iPod Touch. T9 / tekst suggesties uitzetten.

İk heb een probleem met mijn iPod Touch.

Als ik in safari wat type, verbeterd hij het. Maar dat wil ik uitschakelen. Hoe doe ik dat ?

Inderdaad heel irritant. Volgens mij kun je het niet uitzetten (zonder je iPod touch te jailbreaken).

Je kunt het leed verzachten door bij “Settings → General → Keyboard → International Keyboards” de gewenste taal/talen aan te zetten. Zie ook http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1342862

Aan dat "verbeterd" te zien zou ik het maar aan laten staan...

[quote:4e1d0317c2="pengels"]Aan dat "verbeterd" te zien zou ik het maar aan laten staan...[/quote:4e1d0317c2]

Ahahahha ooww wat nasty! :stuck_out_tongue:

@TS:
als je een 2.0 iPod touch hebt, dan is daar momenteel weinig aan te doen (nog niet te jailbreaken).
Maar als je een 1.1.4 jailbroken iPod touch hebt, dan is de eerder genoemde suggestie een manier om autocorrectie uit te schakelen.

[quote:6ed227c414="reddog"]Allen 'dutch' selecteren bij international keyboards lijkt het wel iets te verbeteren.[/quote:6ed227c414]

Schiet me opeens te binnen: zelf nog niet geprobeerd, maar ga het zo doen: wat gebeurt er als je géén taal selecteert?

UPDATE: Helaas. Werkt niet :frowning:
Als er één taal overblijft, is die “grayed out”.

Ik wou dat Apple kwam met een update waarmee je een iPod touch kan pairen met een bluetooth toetsenbord en vervolgens als alternatief extern toetsenbord kan gebruiken. Als dat niet kan, dan tenminste met een docking station, waar je een beeldscherm, muis en toetsenbord op kan aansluiten. Als dat niet kan, een mogelijkheid om je iPod touch te besturen (à la Back-to-my-Mac) vanuit je computer. Alle drie mag natuurlijk ook.

[quote:011587c7fd="RASH"]Ik wou dat Apple kwam met een update waarmee je een iPod touch kan pairen met een bluetooth toetsenbord en vervolgens als alternatief extern toetsenbord kan gebruiken.[/quote:011587c7fd] Op de AppleTV kan dat al wel, met de Remote App: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1779432#1779432

Ik zou even een domme vraag willen stellen.

• hebben we hier over alle momenten dat de ipod touch een suggestie geeft (onder het woord dat je aan’t typen bent)?
  • zoja, hoe kan je dan dat woord selecteren?
    Regelmatig geeft de ipod inderdaad als suggestie het woord dat ik moet hebben, en dan is 1 klik makkelijker als 3 klikjes op de nog resterende letters. Ik doe blijkbaar iets verkeerd want als ik dan op de suggestie wil klikken verdwijnt die.

(software 2.0)

@kleini : je selecteert de suggestie door op de spatiebalk te klikken.

Voor mensen die veel in het Engels typen raad ik WritingPad aan…

[quote:11a2bbabed="jobz"]@kleini : je selecteert de suggestie door op de spatiebalk te klikken.

Voor mensen die veel in het Engels typen raad ik WritingPad aan…[/quote:11a2bbabed]aha, dank je wel