's Avonds zet ik mijn iPod Touch in het dock om op te laden, en heb al een paar keer gemerkt dat 's ochtends de batterij dan veel leger is. Enig idee waar dit door kan komen?
Begint ie sowieso wel te laden als je 'm in het dock zet?
Volgens mij wel, maar ik zal vanavond dubbel controleren of dat inderdaad het geval is.
Als ie dan ook al niet oplaadt is het natuurlijk niet gek als hij leger is de volgende ochtend.
Is mij ook overkomen! Je moet de touch echt uitzetten met het bovenste knopje dan loopt ie niet meer leeg !
[quote:3f60cf9933="rona222"]Is mij ook overkomen! Je moet de touch echt uitzetten met het bovenste knopje dan loopt ie niet meer leeg ![/quote:3f60cf9933]
Lijkt me logsch; in het andere geval zou de iPod touch nog altijd stand-by staan en blijft ie batterij gebruiken.
Als hij in het dock wordt gezet en hij schijnt op te laden maar desondanks is de iPod touch leger dan de dag ervoor, dan is er iets heel vreemds aan de hand :?
Lijkt me logsch; in het andere geval zou de iPod touch nog altijd stand-by staan en blijft ie batterij gebruiken. Als hij in het dock wordt gezet en hij schijnt op te laden maar desondanks is de iPod touch leger dan de dag ervoor, dan is er iets heel vreemds aan de hand :?[/quote]
Was bij mij toch het geval liep leeg terwijl ie opstond en aan het opladen was!
[quote:63a44510f5="rona222"]Is mij ook overkomen! Je moet de touch echt uitzetten met het bovenste knopje dan loopt ie niet meer leeg ![/quote:63a44510f5] Dat ga ik proberen! Mijn iMac gaat op een gegeven moment in de slaapstand, dus misschien dat de iPod dan niet meer wordt opgeladen, maar wel wat stroom verbruikt.
[quote:7a0c788830="rona222"][quote:7a0c788830="Eelke"]Lijkt me logsch; in het andere geval zou de iPod touch nog altijd stand-by staan en blijft ie batterij gebruiken. Als hij in het dock wordt gezet en hij schijnt op te laden maar desondanks is de iPod touch leger dan de dag ervoor, dan is er iets heel vreemds aan de hand :?[/quote:7a0c788830]
Was bij mij toch het geval liep leeg terwijl ie opstond en aan het opladen was![/quote:7a0c788830]
Het zou toch niet moeten kunnen dat het verbruik van het apparaat meer is dan deze opgeladen kan worden?
En vandaag [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=148130]in een ander topic[/url] net geleerd dat op een MacBook de twee USB poorten niet gelijk zijn: [url=http://www.wired.com/gadgetlab/2008/05/the-macbook-all/]The MacBook. All USB Ports Are Not Equal.[/url]
[quote:dbc848541e="palahala"]En vandaag [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=148130]in een ander topic[/url] net geleerd dat op een MacBook de twee USB poorten niet gelijk zijn: [url=http://www.wired.com/gadgetlab/2008/05/the-macbook-all/]The MacBook. All USB Ports Are Not Equal.[/url][/quote:dbc848541e]
Inderdaad, dat las ik ook net vanmiddag.
Probeer het eens op de andere poort?
Ik heb een iMac G5, ik weet niet of die hetzelfde euvel heeft.
[quote:a3336c6d7c="koen"]Ik heb een iMac G5, ik weet niet of die hetzelfde euvel heeft.[/quote:a3336c6d7c]
Lijkt me niet inderdaad. Die heeft geen iSight ingebouwd en die zou verder ook wel heer anders opgebouwd zijn.
@Koen De iMac laadt inderdaad niet meer via een USB poort als hij in slaapstand staat. Althans de mijne (Intel iMac) niet.
[quote:f66c2122fe="Huibregt"]@Koen De iMac laadt inderdaad niet meer via een USB poort als hij in slaapstand staat. Althans de mijne (Intel iMac) niet.[/quote:f66c2122fe]
Huh? als ik mijn iPhone aansluit aan de computer en vervolgens mijn macbook dichtklap dan gaat hij wel door met opladen hoor.
Bij mij stopt de iPhone toch echt met opladen als ik de Macbook op sluimer zet. :wink:
[quote:589ff5de09="rdesign"]Bij mij stopt de iPhone toch echt met opladen als ik de Macbook op sluimer zet. :wink:[/quote:589ff5de09]
Ik heb het nogmaals geprobeerd: als ik de MacBook Pro (dec 2007)dicht klap blijft de iPhone opladen.
dat laatste kan ik ook bevestigen :)
Volgens mij is het de ontlaad functie? Ik weet niet beter dan dat mijn iPods (nano though) ontladen als ik ze >te lang< aan mijn mac heb hangen. Nog een voordeel van een standalone lader van mijn iPod ;)
Voor ik gisteren ging slapen was mijn iPod geheel opgeladen in het dock. Vanmorgen zag ik dat hij nog maar voor 1/3 was opgeladen. Dus er gebeurt toch iets in de achtergrond, misschien probeert hij contact te houden met het wifi signaal? :?