Wie kan mij helpen? Ik heb thuis een ipod touch, en op de mac geformatteerd. Muziek en alle andere gegevens staan op mijn Mac thuis. Op mijn werk gebruik ik een Windows pc. Ik zou graag mijn afspraken uit Outlook van mijn werk-pc willen synchroniseren met mijn ipod touch. Ik weet of het kan, en als het kan hoe dit dan zou moeten. Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt. Groet, wim stavleu
Hoi Wim, Ik zit in dezelfde situatie. En sync de ipod af en toe met mijn windows computer (werk) en thuis met de iMac. Echter, als je de agenda met beide computers synct, krijg je elke keer de vraag of je de info wilt samenvoegen. Ik heb gemerkt dat het niet handig werkt. Soms krijg je toch dingen dubbelop, etc. Daarom gebruik ik nu alleen mijn Outlook op het werk als agenda en heb de agenda-sync functie in iTunes op mijn mac uitgeschakeld. Dan maar geen agenda info op de mac.
groeten,
Paul
Ook niet ideaal maar bruikbaar: ik stuur alle Outlook-vergaderverzoeken door naar mijn Mac (een 17" MBP die ik ook op mijn werk gebruik, niet in het netwerk maar met een aparte ADSLlijn aan het internet hangend). Inderdaad wat omslachtig en veel discipline vereisend, maar het gaat!
Met een iPod lukt het denk ik niet. Er is wel software als de missing synch die je in staat stelt het via een PDA te doen, misschien lukt het met een Palm apparaat ook.
Zelf gebruik ik een omweg.
Werk Outlook (windows)<-> iPaq
Thuis iPaq <-> outlook (windows aan exchange server)
Thuis Entourage Mac <-> Exchange server
Thuis Entourage Mac ,-> synch services iCal
Thuis andere macs via .Mac
Het is krom, werkt meestal wel, maar leidt soms tot een bloedbad met synch conflicts, zoals juist nu na de 10.5.2 update.
Contactpersonen synch ik niet meer met adresboek, gaf te veel problemen door niet matchende velden zoals werk en prive e-mail adressen. Missing Synch leidde ook tot een bloedbad dus gebruik ik niet meer.
Conclusie: denk maar eens heel goed na of dit echt belangrijk voor je is. Je loopt het risico door een blooper belangrijke afspraken te wissen en dat is nog vervelender dan dubbel afspraken!
Het kan ook “simpler”, als je een macbook (of macbook pro hebt) en een beetje snapt hoe het netwerk op je werk in elkaar zit en de instellingen van de exchange server kent/snapt. Op de macbook entourage gebruiken en die synchroniseren met de exchange server. Dan heb je je werk agenda ook bij je en houdt je werk en prive gescheiden (als het ware). Ik heb dan voor thuis nog een tweede identiteit in Entourage voor de exchange server thuis.
Of: in Mail een extra account maken voor je werk exchange server
Of voor je werk in parallels of VMware een virtuele windows machine gebruiken, bootcamp gebruiken etc.
[quote:405966fc26="wim stavleu"]Wie kan mij helpen? Ik heb thuis een ipod touch, en op de mac geformatteerd. Muziek en alle andere gegevens staan op mijn Mac thuis. Op mijn werk gebruik ik een Windows pc. Ik zou graag mijn afspraken uit Outlook van mijn werk-pc willen synchroniseren met mijn ipod touch. Ik weet of het kan, en als het kan hoe dit dan zou moeten. Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt. Groet, wim stavleu[/quote:405966fc26]
Ik gebruik eigenlijk Plaxo als koppeling tussen Windows Outlook and iCal.
Dus:
Windows Outlook <-> Plaxo
MBP iCal <-> Plaxo
iPod Touch <-> MBP iCal
Daarnaast ook nog: Plaxo <-> Google calendar
Het werkt allemaal prima als je de eerste sync niet mee telt, want dan ontstaan er vaak duplicates.
Alhoewel ik wel twijfel over Plaxo en Google… Maar ik denk dat je zoiets moet doen. Tenzij je natuurlijk enorm paranoia bent en geen enkel gegeven op het boze internet wilt plaatsen.
Vincent
Kun je niet je iCal publiceren en daar een abb op nemen in Outlook en dan via outlook je iPod op syncen?
Syncen tussen PC en Mac via Plaxo (www.plaxo.com) en dan gewoon je iPod syncen. Gratis en werkt perfect.
Ik werk ook met Plaxo (syncen outlook met adresboek en ical) en dit werkt erg goed.
Plaxo werkt perfect.
Outlook werk → Plaxo
Macbook prive → Plaxo
Touch syncen met Macbook
Echter heb ik het volgende:
Ik werk met twee agenda’s. Prive kan ik mijn werkagenda zien maar omdat mijn Outlook agenda op het werk open staat voor collega’s heb ik daar de prive agenda uitgevinkt. Als ik onderweg ben en ik wil in mijn Touch een agenda-item plaatsen kan ik maar in één agenda een item plaatsen (in Itunes heb ik gekozen voor werk items omdat die het meest voorkomen). Is het ook mogelijk om met de Touch in verschillende agenda’s items te plaatsen?
Heb ook plaxo gebruikt, maar ben er een x m'n hele agenda mee kwijt geraakt (gelukkig wel backup) hij had beide agenda's (werk + prive) dubbel aangemaakt. toen ik de doublures weggooide verwijderde ie doodleuk ook alle afspraken uit de 1e set agenda's , en syncte dat ook gelijk ff weg op de andere machine.
ik overweeg om een ipod touch te kopen maar nu hoor ik dat je "onderweg" de agenda niet kan bijwerken. Dat schijnt alleen te kunnen vanaf de laptop of vaste computer. Kan iemand mij vertellen of dat waar is? Juist onderweg is het heel belangrijk om afspraken in de agenda te kunnen maken.
Ik hoopte eigenlijk dat mobile me dit probleem uit de wereld gaat helpen voor de touch...?