Ipod video allemaal goed en wel...

... maar wat zet je er dan op?

ben vanplan me een nieuwe ipod aan te schaffen en ditmaal ipv een mini eentje met ietswat meer kaliber

was aan het denken aan een ipodphoto 30gig of een video.
De photo is opdit moment ietsgoedkoper dan de video in MM, dus ben redelijk aan’t twijfelen…
(299 tov 325)

is het het waard om een ipod video aan te schaffen?
want ben eens aan’r rondneuzen geweest en er valt echt weinig legaal ipod video materiaal te vinden in dit land dat echt interessant is…

Of bestaat er ergens een site met gratis/betaalbaar videomateriaal voor de ipod?

(kweet dat ik evengoed men dvd’s kan gaan rippen maar dat is redelijk wat werk…)

het is het alleen waard als jij tijd vrij hebt in je drukke werk week om al dat video materiaal ook echt te gaan zitten bekijken op het voor een ipod GROOT maar toch kleine scherm.

En dat is bij mij niet eens het grootste probleem.

Ik heb me der namelijk een week mee vermaakt en daarna kijk je der niet meer naar om
De lol is er vanaf. Het word saai hoe tof de programma’s of films ook zijn.

en die paar momenten dat je even rustig kan kijken zijn bij mij alleen in de trein maar dan vind ik het interessanter om mensen te bekijken of ze na te tekenen. Ik heb er dus niks aan want dan zet ik zet toch mijn muziekje aan. En als ik thuis niks te doen heb bekijk ik liever die ene film op de TV of mac.

Ik geeft toe als ik zie hoe ik dat ding gebruik dan heb ik de ipod meer voor de heb dan dat ie ook daadwerkelijk wat toevoegt in mijn leven. Ik denk dat het uiteindelijk bij meer mensen daar op uit komt. Ik denk dat er heeel veel ipod video bezitters zijn die na een maand niet of nauwelijks nog een filmpje bekijken op hun ipod. hooguit om de ogen uit te steken van collega’s of gewoon om (in mijn geval) je animatie te presenteren op een moment dat er geen betere afspeel bron aanwezig is. en die momenten zijn zeldzaam op de willem de kooning academie.

Ik heb me geld over de balk gesmeten. En heb er stiekem zelfs spijt van. Ik was gelukkiger met mijn oude ipod. Het enige nuttige waar ik mijn iPod nu voor gebruik naast af en toe een liedje luisteren is mijn school bestanden heen en weer van huis naar school slepen…ik had beter een losse HD kunnen kopen en ter vervanging van mijn kapotte oude ipod 3e generatie een ipod nano kunnen kopen. Voor die paar CD’s die ik WEL luister. De rest staat er ook maar opgeslagen te zijn op de HD. Om maar niet te spreken over die filmpjes… ik krijg bijna medelijden met ze. zo eenzaam zijn ze.

Conclusie:
De video functie is leuk, maar voor velen meer een hebbedingetje dan noodzakelijk kwaad.
Die paar keren dat je de video functie echt nodig hebt zijn zeldzaam.
Zeker na de eerste paar maanden want dan is de lol er af. Ook al zien de filmpjes er zo goed uit op je ipod.

doe er mee wat je wilt.

Voor nog geen 10% meer krijg je de next gen iPod met videomogelijkheid ingebouwd. Ik zou niet twijfelen en voor de nieuwe gaan. Momenteel is er inderdaad nog niet heel veel te downen... maar bijvoorbeeld de nieuwste filmtrailers bij Apple zijn tegenwoordig ook voor de iPod beschikbaar. Over niet al te lange tijd ongetwijfeld veel meer...

daar heb je wel een punt.. die 10% gaat het hem idd niet maken

een nano is geen optie mits ik net van m’n mini afwil. Heb plek op m’n HDnodig dusja…

maw: thanks… k ga voor de ipodvideo :slight_smile:

[nu hopen dat m’n zus m’n mini nog altijd wil overkopen, da bespaard weeral wat geld…]

Als je slim bent verkoop je je iPod mini op eBay... wordt in de USA tegenwoordig al $400 voor betaald... geen grap. 8)

Ik sluit mij aan bij 4saus, nadat m'n iPod shuffle is gestolen, heb ik de 5giPod aangeschaft. Op zich geen spijt van, leuke gadget en functioneel. Echter de video functie is (nog) niet meer dan een leuke bijkomstigheid. Videomateriaal is redelijk aan te komen vooral als je via torrents dwnld. Ook bij de podcast' s zit soms leuk videomateriaal, bijv. Channel Frederator (leuke cartoons).

