iPod 'uitzetten' met play-knop

Weet iemand hoe het kan dat het me heel vaak niet lukt om de ipod in 'standby' te zetten door de playknop ingedrukt te houden. Soms werkt het, en heel vaak werkt het niet. Dan kan ik het in blijven drukken maar het lukt niet. Dan doe ik hold aan en uit, en dan nog eens, dan ga ik eerst een nummer op play zetten en weer op pauze en probeer ik het nog eens, maar dan lukt het gewoon niet. Weet iemand hoe dit kan? Alvast bedankt! Het is geen ramp hoor, maar het is ontzettend irritant.

Je iPod standby zetten?

Doe ik eigenlijk nooit.
Ik pauzeer een nummer en dan gaat hij vanzelf in standby.
Dat is het makkelijkst toch?

Ja maar hij blijft nog behoorlijk lang het menuutje weergeven ook al is de verlichting dan uit, en ik heb zo het idee dat dat stroom vreet, en de batterij gaat al zo snel leeg.

Het betreft overigens de nieuwste iPod Video 30Gig

Nee hoor, dat vreet geen stroom. Als er niets speelt en het licht is niet aan, is er geen disk-activiteit. Dan wordt er amper stroom gebruikt.

Gewoon lekker zo doen.

Het dingetje is zo gebruiksvriendelijk gemaakt dat de blokkeerschuif eigenlijk het belangrijkst is geworden.... :wink:

Je kan ook bij instellingen, hoofdmenu, Sluimerstand aanzetten. Misschien doet hij het dan wel en slaapt hij gelijk..

[quote:f13b0a2688="Pascalliej"]Je kan ook bij instellingen, hoofdmenu, Sluimerstand aanzetten. Misschien doet hij het dan wel en slaapt hij gelijk..[/quote:f13b0a2688]

Maar dan moet je weer door je menu heen scrollen naar je muziek.
Het is voor mij wel fijne optie gewoon lang die knop indrukken en sluimerstand. Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens maar dat is maar heel zelden en het is bij mij opgelost als ik hem even gewoon uit en aanzet.

heb je wel de laatste update van de ipod mischien dat dat helpt.

Zorg dat je niet net een nieuwe afspeellijst aangezet hebt / net op shuffle nummers hebt gedrukt. Volgens mij moet hij een of andere tijdelijke shit (cache) wissen.

Oftewel, ik heb 't ook

Volgens mij is het gewoon omdat je hem eerst in pauze moet zetten, en dan pas de play-knop moet induwen ...

[quote:e706534f21="KarelWillem"]Nee hoor, dat vreet geen stroom. Als er niets speelt en het licht is niet aan, is er geen disk-activiteit. Dan wordt er amper stroom gebruikt.

Gewoon lekker zo doen.[/quote:e706534f21]
Geloof mij, op de een of andere manier vreet dit dus wel stroom. ik heb al meerdere keren dat ik een paar uur in de trein heb gezeten, op maandagochtend, zonder koffie, zónder muziek :x

[quote:e706534f21=“Pascalliej”]Je kan ook bij instellingen, hoofdmenu, Sluimerstand aanzetten. Misschien doet hij het dan wel en slaapt hij gelijk…[/quote:e706534f21]
als hij het met de play-knop niet doet, werkt dit meestal ook niet. ik heb deze optie zelfs in m’n hoofdmenu gezet om dit steeds te proberen, maar dit schiet dus ook niet echt op. Meestal laat ik hem een tijdje aan staan en probeer het dan nog es. Soms doet hij het dan wel. Erg irritant in ieder geval.

Eerst op pauze zetten helpt niet, dat doe ik juist altijd eigenijk. Ik heb ook de nieuwste ipod software update, dus ook dat kan het niet zijn. Ik vind het een beetje gek nog steeds. Ik snap een reactie niet:

[quote:4280ec3a63]Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens maar dat is maar heel zelden en het is bij mij opgelost als ik hem even gewoon uit en aanzet.
[/quote:4280ec3a63]

“WAT” precies aan en uit zetten? Het uitzetten is juist wat ik probeer.

