Ipod U2

Hoj

Ik heb allereerst gezocht via de zoekfuntie maar er is niets te vinden ivm de U2 edition.

[img:de58eddbeb]http://i31.photobucket.com/albums/c364/seppe69/iPod.jpg[/img:de58eddbeb]
[img:de58eddbeb]http://i31.photobucket.com/albums/c364/seppe69/iPod2.jpg[/img:de58eddbeb]
[img:de58eddbeb]http://i31.photobucket.com/albums/c364/seppe69/iPod3.jpg[/img:de58eddbeb]

Ik heb onlangs een update gedaan maar nu moet ik die update dus voltooien door hem in het stopcontact te steken. Nu heb ik brutte pech dat mn adapter naar de kl*ten is.
Ik zal eens zien om binnekort een nieuwe te gaan kopen.

Nu heeft een vriend mij wijsgemaakt (hij heeft een mini) dat als je je Podje voortdurend laadt, dat het schadelijk zou zijn voor de accu. Is dat werkelijk zo?

Heeft er iemand een idee hoeveel van die U2 versies er wereldwijd zijn? (ik vind niets op het internet).

Als ik dan nog eens een zoekpoging onderneem stuit ik op allerlei andere dingen, zoals bijvoorbeeld dat de U2 editon een kleurenscherm zou hebben. De mijne heeft dat dus niet. Is er een nieuwe? Of is dat iets dat ik moet installeren fzo?

Als ik Podcasts op mn lieve iPod zet, komen die gewoon onder ‘nummers’ te staan en niet onder Podcasts… WTF?

En wat voor een versie is mijn iPod nu precies? Ik lees hier over mensen met G5s enzo, maar was dat niet alleen de naamgeving voor de iMacs ('k heb zelf nog zo’n groene G3 (denk toch dat het een G3 is) staan :lol: )

Dat was het ongeveer. Als ik nog vragen heb zijn jullie wel zo vrij om een antwoord te geven hè 8)

P.S. Ik weet niet wie er hier allemaal download en of ik het hier mag posten van de mods, maar je moet eens Regi met ‘No Music’ downloaden als je het niet kent. Dat gaat over een jongen die zijn iPod verloren is. Best een leuk liedje, echt waar.

Alvast Bedankt :wink:

De U2 iPod die jij hebt is technisch gelijk aan een 4e generatie iPod. Er was ook een U2 iPod met kleurenscherm, die later is uitgekomen, maar die is inmiddels ook al niet meer verkrijgbaar.

Volgens mij kan je de update ook voltooien door hem via FireWire of USB op te laden, je hebt de lader dan niet nodig.

Het is zeker niet schadelijk om je iPod lange tijd op te laden. Sterker nog, zo gaat je batterij zelfs langer mee.

De aparte podcasts menus zijn er pas gekomen na een bepaalde iPod software update versie. Grote kans dus dat als je de iPod Software Update voltooit je ook een podcasts item in je menus krijgt.

Succes!

[quote:4a723aa28e="Buzz_D"]De U2 iPod die jij hebt is technisch gelijk aan een 4e generatie iPod. Er was ook een U2 iPod met kleurenscherm, die later is uitgekomen, maar die is inmiddels ook al niet meer verkrijgbaar.

[b:4a723aa28e]Volgens mij kan je de update ook voltooien door hem via FireWire of USB op te laden, je hebt de lader dan niet nodig.[/b:4a723aa28e]

Het is zeker niet schadelijk om je iPod lange tijd op te laden. Sterker nog, zo gaat je batterij zelfs langer mee.

De aparte podcasts menus zijn er pas gekomen na een bepaalde iPod software update versie. Grote kans dus dat als je de iPod Software Update voltooit je ook een podcasts item in je menus krijgt.

Succes![/quote:4a723aa28e]

als ik hem ‘opzet’ komt er op de display een tekeningetje met een adapter dat wijst in de richting van een stopcontact. Als ik de usb kabel insteek, gebeurt er niets…

Thnx voor de info, 'k ben al wat wijzer geworden nu :evil:

grtz

[quote:71258a0716="SebastiaN°69"]En wat voor een versie is mijn iPod nu precies? Ik lees hier over mensen met G5s enzo, maar was dat niet alleen de naamgeving voor de iMacs ('k heb zelf nog zo'n groene G3 (denk toch dat het een G3 is) staan :lol: )[/quote:71258a0716] De G's die bij de iPod staan hebben het over de generatie. Een iPod G5 is dus de 5de generatie iPod (die met video-ondersteuning dus). De G's die bij de iMac staan hebben het over de processor. Een iMac G4 is een iMac met G4-processor (bureaulamp-model).