Er zijn nog niet veel films te downloaden. Maar er zijn wel al enkele interessante podcasts te vinden. En dat zullen er echt wel meer worden. Die podcasts zijn zo gemakkelijk te maken, dat worden er vanzelf meer. [url=http://www.youtube.com/watch.php?v=TnnaI-ttFVE]Kijk hier maar even hoe het moet[/url]

Vergeet niet dat apple zelf die video ook als een bijkomstigheid ziet. Het heet daarom ook niet de Video iPod maar nog steeds gewoon de iPod. Veel belangrijkere innovaties zijn bijvoorbeeld het gigantisch goede scherm en een veel dunner ontwerp. Dit is ook handig voor muziek en foto's.

En in de toekomst (of gaat dat ondertussen al :? ) kan je met de iPod video ook dingen mee opnemen...

[size=9:dbce135e7b](Alhoewel ik persoonlijk zou gaan voor een iPod photo van 60GB dan voor een iPod video van 30GB… :wink:)[/size:dbce135e7b]

een 60gig ligt wel ietswat boven m'n budget... :)

de sprong van 249 naar 325 is nog doenbaar, maar nog een trapje hoger is er echt wel over dan :slight_smile:

weet er iemand of de superman diaries van bryan singer opde ipod werken?

thanks voor de inbreng trouwens!

Kijk... het eerste echte filmfestival voor de iPod.

[b:7daf8c7620]The Flux Announces the iPod Video Film Festival[/b:7daf8c7620]

http://www.theflux.tv/ipodfest

ik gebruik de ipod video met de av kabel en dan gebruik ik hem als video data bank voor al mijn films. Nu moet ik nimmer van die torens met cd's mee sleuren.

Ik gebruik de videofunctie van de iPod vrij vaak. Af en toe een filmpje kijken (meestal via TV), maar vooral voor videopodcasts. Er zijn veel leuke podcasts alleen moet je er wel van houden (meestal veel tech podcasts), mischien kun je kijken of je leuke videopodcasts kan vinden. Daarnaast is de video functie niet alleen een meerwaarde ook het briljante scherm ( is echt heel veel beter dan die van de photo) en natuurlijk is de video veel slanker. Plus photo is 20 GB en video 30 GB. Denk er goed over na ik vind de video zijn geld zeker waard.

nadenken zal niet meer nodig zijn ondertussen ligt er een mooie 30Gb Ipod Video (een witte) naast mij :) heb hem zelfs voor 309 gehad ipv 329 door studentenkorting bij itpro

Net uitgepakt en ben hem nu mooi aan’t volladen met songs :slight_smile:

[b:80cc1114e7]yeeeeha :D[/b:80cc1114e7]

(sorry voor de uitbarsting maar die ipod is toch echt wel een heftig ding!)

Kijk eens in de iTunes Music Store, en abonneer je op de MacTV Videocast for iPod. Dan krijg je zeer veel Applecommercials op je iPod.

[quote:7346081e3f="DarthMathicus"]nadenken zal niet meer nodig zijn ondertussen ligt er een mooie 30Gb Ipod Video (een witte) naast mij :) heb hem zelfs voor 309 gehad ipv 329 door studentenkorting bij itpro

Net uitgepakt en ben hem nu mooi aan’t volladen met songs :slight_smile:

[b:7346081e3f]yeeeeha :D[/b:7346081e3f]

(sorry voor de uitbarsting maar die ipod is toch echt wel een heftig ding!)[/quote:7346081e3f]

You lucky bastard! Check deze link even, alles qua video voor je iPod op een rij. 8)

Aanrader qua animatie: Happy Tree Friends.

die mactv is idd wel een toffe podcast

and yes… I’m a lucky bastard :slight_smile:

Al helpt gaan afwassen en opdienen op oudjaarsnacht ook wel…

Het is je gegund. Was de link vergeten erbij te zetten...

http://www.vodstock.com/

Zo dus… en dan de Happy Tree Friends checken.

http://www.vodstock.com/find/vodcast/410

:mrgreen:

thanks, maar had ondertusse de topic hier net onder al gevonden

yuw de mannen ( en vrouwen ) , kben onlangs ook die Ipod van 30 GB gaan halen in Duitsland , die podcasts zijn allemaal wel goed en wel maar bestaat er geen manier om mpg filmkes om te zetten naar het formaat dat voor de Ipod vereist is ?