iPod touch op netwerk met gebruikersnaam en wachtwoord?

Met welke netwerken (en dan gaat het mij om de beveiliging van het netwerk) kan de touch verbinding maken? Heb je ook de mogelijkheid om gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen voor een wachtwoord, want die beveiliging zit bij mij op school op het netwerk.

Ik heb al wat gegoogled, maar ik kwam niets tegen.

Wep, wpa en wpa2, voor de key moet je maar een keer googlen naar aircrack

WEP/WPA/Onbeveligd

[quote:c0f51c03f3="your Admin"]Wep, wpa en wpa2, voor de key moet je maar een keer googlen naar aircrack[/quote:c0f51c03f3]

Die termen zeggen mij vrij weinig, zit daar de beveiliging met gebruikersnaam en wachtwoord bij?
En ik heb gegoogled naar aircrack, maar ik zie nergens een mac-versie…

[quote:1600650e8e="your Admin"]Wep, wpa en wpa2, voor de key moet je maar een keer googlen naar aircrack[/quote:1600650e8e] Voor Aircrack heb je windows of linux nodig, is er ook een OS X versie?

Ja, sorry jongens... Maar ik dacht dat ze bij jou op school misschien Windows gebruiken. Als dat zo is en je hebt de Administrator rights (wat waarschijnlijk niet zo is, maar dat valt wel weer op te lossen met een bootdisk, en windows even te forceren) kan je aircrack runnen (geen instalatie nodig) en het geeft je alle keys die er ooit op die pc zijn ingevoerd. Ik weet niet of er zulk soort software ook voor een Mac beschikbaar is...

Maar goed, weer terug ontopic. Kun je met de touch op een netwerk waarvoor gebruikersnaam en wachtwoord vereist is?

Ja, gebruikersnaam is de naam van het netwerk zelf, en het wachtwoord (de key) kan je krijgen via Aircrack. Als je die niet hebt kan je niet connecteren met het netwerk. :wink: Hopelijk is dat antwoord op je vraag...

Nee, je snapt niet helemaal wat ik bedoel. Ik zoek op school naar het SSID en daarbij voer ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord in die ik van school heb gekregen.

Op de mac ziet dat er zo uit:

[img:a0a808c517]http://img166.imageshack.us/img166/8936/afbeelding1ka1.png[/img:a0a808c517]

Netwerknaam de naam van het netwerk op school.

Gebruikersnaam de naam waar je school mee inlogt op het netwerk.
Wachtwoord het wachtwoord wat bij de gebruikersnaam hoort.

Jahaaa, dat snap ik allemaal wel....*zucht*...Maar kan dit met de touch, kun je met de touch op zo'n netwerk komen?

Als je nou bij het netwerk op je iPod touch de naam van het netwerk doet, en als wachtwoord je wachtwoord van je account, en als beveiliging de beveiliging die er hoort. Als je plaatsje klopt is dat wpa. Als dat niet gaat kun je als netwerk nog je gebruikersnaam invullen en anders gaat het niet. SSID is een verbinding die niet zo vaak wordt gebruikt....

Volgens mij weet je niet echt waar je over praat...SSID is gewoon de naam van het netwerk dat gebroadcast wordt...WPA en WEP zijn manieren om netwerken te versleutelen.. Op de manier zoals in de screenshot te zien is maak ik verbinding met m'n mac op school, en dat gaat prima. Nu vraag ik mij gewoon af of dit ook met de touch zo gaat.

Het gaat er om met wat voor beveiliging op school wordt beveiligd als je dat weet kunnen wij je zeggen of het kan. Wep, wpa en wpa2 dat zijn de genen die voor de Touch werken. Je kan het altijd proberen je weet de gegevens van school een kleinigheidje om het te proberen of niet?

Uitproberen deed ik graag, maar ik weet alles liever op voorhand ;) Het is een WPA-netwerk, dus op zich moet dat wel kunnen denk ik. Maar heeft er iemand al ervaring mee? Want ik krijg m'n touch morgen pas.. :P

Jeetje, als je nog niet eens geprobeerd hebt waarom vraag je het hier dan? Probeer het eerst een keer zelf...

Dat zeg ik toch, omdat ik het niet kon vinden en toch wou weten en omdat ik mijn iPod nog niet heb.

Dan zul je nog even tot morgen moeten wachten...

Nee, want ik heb 2 weken vakantie na morgen. En morgen komen ze 'm brengen als ik zelf niet thuis ben dus ik kan de komende weken niet testen... Is er dan niemand die gewoon even antwoord geeft?

Had eerder gezegd dat het WPA was dan was het binnen 1 post opgelost :innocent: . Ik gebruik WPA en het werkt prima.