ipod touch en mail verzenden van @home werkt niet.

Ik heb een 16 Gb ipod-touch en ik heb de mail gegevens van @home ingevuld. Ik kan alles op verschillende wifi's maar ik kan alleen maar mail versturen vanaf mijn @home aansluiting, en niet vanaf een ander netwerk. Ik kan dus [u:11e9335c26]wel[/u:11e9335c26] overal mail ontvangen en internetten en chatten en youtube bekijken enz.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Mail versturen op een ander netwerk gaat alleen via de provider van dat netwerk. Zit je bijvoorbeeld op een Casema netwerk dan moet je mail versturen via smtp.casema.nl. Ophalen gaat wel via je eigen instellingen...

Je kan wel overal mail verzenden met de smtp van gmail!

Wat ik heb gedaan. Ik heb een gmail adres gemaakt. Daar heb ik bij instellingen mijn e-mail adres toegevoegd zodat de mail van mijn Xs4all adres wordt opgehaald. En als handtekening heb ik gezet/gevraagd of ze willen antwoorden op mijn Xs4all adres.

[quote:8f456abb32="bartje"]Je kan wel overal mail verzenden met de smtp van gmail![/quote:8f456abb32] Dat is mij nog niet gelukt. Zal er ook weer eens induiken. Ik ontvang nu gewoon overal mail op de conventionele manier en verzend via Webmail. Kan i.d.d. handiger.

google instellingen zijn:

smtp:

[list:822ef063bd]port: 587 SSL aangevinkt.
inloggen met <account>@gmail.com[/list:u:822ef063bd]

pop:

[list:822ef063bd]port: 995 SLL aangevinkt.
inloggen met <account>@gmail.com[/list:u:822ef063bd]

Dank je, dat is handig!

Dat is wel handig, maar dan ook weer niet echt, want reply's op die mail komen dan opnieuw via je gmail binnen. Dat is toch in ieder geval bij mij zo, ongeacht of ik de reply-to op mijn juiste adres instel of niet.

Wat ik graag zou willen is: de mail kunnen versturen, alsof ik achter mijn mac zit , die op @home is aangesloten. En ik wil graag overal deze mail kunnen versuren.

De webmail van @home gebruiken?

Wat je wil kan nu eenmaal niet zo makkelijk als je de raad van de bovenstaande posts niet probeert.

Veel gratis smtp-servers zijn er nu eenmaal niet.

Volgens mij gaat dat niet werken. Je moet altijd voor de uitgaande mail de uitgaande-mailserver van het andere netwerk gebruiken. Als ik met mijn laptop op jouw netwerk zit dan moet ik voor mijn uitgaande mail jouw smtp.@home instellen. Zit ik op het netwerk bij mijn vriendin dan moet ik die weer veranderen in smtp.casema.nl. Thuis gebruik ik dan weer mijn de uitgaande mailserver van mijn eigen provider. Je zult er dus iets voor moeten doen.

ik heb gedaan wat @ipodtouch heeft gedaan, nlm mail wordt opgehaald van @home en bij het versturen gebruik ik mijn gmail account met bij het onderschrift het verzoek om te reageren via het @home mail adres. Dit is voorlopig het handigste, want webmail vindt ik veel te omslachtig op m'n ipod touch.

Mijn mail van mijn bartnotermans.com domein kan ik gewoon via @home versturen.

[quote:0fd018758c="klaus"]Dat is wel handig, maar dan ook weer niet echt, want reply's op die mail komen dan opnieuw via je gmail binnen. Dat is toch in ieder geval bij mij zo, ongeacht of ik de reply-to op mijn juiste adres instel of niet.[/quote:0fd018758c] Je moet natuurlijk niet je binnenkomende mail op GMail zetten. Binnenkomende mail is dus je 'eigen' provider, uitgaande mail is GMail.

Zo heb ik het hier thuis ook al jaren.

Binnenkomende mail is op mijn zakelijke server, uitgaande mail op de server van de ADSL-provider.

Dus als voorbeeld:

inkomend: pop3.provider.nl
uitgaand: smtp.gmail.com

[quote:0fd018758c=“bartje”]Mijn mail van mijn bartnotermans.com domein kan ik gewoon via @home versturen.[/quote:0fd018758c]
Op je eigen Internet-adres ja. Maar toch niet overal on-the-road?

Nee alleen thuis :/

Gebruik thuis alleen maar mijn eigen domein email. Niet die van @home

Heb hetzelde probleem met mijn iPod Touch en @Home.

Als ik het hier dus zo eens lees kan ik dus géén mail versturen op mijn iPod via mijn uitgaande mailinstelling van @Home?

dus: mail.home.nl werkt niet?

Er is dus wel een elegante oplossing via gmail!

Op je accountinstelling op gmail.com kun je een ander afzender-adres invoeren. Dit moet je dan even laten verifieren via een mailtje maar daarna kun je de smtp van gmail op de ipod invoeren en de ontvanger van je mailtjes ziet nu als afzender je prive/thuis adres staan.

Dus Outgoing(!) Mail Server:
smtp.gmail.com
Username: xxxxx
Password: xxxxx

Advanced Outgoing Settings:
Use SSL op aan.
Server port 587

Vergeet niet je nieuwe afzender-gegevens op gmail als standaardafzender in te stellen.

het kan nog iets eleganter en dat is met behulp van de IMAP optie van Gmail. ;-) wordt het nog overzichtelijker van.

http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806

Heb hier een probleem met de melding "smtp server casema " reageert niet. Heel af en toe gaat de mail er wel uit. Waar moet ik dat gaan oplossen? Heb de mail gesychroniseerd met mail op m'n Mac.