iPod touch herstellen met officiële 2.0 software

Hoi,

aangezien ik laatst niet kon wachten totdat de officiele versie van 2.0 uitkwam heb ik die versie die op het forum stond maar gedownload en alles werkte prima, inmiddels Monkeyball gekocht enzo, maar nu crashen al m’n applicaties die ik via de AppStore heb gekocht! Ik denk dat het komt doordat het niet de officiele versie was.

Hoe kan ik nu alsnog de officiele versie kopen (aangezien ik er wel gewoon voor wil betalen)? moet ik dan eerst weer terug naar 1.1.4 (en hoe doe ik dat?)? Ik kan nergens vinden hoe dat moet!

JA, ik heb gezocht, aangezien de search helemaal niet naar behoren werkt, heb ik maar besloten om er een topic over te openen!

thanks alvast!

Volgens mij was de link die hier stond de zelfde als die je download via iTunes. Al je touch eens herstart?

Ik heb eveneens Super Monkey Ball gekocht, direct op mn iPod via App Store. Nu had ik wat problemen dus had ik mijn iPod gerestored, maar dat spelletje stond nog niet in iTunes bibliotheek. Via 'mijn account' en aankoopgeschiedenis is er ook geen mogelijkheid om het spelletje terug te downloaden... Wat kan ik nu doen?

Contact op nemen met Apple en vertellen wat er aan de hand is. Die kunnen aan de gegevens van je aankoopaccount zien of je daadwerkelijk Super Monkey Ball hebt gekocht en zo kunnen ze met een oplossing komen.

[quote:3618bf6d6e="carpebios"]Volgens mij was de link die hier stond de zelfde als die je download via iTunes. Al je touch eens herstart?[/quote:3618bf6d6e]

Ja heb al eens herstart, no luck! Ik heb ook al geprobeerd om de apps te verwijderen en dan opnieuw te downloaden (hij zegt bij mij dan wel dat ik de Apps al gekocht heb en kan ik ze dus gewoon opnieuw installeren) Maar het is gewoon raar waarom ze het dan opeens gewoon niet meer doen.

Renzsz om maar even op je vraag terug te komen, heb je de 'herstel' knop al geprobeerd in iTunes? Anders moet je even kijken of er ook iets binnenstroomt als je via iTunes zoekt naar een update. Eerst zou ik je Touch maar even 'rebooten'. Dus helemaal uitzetten (knop bovenop even ingedrukt houden). en dan kijken of je apps nog crashen.

ik heb hem uiteraard eens helemaal uit gezet en nog steeds blijven ze crashen. Als ik op 'update' klik zegt ie dat 2.0 de laatste versie van de software is en het apparaat up-to-date is, wat ie in feite ook is!

Als ik op de ‘herstel’ knop klik krijg ik deze mooie foutmelding:
[img:d76e1d7980]http://img168.imageshack.us/img168/5566/afbeelding1ew5.png[/img:d76e1d7980]
Niemand die weet hoe ik terug kom naar 1.1.4?

[quote:e32fde5c11="Renzsz"]ik heb hem uiteraard eens helemaal uit gezet en nog steeds blijven ze crashen. Als ik op 'update' klik zegt ie dat 2.0 de laatste versie van de software is en het apparaat up-to-date is, wat ie in feite ook is!

[img:e32fde5c11]http://img168.imageshack.us/img168/5566/afbeelding1ew5.png[/img:e32fde5c11]
Niemand die weet hoe ik terug kom naar 1.1.4?[/quote:e32fde5c11]
Deze guide zou moeten werken:
http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=76884

[quote:57bb3688c9="SL"]Ik heb eveneens Super Monkey Ball gekocht, direct op mn iPod via App Store. Nu had ik wat problemen dus had ik mijn iPod gerestored, maar dat spelletje stond nog niet in iTunes bibliotheek. Via 'mijn account' en aankoopgeschiedenis is er ook geen mogelijkheid om het spelletje terug te downloaden... Wat kan ik nu doen?[/quote:57bb3688c9]

ff mailtje via de iTunes Store, dan geven ze je de mogelijkheid om het nogmaals te downloaden via Store > Check for Purchases

tenminste, zo ging het bij mij toen een CD die ik op mijn iPhone 2G had gekocht niet in iTunes kon zien…

nou heb ik die oude iTunes gedownload, geïnstalleerd en opnieuw opgestart, de iPod zoals vermeld in DFU mode opgestart en met [option] + click de 1.1.4 software laten aanwijzen, komt ie na een tijdje met deze melding: [img:3614b1fce8]http://img403.imageshack.us/img403/700/afbeelding1jh1.png[/img:3614b1fce8]