[quote:c6c72b8fbf="JaZ86"] als hij het met de play-knop niet doet, werkt dit meestal ook niet. ik heb deze optie zelfs in m'n hoofdmenu gezet om dit steeds te proberen, maar dit schiet dus ook niet echt op. Meestal laat ik hem een tijdje aan staan en probeer het dan nog es. Soms doet hij het dan wel. Erg irritant in ieder geval.[/quote:c6c72b8fbf] Ok, wist ik nog niet... Gelukkig heb ik het nog maar één keer gehad.

Maar misschien heb je perongeluk je iPod een keer uit je computer gehaald terwijl er “koppel niet los” stond? En dan heeft het denk ik zin om een keer je iPod te herstellen.

Ik heb toevallig een week of 2 geleden mn ipod nog hersteld, dus was niet echt van plan om dat frequent te gaan doen. En ik ben heel netjes met loskoppelen, dus ook dat kan het niet geweest zijn.

[quote:24f9c01b84="zmaster"][quote:24f9c01b84="Pascalliej"]Je kan ook bij instellingen, hoofdmenu, Sluimerstand aanzetten. Misschien doet hij het dan wel en slaapt hij gelijk..[/quote:24f9c01b84]

Maar dan moet je weer door je menu heen scrollen naar je muziek.
Het is voor mij wel fijne optie gewoon lang die knop indrukken en sluimerstand. Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens maar dat is maar heel zelden en het is bij mij opgelost als ik hem even gewoon uit en aanzet.

heb je wel de laatste update van de ipod mischien dat dat helpt.[/quote:24f9c01b84]

Ik heb in het menu ook de sluimerfunctie bij gezet en als je deze dan gebruikt om de iPod in de standby te zetten werkt het ook niet altijd (je moet dan een keertje de scrollwheel draaien dan werkt het weer wel) maar als je de iPod weer aanzet staat er in het menu huidige nummer en speelt hij gewoon het nummer weer af waar de iPod gebleven was

[quote:a3eb615758="Ka Chun"]Volgens mij is het gewoon omdat je hem eerst in pauze moet zetten, en dan pas de play-knop moet induwen ...[/quote:a3eb615758]

Zo werkt het bij mij ook goed !

Bij mij wil hij soms niet uitgaan wanneer ik hem uit mijn Mac heb gehaald. Dan moet ik een paar minuten wachten en dan kan het wel, beetje vreemd maar ach :)

ik heb precies het zelfde probleem met mijn iPod Video 30 gb(oude versie 2005) De ene keer doet hij het wel en de andere keer weer niet.. Echt raar is dat. Niet zo heel erg maar gewoon irritand. Als ik dan bv de play toets inhoud dan gaat hij na de zoveel seconden(waarna die normaal uit zou moeten gaan) gaat de klok er op(in de titel). Ik dacht dat ik mss de click wheel aanraakte ivm links en rechts En soms als ik met bv de achterkant van een pen/potlood(mag niet scherp zijn anders gaat ie door mijn iSkin heen) dan doet ie het meestal wel , iniedergeval vaker als met de duim. Mvg Christian

//Edit: Na de reactie van RiFF te hebben gelezen moet ik wel zeggen dat ik het vaak heb als ik met de iPod <—> Pc bezig ben,. Maar ik heb het ook wel eens als ik er niet met de pc bezig ben.

met de ipod video werkt het af en toe niet omdat de hardeschijf dan nog draait, als de harde schijf draait en je wilt hem uitzetten gebeurt er niks nee, maar ik wacht altijd tot de hardeschijf uitvalt(dat merk je wanneer hij een geluidje maakt, dat is dan ook wel zacht maar ik voel het ook wel) en dan kan je hem uitzetten met play/pauze knop.

Oh zo ja.. iets schiet me nu weer te binnen wat ik gister was vergeten, Maar soms gaat mijn iPod gewoon aan bv 's nachts als die op mijn bureau ligt of nachtkastje en dat gaat ie opeens aan Als ik dan nog niet slaap lan ik um uit zetten maar anders gaat ie de hele nacht door met muziek spelen.. oftewel is de battery de volgende dag weer eeens leeg :( ... Hoe kan dit dan komen? Heeft dat iets met de sluimertijd of .. Want ik heb dat ook wel eens gebruikt om de iPod uitteschakelen...? Mvg. Christian