ipod update

Ik heb al verscheidene keren tevergeefs geprobeerd om mijn ipod up-to-daten naar versie 2.2. Maar ik krijg steeds een melding dat mijn ipod niet geactiveerd is en dat ik hem eerst op mijn buroblad moet selecteren.

Weet iemand wat er mis gaat?

Staat ie wel gemound op je bureau blad dan, en heb je de knoppen beveiliging/blokering uit staan ?

Wat bedoel je precies met mounten? Het maakt overigens niet uit of ik de ipod vergrendeld heb of niet. De exacte melding is als volgt:

"De iPod is niet geactiveerd.

Er is 1 iPod aangetroffen, maar deze moet op het bureaublad zijn geactiveerd om de bewerking te kunnen uitvoeren".

Gemount houd in dat je m moet kunnen zien op je bureaublad als icoontje, dat is gemound zijn en ik kan me voorstelen dat als ie de knoppen geblokeerd heeft dat ie dan niet geactiveerd is, maar ik kan me vergissen natuurlijk, je kunt ook even op de apple site kijken daar hebben ze ook een hele help pagina met vele foutmeldingen en de bij behorende oplossingen is mij verteld

Dan is ie dus wel gemound want hij staat gewoon op het buroblad. Ik zal even op de Apple-site kijken of ik daar wat kan vinden.

Thanx

Ik denk dat ik al weet waar het probleem zit.

Een tijdje geleden heb ik mijn iPod aan een PC gekoppeld waardoor hij geconfigureerd is voor Windows. Volgens mij gaat het daar fout want ik krijg volgens mij de Windows-update ipv de Mac-update.

Nu nog even uitzoeken hoe ik hem weer moet configureren voor de Mac…

Ja als er nu windows software opstaat zou dat kunnen , alleen is het volgens mij zo dat een mac wel een windows geformateerde ipod kan zien maar andersom niet, dus als je m zelf mac hebt geformateerd en m daarna pas aan een pc hebt gehangen dan vraag ik me af of die pc m dan wel kon zien, tenzij de pc toen heeft gezegd woilt u m opnieuw formateren natuurlijk dan wel.Ik ben benieuwd ,nog wat gevonden op de apple site trouwens ?? Volgens mij kun je touwens ook geen windows update via de apple software updater binnen krijgen.

[quote:3fd5e821c7="bluepower"]Ik heb al verscheidene keren tevergeefs geprobeerd om mijn ipod up-to-daten naar versie 2.2. Maar ik krijg steeds een melding dat mijn ipod niet geactiveerd is en dat ik hem eerst op mijn buroblad moet selecteren.[/quote:3fd5e821c7]

Ik heb hetzelfde probleem met een 3G iPod die, omwille van WIn-compatibiliteit, fat-32 geformatteerd is. Ik kan hem op mijn bureaublad zien (hij is gemount) en ook iTunes kan gewoon bestanden overzetten. Als ik hem aankoppel meldt iPod-updater dat er nieuwe firmware is, indien ik op “installeren” klik krijg ik het volgende scherm:

[img:3fd5e821c7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=2276[/img:3fd5e821c7]

Maar updaten naaar 2.2 ho-maar. Ik wil hem niet naar HFS+ omzetten (d.m.v. herstel), ik wil de muziek en compatibiliteit houden en alleen de nieuwste firmware installeren. Moet ik nu bij kennissen op een PC gaan updaten? Of is er een andere oplossing voor, bij Apple heb ik hem niet in de help-database kunnen vinden, die gaan uit van een Mac-geformatteerde iPod bij OS X en fat-32 bij XP…

Ik denk dat updaten via een windows pc de enige manier is idd.

Via iTumes gebruik als externe harde schijf activeren, dan mount ie op je buureaublad.

[b:2c4ae81317]@djdata:[/b:2c4ae81317] ik denk het ook. In een pb van een pc-gebruiker kreeg ik e.e.a. uitgelegd over het succesvol updaten op een pc. Daar schijnt het updateproces wel gewoon te werken als je iPod FAT-32 geformatteerd is.

[quote:2c4ae81317=“unSOUND”]Via iTumes gebruik als externe harde schijf activeren, dan mount ie op je buureaublad.[/quote:2c4ae81317]

Hij is gemount en ik kan met finder door de mappen bladeren, documenten verwijderen etc. Hij werkt dus net zoals anders, alleen wil ie niet naar versie 2.2 geüpdate worden. Na een afgebroken update blijft “niet loskoppelen” op mijn iPod-scherm staan, de iPod-HD blijft draaien :? en dan is ie wel van de desktop verdwenen dus je kan hem niet meer un-mounten of uitwerpen.

In elk geval wel bedankt voor het meedenken! Voorlopig dan maar even wat korter met die accu doen en geen lossless AAC :cry:

Wat je kunt doen, is de HD van de iPod totaal formateren, en dan in de Apple structuur...

Direct na de format zou de iPod updater de iPod moeten herkennen…

[quote:4014165ef5="unSOUND"]Wat je kunt doen, is de HD van de iPod totaal formateren, en dan in de Apple structuur...

Direct na de format zou de iPod updater de iPod moeten herkennen…[/quote:4014165ef5]

Dat zal ie zeker doen, alleen ben ik dan de muziek kwijt…en moet ik bij het aankoppelen aan een pc (bv. ouders) een tool gebruiken om hem (HFS+) te kunnen lezen.

Voor het transport van data tussen een XP en OS X is fat32 tot nu toe het gemakkelijkst. XP heeft daarbij anders ook de neiging om gelijk te gaan formatteren (unknown file-system) en voor je het weet ben je alles kwijt. Ik laat de boel lekker de boel en val terug op het credo: [b:4014165ef5]if it ain’t broke, don’t fix it![/b:4014165ef5]

iig bedankt.

De update dus ook op de PC doen...

Als je hem Windows formateerd, moet je ook de Windows updates gebruiken.