:cry:

Nu zit ik dus met een lege iPod die niet opnieuw gerestored wil worden…

[quote:b8a3e80ee7="Renzsz"]ik heb hem uiteraard eens helemaal uit gezet en nog steeds blijven ze crashen. Als ik op 'update' klik zegt ie dat 2.0 de laatste versie van de software is en het apparaat up-to-date is, wat ie in feite ook is!

[img:b8a3e80ee7]http://img168.imageshack.us/img168/5566/afbeelding1ew5.png[/img:b8a3e80ee7]
Niemand die weet hoe ik terug kom naar 1.1.4?[/quote:b8a3e80ee7]

De 1.1.4 software downloaden ergens van een forum.
En dan herstellen in itunes met de shift knop ingedrukt het 1.1.4 bestand aanklikken en vervolgens laten herstellen , dan zou het weer goed moeten zitten lijkt me.

(let niet op eventuele spelfouten en kromme zinnen want op me touch moet ik nog even wennen :p)

ik ben er dus achter gekomen dat dit niet op de mac kan en daardoor heb ik dezelfde truck uitgevoerd op xp en dat lukt wel, ik heb hem naar 1.1.4 gekregen maar daarna, toen ik hem weer aan mn mac hing herkende die hem niet, met die home & sleep/wake button wel weer laten herkennen en toen zei die dat de ipod ge-update moest worden naar 1.1.5. Dat heb ik hem laten downloaden en kwam er een identieke foutmelding als hierboven, ik zal vanmiddag weer eens verder gaan klooien!

Misschien zomaar een zijweg: heb je eigenlijk die 45 of 47 versie van de 2.0 gedownload? Want ik heb geen enkel probleem met mn apps uit de appstore. Misschien dat de 45 versie niet helemaal stabiel was?

ik had volgens mij de 35 versie, dat was dus niet de GM, waarschijnlijk dat het daaraan ligt idd, ik kan er alleen nog niet veel over vinden dat andere mensen hier ook last van hebben!

[quote:784dbdfcf1="iMaximus"]Misschien zomaar een zijweg: heb je eigenlijk die 45 of 47 versie van de 2.0 gedownload? Want ik heb geen enkel probleem met mn apps uit de appstore. Misschien dat de 45 versie niet helemaal stabiel was?[/quote:784dbdfcf1]

Ik heb de 45 versie gedownload en die werkt perfect.

Hier kun je de 1.1.4 software downloaden:

Klik

Zou je niet een reservekopie terug kunnen proberen te zetten naar je iPod touch? Ik weet alleen niet zeker of een reservekopie het gehele besturingssysteem bevat, maar aangezien je nu 1.1.4 hebt en ik ervan uit ga dat je je iPod touch altijd met je Mac synchroniseert, zou het mogelijk kunnen werken.

[quote:ff8dbcf990=“Apple Support”][b:ff8dbcf990]Herstellen vanaf een reservekopie[/b:ff8dbcf990]
Ga als volgt te werk om gegevens te herstellen vanaf een reservekopie:

Sluit de iPhone aan op de computer waarmee u normaliter synchroniseert.
Selecteer de tab Samenvatting in iTunes en klik op Herstel (hiermee worden alle gegevens van de iPhone verwijderd). Selecteer de optie voor het herstellen van uw instellingen zodra u daarnaar wordt gevraagd.[/quote:ff8dbcf990]
Dit werkt natuurlijk ook voor een iPod touch.

[quote:275beb1959="Renzsz"]nou heb ik die oude iTunes gedownload, geïnstalleerd en opnieuw opgestart, de iPod zoals vermeld in DFU mode opgestart en met [option] + click de 1.1.4 software laten aanwijzen, komt ie na een tijdje met deze melding: [img:275beb1959]http://img403.imageshack.us/img403/700/afbeelding1jh1.png[/img:275beb1959]

Nu zit ik dus met een lege iPod die niet opnieuw gerestored wil worden…[/quote:275beb1959]

Waarom de oude iTunes? Als je het nou eens probeert met de nieuwe versie. En heb je die fix ook gedaan?