Je hebt twee generaties U2 iPods. Het eerste model is een iPod G4 (eerste iPod met een grijs clickwheel) in een zwart-rood jasje, de tweede is eigenlijk een iPod photo in een gekleurd jasje…
Jij hebt dus een eerste generatie U2 iPod (of vierde generatie in een gekleurd jasje).

ik hoop dat je er aan uit kunt :wink:

ik snap het, thnx ;)

maar nu heb ik hier dernet geleze dat ik die update kan voltooien dmv die usb kabel… Hoe doe je dat dan precies?

als ik hem aansluit komt er automatisch op mn display een stopcontact en zo’n adapter dusss…?

Wat Buzz D over de accu zei klopt volgens mij niet.

Het is verstandiger om 1 keer in de 2 maanden je iPod accu helemaal leeg te maken en dan weer helemaal op te laden.

Je kunt je iPod software updaten door met je usb/firewire kabel aan je mac aan te sluiten. Wanneer je nu iTunes opstart geeft hij als het goed is aan dat er nieuwe iPod software beschikbaar is. Die kun je ophalen met software upsdate.
En vervolgens op de iPod te zetten.
Welk OS heb je trouwens op je mac staan?

[quote:6d11ed5c87="Mac Daddy"]Wat Buzz D over de accu zei klopt volgens mij niet.

Het is verstandiger om 1 keer in de 2 maanden je iPod accu helemaal leeg te maken en dan weer helemaal op te laden.

Je kunt je iPod software updaten door met je usb/firewire kabel aan je mac aan te sluiten. Wanneer je nu iTunes opstart geeft hij als het goed is aan dat er nieuwe iPod software beschikbaar is. Die kun je ophalen met software upsdate.
En vervolgens op de iPod te zetten.
Welk OS heb je trouwens op je mac staan?[/quote:6d11ed5c87]

De nieuwe update staat al op mn iPod maar ik moet die nu voltooien door hem in het stopcontact te steken en dat is net het probleem, want mn adapter is stuk.

Ik heb hier wel een mac staan, maar ik ben -met alle respect voor de anderen- blij dat ik een XP heb gekregen :slight_smile:

Ik vind het raar dat de iPod aangeeft dat je dat moet doen, want ik heb deze week ook mijn iPod ge-update en hij gaf niet zo'n soort waarschuwuwing en de eerste keer dat ik het deed ook niet.

Nu ben ik toch ook wel benieuwd waarom je blijer met een XP machine blijer bent, dan met een mac.

[quote:d933da4c4c="Mac Daddy"]Ik vind het raar dat de iPod aangeeft dat je dat moet doen, want ik heb deze week ook mijn iPod ge-update en hij gaf niet zo'n soort waarschuwuwing en de eerste keer dat ik het deed ook niet.

Nu ben ik toch ook wel benieuwd waarom je blijer met een XP machine blijer bent, dan met een mac.[/quote:d933da4c4c]

ivm die update: hij vraagt dat altijd dus ik heb het niet anders geweten, mss is de oorzaak bij XP te zoeken???

Ik ben altijd heel trots geweest op mijn mac en het is zeer sjiek maar in mijn ogen is apple alleen goed voor bedrijven (wat ik niet ben) en voor muziek (vandaar de iPod).
die mac staat nu op mn bureau in de kamer louter ter decoratie omdat ik hem zo mooi vind.
Moest het hebben gemogen had ik eventueel wel een iBook gevraagd, maar dat was net boven het budget (die apples zijn duur man).

als ik ooit een portable koop is het hoe dan ook een iBook hoor, voor desktops liever de windows. gebruiksvriendelijker, enkel en alleen omdat iedereen die heeft.

tot dusver de offtopic :wink:

Okee, dat is jouw eigen mening. Maar ik zou toch es iets meer in mac verdiepen en je ontdekt dat OSX toch gebruiksvriendelijker is dan XP.

En dat Mac’s voor bedrijven zijn is allang verleden tijd. Tuurlijk zijn ze voor bepaalde bedrijven zeer goed, maar tegenwoordig kan een mac ook prima gebruikt worden door consumenten.

En apples zij idd. wat duurder, maar je krijgt ook meer voor je geld.

zou best kunnen dat je meer waar voor je geld krijgt, maar de extra pakketten zoals Office kosten nóg meer dan die voor de windows-versies.

Uiteindelijk werkt de meerderheid met windows. Laat mij asjeblieft niet cookies verwijderen (of andere simpele dingetjes) op een mac want ik kom furieus op dat ding :lol:
Ik geloof je best dat apples niet slecht zijn. Ik vind het alleen moeilijk om mee te werken. Als ik me er in zou verdiepen, zoals jij zegt, zou het kunnen dat ik er na een week wel wat met kan…

EDIT: Misschien moet ik hem toch eens aansluiten

Maar welk OS heb je op die mac van jou staan dan?

Ik verwijder namelijk nooit cookies. Snap ook niet waarom je dat zou doen op een mac.

