Ipod van Windows naar Mac

Ik gebruik nu mijn Ipod (4e generatie) onder Windows, maar wil binnenkort overstappen op de Mac. Mijn vraag is nu of ik de Ipod tegelijk voor Windows en Mac kan gebruiken, of is hij slechts voor een systeem tegelijk te gebruiken ? Zo, ja , moet ik dan al mijn cd's opnieuw importeren in Mac-Itunes ?

Je hoeft in principe niets aan je iPod te veranderen. Hij zal op Windows en Mac te gebruiken zijn. Je zult alleen wel je muziek van je PC moeten kopiëren naar je Mac. Je hebt wel kans dat je je huidige playlists kwijt bent, maar misschien worden die wel meegenomen... dat weet ik niet zeker.

Dank voor je reactie !

Schiet me nog wat te binnen:

Momenteel is je iPod FAT32 geformatteerd. Een Mac heeft daar geen enkel probleem mee, maar mocht je de iPod firmware willen updaten zul je dit op een PC moeten doen als je hem op beide platformen wilt blijven gebruiken, want de Mac versie van de updater zal de iPod gelijk Mac-formateren, waarna hij niet meer op een PC te openen is.

I thank thou, brother ! :D

Graag gedaan. :)

[quote:a6cbf17708="unSOUND"]Je hebt wel kans dat je je huidige playlists kwijt bent, maar misschien worden die wel meegenomen... dat weet ik niet zeker.[/quote:a6cbf17708]

Die ben je helaas kwijt, inderdaad. Ik deed het een week of 3 geleden nl. nog… :slight_smile:

Ik vraag me af: stel dat je de iTunes library van je PC in zijn geheel kopieert, en die op de plaats van de library zet op de Mac, zou dat gewoon werken ?

[quote:236de91515="unSOUND"]Ik vraag me af: stel dat je de iTunes library van je PC in zijn geheel kopieert, en die op de plaats van de library zet op de Mac, zou dat gewoon werken ?[/quote:236de91515]

Als ik het goed gelezen heb schijnt het te kunnen…

Zie hier: http://playlistmag.com/features/2005/08/shiftitunes/index.php

[quote:a106adbd69="Il Maravilla"][quote:a106adbd69="unSOUND"]Je hebt wel kans dat je je huidige playlists kwijt bent, maar misschien worden die wel meegenomen... dat weet ik niet zeker.[/quote:a106adbd69]

Die ben je helaas kwijt, inderdaad. Ik deed het een week of 3 geleden nl. nog… :)[/quote:a106adbd69]
Zoek eens op PodUtil. Is er voor PC en Mac en dan ben je voor altijd van dit gelazer af. Werkt perfect!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=56932

Ik ben dezelfde topic gestart… staat een klein beetje info in… Waarschijnlijk wel genoeg

Hooiwj.. Ik vroeg me af of ik mijn ipod te gelijker tijd voor windows en mac kan gebruiken. Dus als ik het aansluit op de windows, ik hem daarna ook weer op de mac kan gebruiken. Alvast bedankt! Groetjes Rianne