[quote:cd1e2d6037="Xcode"]Zou je niet een reservekopie terug kunnen proberen te zetten naar je iPod touch? Ik weet alleen niet zeker of een reservekopie het gehele besturingssysteem bevat, maar aangezien je nu 1.1.4 hebt en ik ervan uit ga dat je je iPod touch altijd met je Mac synchroniseert, zou het mogelijk kunnen werken.

[quote:cd1e2d6037=“Apple Support”][b:cd1e2d6037]Herstellen vanaf een reservekopie[/b:cd1e2d6037]
Ga als volgt te werk om gegevens te herstellen vanaf een reservekopie:

Sluit de iPhone aan op de computer waarmee u normaliter synchroniseert.
Selecteer de tab Samenvatting in iTunes en klik op Herstel (hiermee worden alle gegevens van de iPhone verwijderd). Selecteer de optie voor het herstellen van uw instellingen zodra u daarnaar wordt gevraagd.[/quote:cd1e2d6037]
Dit werkt natuurlijk ook voor een iPod touch.[/quote:cd1e2d6037]

[quote:cd1e2d6037=“Yannes”][quote:cd1e2d6037=“Renzsz”]nou heb ik die oude iTunes gedownload, geïnstalleerd en opnieuw opgestart, de iPod zoals vermeld in DFU mode opgestart en met [option] + click de 1.1.4 software laten aanwijzen, komt ie na een tijdje met deze melding:
[img:cd1e2d6037]http://img403.imageshack.us/img403/700/afbeelding1jh1.png[/img:cd1e2d6037]

Nu zit ik dus met een lege iPod die niet opnieuw gerestored wil worden…[/quote:cd1e2d6037]

Waarom de oude iTunes? Als je het nou eens probeert met de nieuwe versie. En heb je die fix ook gedaan?[/quote:cd1e2d6037]

I wish dat de mac altijd met een touch synchroniseert, ik heb inmiddels via de restore (via XP) 1.1.5 erop gekregen, maar als ik hem dan aan mn mac hang herkent hij hem niet en de ipod blijft ook in de normale stand.

Die oude versie van iTunes heb ik gebruikt omdat je met 7.7 niet terug kunt naar een eerdere versie dan 2.0.

ok het is inmiddels opgelost, hier is de methode (en ja gewoon op een mac ja)

[b:a2d6cea17a]Allereerst[/b:a2d6cea17a] moet je in je muziek map het bestand in de iTunes map dat “iTunes Library” heet even naar iets anders vernoemen, maak er iets van “iTunes Library Old” van!

[b:a2d6cea17a]Download iTunes 7.5[/b:a2d6cea17a] hier
[b:a2d6cea17a]Download 1.1.4[/b:a2d6cea17a] hier (niet met safari downloaden, gebruik firefox oid!!!)

[b:a2d6cea17a]Load up Terminal and type the following:[/b:a2d6cea17a]
killall iTunesHelper
sudo -s
rm -r /Applications/iTunes.app
rm -r /Library/Receipts/iTunesX.pkg
rm ~/Library/Preferences/com.apple.iTunes*
rm -r /Applications/iTunes.app
rm -r /Library/Receipts/iTunesX.pkg
rm ~/Library/Preferences/com.apple.iTunes*
rm -r /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework

[b:a2d6cea17a]iPod in DFU-mode zetten:[/b:a2d6cea17a]
Attach the phone to the pc
Turn the phone off
Hold power and home together for exactly 10 seconds
Release power but keep holding home until the pc beeps as a USB device is recognized.
At no point will the display come on. Now your restore should work.

[b:a2d6cea17a][option] + click op herstellen[/b:a2d6cea17a] en 1.1.4 aanklikken + iTunes zijn ding laten doen

Via software update weer iTunes 7.7 laten installeren, “iTunes Library Old” weer hernoemen naar “iTunes Library”

Als iTunes 7.7 dan weer je iPod herkent, vraagt ie of je wil upgraden naar 2.0 wat ik direct heb gedaan!

Basta!