Ik zie dat je 17jaar bent. Kun je office niet met korting krijgen via school? Ik heb het pakket voor ongeveer 14 euro gekocht via een site die voor studenten korting geeft op software.
En dan is er nog altijd de andere manier die we hier niet mogen noemen om aan software te komen.

Okee, de meerderheid werkt met windows, maar ik werk al jaren met een mac en ik heb geen enkele moeite om met een pc samen te werken.

Ik heb hier ook een pc staan en die gebruik ik alleen voor Fruityloops, omdat dit niet voor de mac bestaat.

[quote:f954235575="Mac Daddy"]Maar welk OS heb je op die mac van jou staan dan?

Ik verwijder namelijk nooit cookies. Snap ook niet waarom je dat zou doen op een mac.

Ik zie dat je 17jaar bent. Kun je office niet met korting krijgen via school? Ik heb het pakket voor ongeveer 14 euro gekocht via een site die voor studenten korting geeft op software.
En dan is er nog altijd de andere manier die we hier niet mogen noemen om aan software te komen.

Okee, de meerderheid werkt met windows, maar ik werk al jaren met een mac en ik heb geen enkele moeite om met een pc samen te werken.

Ik heb hier ook een pc staan en die gebruik ik alleen voor Fruityloops, omdat dit niet voor de mac bestaat.[/quote:f954235575]

het gaat om zo’n iMac: http://images.apple.com/pr/photos/iMac/imac-hires.jpg
ik denk dat het een G3 is, zelfs dat weet ik niet zeker.

Die cookies verwijderen was maar een stom vb om aan te tonen dat ik niets op een macintosh kan.

euhm, wat betreft die office… ik gebruik die laatste manier en gebruik nu op de xp ook de office xp versie. het enige prob is dat je die voor mac niet zo goed vind. ik ga altijd via www . torrentreactor . com

ik zal woensdag namiddag mn mac eens in het stopcontact steken en is zien wat ik nog kan :wink:

grtz

Jep je iMac is een g3. En ik denk dat er dan ook OS9.2 opstaat.

Dit is een achterhaalt OS van als een behoorlijke tijd geleden. Ik snap nu ook wel waarom je moeite hebt met een goede office hiervoor te vinden.

Er bestaat intussen alweer OSX.4, dat is dus al de vierde versie van het OSX. Dit systeem is unix gebaseerd en zit veel beter in elkaar dan OS9 of welke windows dan ook.

Ik weet dat mijn volgende vraag hier misschien verkeerd staat, maar ik ga het toch ff doen..

Ik heb het er met Mac Daddy over gehad en ik heb net mn iMac terug aangesloten. Nu heb ik eens op de site van apple gekeken en ik heb altijd wel een Apple notebook willen hebben. Ik zou hem louter gebruiken voor: speletjes te spelen (Need for Speed Most Wanted e.a. racegames), schoolwerk (word, excell, ict taken) en voor mijn iPod op aan te sluiten (muziek dus).

Ik heb er meteen de goedkoopste uitgekozen, maar is die wel geschikt, want ik twijfel toch omwille van mn games. Als je naar de GHZ ziet :? Dat lijkt mij niet al te veel

[b:1412bb6fa0]iBook G4, 1.33 GHZ, 12" schermpje[/b:1412bb6fa0]
Eur 1.059,00
(Eur 875,21 excl. BTW)

Meestal verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
1,33-GHz PowerPC G4
512 KB L2-cache (op 1,33 GHz)
512 MB DDR333 SDRAM
12,1-inch TFT-beeldscherm
Een resolutie van 1024 x 768
ATI Mobility Radeon 9550
32 MB DDR-videogeheugen
40 GB Ultra ATA-schijf
Dvd/cd-rw-speler
Ingebouwde AirPort Extreme-kaart
Ingebouwde Bluetooth 2.0+EDR
Scrolling Trackpad
Sudden Motion Sensor

Het gaat in dit geval niet om de GHz maar om de videokaart ... en die is te zwak om NFSMW fatsoenlijk te kunnen draaien.

Volgens mij bestaat NFSMW niet eens voor de mac. :sealed:

[quote:5c3dfe4717="Mac Daddy"]Volgens mij bestaat NFSMW niet eens voor de mac. :sealed:[/quote:5c3dfe4717]

hier gaan we al… Ik zal het maar op HP houden dan :roll:

[quote:b62d239917="diotav"]Het gaat in dit geval niet om de GHz maar om de videokaart ... en die is te zwak om NFSMW fatsoenlijk te kunnen draaien.[/quote:b62d239917]

idd, maar dat ding is pokke traag volgens mij :o

Traag? Dat zeker niet ... heb hier zelf naast m'n PM een iBook staan en die staat nog steeds dag en nacht aan. Spelletjes etc. speel ik niet maar de wat zwaardere applicaties draait hij in de meeste gevallen makkelijk.