iPod tracks (en het witje van 1 seconde)

Kan iemand mij vertellen of je de tracks in een afspeellijst op je iPod ook zonder die vervelende 1 seconde stiltje kan afspelen? (in radio termen heet dit een witje)

Met name voor CD’s waarvan de tracks in elkaar overlopen (cabaret, live cd’s, etc.) is dat vervelend,… sterker nog het begint me te irriteren met als gevolg dat ik deze cd’s niet vaak meer beluister op de iPod.

Hier vind je vast wel je antwoord...

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=37340&highlight=&sid=71aa6767f633d89ba2000324f114d241

Ik heb (nog) geen ipod maar kun je niet zoals in itunes een fadeover instellen op een ipod? Als je die op ongeveer een seconde zet is het probleem opgelost...

was dat maar waar,.. nee je kan dus niet op je iTunes de witjes weghalen voor op je iPod.

Voor de rest vind ik alle tracks aan elkaar lijmen door er 1 track van te maken geen optie. Daardoor kan je niet naar een volgend nummer skippen als je dat wilt.

Of zoals Einstein wel eens zei: helaas pindakaas...

voorlopig is de enige optie die ik weet om mix-cd's en dergelijke te inporteren als 1 grote mp3.

[quote:4b5d68a3b7="314ter"]Ik heb (nog) geen ipod maar kun je niet zoals in itunes een fadeover instellen op een ipod? Als je die op ongeveer een seconde zet is het probleem opgelost...[/quote:4b5d68a3b7]

Nee, niet dus, want het ene nummer krijgt een fade-out en de volgende een fade-in, erg lelijk, dan heb ik nog liever die korte stilte (is trouwens minder dan een seconde, maar wel godsgruwelijk irritant)

Weet iemand of er inmiddels wel een oplossing is? (de orginele post was van begin vorig jaar)

Eigenlijk zou je zelf in de instellingen moeten aangeven of je wel of geen pauze wil en hoeveel (net als bij het branden van CD’s)

Blij dat ik de nieuwste versie van iTunes weer gedownload heb. Het probleem is zo goed als opgelost, Als je op let hoor je nog een hele kleine pauze (je hoort in elk geval de grens tussen het ene en het andere nummer, maar als je er minder op let klinkt het al aardig als een vloeiende overgang. Toch hoop ik dat het probleem nog eens helemaal wordt opgelost

volgens mij is dat probleem moeilijk op te lossen. Volgens mij is die hele korte pauze gewoon de tijd dat de ipod nodig heeft om over te schakelen naar het volgende nummer, de tijd om het te 'laden' dus...

Dat zou verholpen kunnen worden, maar dan moet dus de laadtijd minimaal worden (wat moeilijk gaat denk ik) of dat de ipod een paar seconden van tevoren het volgende nummer al laadt, is denkik ook een mogelijkheid…

Ookal help fade-over niet tegen die pauzes, dan vind ik toch dat ze moeten komen met fade-over op de iPod… :slight_smile:

Vroeger had ik ooit eens gelezen dat de processor in de iPod dit niet aankon omwille van het feit dat het te zwaar belastend zou zijn. Volgens mij is dit al lang verholpen ondertussen, een iPod phot en zeker de 5G moeten dit zonder problemen aankunnen.

Gapless playback (de officiele term) is nog steeds niet mogelijk op de meeste draagbare audioplayers, slechts op enkele (Cowon en Kenwood dacht ik).

Op m'n iPod vind ik het niet een heel groot probleem (staat toch meestal op shuffle), maar in iTunes moet het toch gewoon mooi over kunnen lopen (CD's zelf lopen ook mooi over)