoon gebruik blijven maken van je iPod :)[/quote:4346391e05]
Oh, ok. Bij de Dell van m’n pa wordt nl. de USB poort als het ware uitgezet (stroom d’r af) als ik m’n USB duim loskoppel via dat menuutje in de taakbalk. Da’s te zien omdat er een lampje in dat stickje zit… Dus als je dan een iPod er aan zou hebben zitten, zou 'ie niet meer opladen. Maar dan verschilt zeker per PC dan… Windows wereld :roll:

:stuck_out_tongue:

[quote:3121213534="Kriska"]Jep,

Ook als je op je school Windows XP of 2000 (met SP4) draait gaat je iPod gewoon werken als externe hardeschijf + hij laad tegelijkertijd op.
Voor muziek (etc) zul je iTunes moeten downloaden en installeren.[/quote:3121213534]

Bedankt voor de reacties.
Op elke PC en Mac staat iTunes.
Dus dat zal geen probleem worden.

Want hoorde eerst iets vaags van iemand uit me klas dat z’n iPod mini niet werd herkend… ofzo bij de Mac. maar goed. Windows en Mac OS X ziet beide mijn iPod, en als er iTunes op staat kan ik tegelijkertijd luisteren.

Je kan niet naar je muziek luisteren via iTunes op een anderen mac/pc behalve je eigen. Anders gaat hij vragen om je iPod te wissen.

Toch?? :?

hij wil ook geen muziek luisteren via itunes maar zijn iPod terwijl die oplaat

[quote:5c211eb7f3="turrrbothijs"]hij wil ook geen muziek luisteren via itunes maar zijn iPod terwijl die oplaat[/quote:5c211eb7f3]

Precies. :wink:

Muziek luisteren kan alleen via de :apple: die de iTunesbibliotheek heeft die bij jouw iPod hoort.

Opladen kan overal, ook in een windowsbak. Zolang de computer aanstaat en er dus stroom door loopt, is het goed. Of hij ook oplaadt als de computer aangesloten is aan het stroomnet maar niet aan, dat weet ik niet. Zou wel leuk zijn :slight_smile:

Dit topic bracht me even aan het twijfelen, dus ik heb het weer ff getest. Maar naar mijn weten kan je een iPod niet voor een PC gebruiken, wanneer hij voor de mac geformateerd is. Toen ik hem zojuist aansloot begon hij wel op te laden, maar verder kon ik er niks mee. Toen ik hem 'loskoppelde' stopte hij ook gelijk met opladen. iTunes zag de iPod ook niet.

Dit is wat ik hier op het forum op heb gestoken over de iPod.
De iPod en de mini werken beide met een harde schijf.
Deze wordt door een mac HFS+ geformateerd.
Dit kan een pc niet lezen. Een pc werkt namelijk met FAT 32 formatie.
FAT 32 kan een mac ook lezen. Dus een iPod die voor de pc geformateerd is kan een mac ook lezen.
Zitten wel wat nadelen aan. Je kan geen bestanden groter dan 4GB erop kwijt en je moet de iPodupdater met een pc bijhouden.

Met een andere mac kan je de iPod gewoon gebruiken.

[quote:fa5377bdee="darkleroy"][quote:fa5377bdee="turrrbothijs"]hij wil ook geen muziek luisteren via itunes maar zijn iPod terwijl die oplaat[/quote:fa5377bdee]

Precies. ;)[/quote:fa5377bdee]

Dan maakt het toch geen moer uit of er iTunes op staat of niet.

Ik dacht hij dat wel via iTunes wou doen volgens deze zin. Sorry :frowning:

[quote:fa5377bdee=“darkleroy”]maar goed. Windows en Mac OS X ziet beide mijn iPod, en als er iTunes op staat kan ik tegelijkertijd luisteren. [/quote:fa5377bdee]

Probeer het maar niet met een Windows.. Die gaat vastlopen en ontploffen, en je iPod willen formatteren, en zorgen dat je nog meer een hekel krijgt aan Windows. Ik heb sinds eenn maandje ook een Mac, en wilde wat muziek overzetten naar mn oude computer (een Windows). Dat is zwaaaaaaar vermoeiend.