ipod video batterij....

Hoe lang speelt ie audio ? Ik heb de 30 GB versie. Hoeveel uren speelt hij video ? En hoe lang audio ? Tot nu toe (testje vandaag gedaan) speelt hij al 12 uur audio (wel zonder het scherm ook maar 1 keer aan te doen.) Hij speelt nog steeds..... Ben benieuwd hoe lang nog. Tot nu toe is me opgevallen dat als ik een videofile speel dan gaat de batterijindicator wel snel naar beneden, maar ik weet niet hoe lang hij dan echt speelt.

14 uur audio 2 uur video

Wel vreemd eigenlijk dat die speeltijden zo verschillen: met mijn telefoon kan ik 2 uur video kijken, en 4 uur muziek luisteren. Een verhouding van 1:2, en m'n telefoon is al 2 jaar oud... Dan zou je verwachten, dat iets wat behoorlijk recent is, en een audio-speeltijd heeft van 14 uur, toch op z'n minst 5 uur video speelt (dingen als fellere backlight verlichting en hogere resolutie meegerekend)...

Vind zelf 2 uur ook matig moet ik zeggen./ Het scherm is wel adembenemend mooi moet ik zeggen, maar toch...

Hij drssit nog steeds trouwens... 12,5 uur

Heeft jouw telefoon dan ook een harde schrijf?, als een harde schrijf draait kost dat energie...

Nu gestopt.. 12 uur 35 minuten precies. IK heb hem nu 2 keer opgeladen. wellicht gaat de tijd nog vooruit als ik hem een paar keer helemaal opgeladen en daarna weer ontladen heb ?? Zou mooi zijn.

Hoe lang een iPod met zijn accu doet hangt van heel veel factoren af...

• volume
• equalizer
• aangesloten oordoppen of koptelefoon
• verlichting
• bitrate van de muziek / video
• gebruikte codering

en een 640x350 mp4 op de tv afspelen gaat ook heel lekker op de dock.

Ik denk ook dat het scheelt of je een h264 of mpeg4 compressie hebt, de eerste zal veel meer processorkracht vergen, de laatste zal weer meer kbits van de HD moeten halen.

Het wachten is dus op een ipod video met bijv 16 of 32 GB flash memory. dan blijft er ook weer meer ruimte over om er een grotere batterij in te stoppen.

Het blijft een mooi dingetje...:D

Ik heb idd ook gemerkt dat wanneer je een speelfilm bekijkt op de ipod video je meestal het einde niet haalt :roll: (2 en een half uur) Maar wat muziek betreft blijft hij bij mij ook rond de 12 a 13 uur spelen…

Wat mij wel opviel is dat hij een beetje traag begint te worden met het openen van muziek. Ik heb maar 6 gig in gebruik en toch moet hij soms lang laden. Hij is laatst zelfs op een videoclip zelfs vastgelopen…

voor de rest is het een super apparaat!! :apple:

gr
Michel