Ipod usb compatible?

Is de nieuwe Ipod compitable met en een oude iMac zonder firewire?

Ja hoor.. iPod kan aangesloten worden via FireWire, USB 1.1 en 2.0! Je moet wel ff kijken of je er een USB kabeltje bijkrijgt, dat is geloof ik niet zo.. Wat je dan wel kan doen is er 1tje kopen, of de iPod voor Windows nemen.. daar zit ie wel bij en Macs kunnen de Windows versie van de iPod ook gewoon zien!

Dennis

en Bedankt!

[quote:45f0181375="dennis"]Ja hoor.. iPod kan aangesloten worden via FireWire, USB 1.1 en 2.0! Je moet wel ff kijken of je er een USB kabeltje bijkrijgt, dat is geloof ik niet zo.. Wat je dan wel kan doen is er 1tje kopen, of de iPod voor Windows nemen.. daar zit ie wel bij en Macs kunnen de Windows versie van de iPod ook gewoon zien!

Dennis[/quote:45f0181375]
Er is geen iPod voor Windows…

Er is 1 pakketje dat werkt op de eerste computer waar het op word aangesloten. Als je dus een usb kabel nodig hebt zul je deze er nog bij moeten kopen voor ongeveer 20,-

[quote:5071bb4d9e="Sage"][quote:5071bb4d9e="dennis"]Ja hoor.. iPod kan aangesloten worden via FireWire, USB 1.1 en 2.0! Je moet wel ff kijken of je er een USB kabeltje bijkrijgt, dat is geloof ik niet zo.. Wat je dan wel kan doen is er 1tje kopen, of de iPod voor Windows nemen.. daar zit ie wel bij en Macs kunnen de Windows versie van de iPod ook gewoon zien!

Dennis[/quote:5071bb4d9e]
Er is geen iPod voor Windows…

Er is 1 pakketje dat werkt op de eerste computer waar het op word aangesloten. Als je dus een usb kabel nodig hebt zul je deze er nog bij moeten kopen voor ongeveer 20,-[/quote:5071bb4d9e]

Ik dacht dat als je een iPod voor Windows koopt dat de HD anders geformatteerd was… en dat je ook andere software erbij krijgt… maar goed… ik heb een 40 GB Generatie 3 iPod en die kunnen (met behulp van het appart erbij gekochte kabeltje) gewoon op oudere Macs via USB.

Enige nadeel is dat je iPod niet oplaad… (maar juist heel snel leeg loopt) met FireWire is dat wel zo!

Alleen de eerste en de vroege tweede generatie iPods werden los voor Mac of Windows verkocht.

Het waren echter dezelfde iPods, met andere software aan boord en anders geformatteerd.
De iPod mini heeft standaard zowel een FireWire EN een USB kabel in de doos als ik me niet vergis.

Als je je iPod aan wilt sluiten op een Windows machine, moet je deze gewoon formateren met FAT en daarna de iPod software updater er weer overheen halen. (software updater kan je zowel onder Windows als OSX draaien, mits de iPod van te voren met FAT is geformateerd) :)

P.s. Je weet hoop ik wel dat het “compatible” is i.p.v. “compitable” he :wink: :sealed:

Ja internaat .... Wel de klok horen luiden.. maar ik was nog opzoek naar de klepel!

Thanks!!