Ipod verzekeren?

Hee..

Ik heb nu sinds kerst een iPod mini, en ik zit erover te denken (als het mogelijk is nu nog…) hem te laten verzekeren… Wie heeft dit gedaan? En waar, en natuurlijk wat zit er allemaal inbegrepen?

Je hebt toch een jaar garantie? Of wil je de iPod laten verzekeren tegen diefstal?

Ja, klopt van een jaar garantie.. Maar ik vroeg me gewoon af wat de mogelijkheden zijn als je de garantie/verzekering laat verlengen, en de ervaringen daarmee! :)

Ik heb een nano en heb hem bij aankoop gelijk verzekerd tegen onderandere krassen waterschade verlies breuk gewoon kapot gaan diefstal en dat voor drie jaar Was bij dixons en volgens mij doen ze dat alleen maar als je daar een ipod nieuw koopt

Ik heb ooit mijn computer willen laten verzekeren maar mijn verzekeringsmakelaar vond dat niet nodig omdat een computer snel zijn waarde verliest. Met de iPod waarschijnlijk idem dito.

En soms is electronica ook verzekerd via je inboedelverzekering.

Bij Apple verloopt inderdaad de garantie na een jaar. (stom he? :o) maar je kunt deze garantie verlengen:

http://www.apple.com/nl/support/products/applecareipod.html

Ik hier verder geen ervaringen mee, maar ik zou zeggen bekijk het eens.[/i]

Ja die site zal ik straks is bekijken, ondertussen zijn meer ervaringen welkom 8)

Zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=497968 ,meer bepaald het bericht van Napsju : 'Die AppleCare iPod service is echt waardeloos.' Dus niet te vlug betalen voor een verlenging van een misschien onnodige garantie.

Niet doen. Dit soort extra verzekeringen zijn niet nodig. Als er iets is om op een verzekering beroep te doen, bieden de bestaande verzekeringen daartoe genoeg ruimte. En als je claim onterecht is, is die ook onterecht bij deze extra verzekeringen. Het is hoe dan ook dubbelop. Je kunt beter geld uitgeven aan een rechtsbijstandsverzekering. Die heb je in Nederland harder nodig.

ik heb zelf een speciale electronica verzekering, en krijg ik ongeveer 3 jaar lang gewoon de nieuwwaarde zoals die op de factuur staat terug, en wanneer het ouder is, dan gaan ze kijken naar vervangingswaarde (zo is mijn 20 GB 2de generatie iPod financieel vergoed voor een 60GB iPod video, en mijn PowerShot S40 (4 megapixel, 2002) voor de waarde van een PowerShot S80 ofzo (8 megapixel), omdat ze toen het topmodel waren, dus zou ik ze nu eigenlijk ook weer vervangen met het topmodel. Eindelijk eens iets terug van de verzekering :).

(ABN-Amro, bedrijfsverzekering)