Ipod Video harddisk + beweging

Ha geliefde mede Mac'cers,

Momenteel bezig ik een Ipod Nano, maar vanwege een nu al te kort aan ruimte wil ik overstappen naar een iPod video.

Naast graag huppelen in de omgeving (ook wel: Hardlopen), is snowboarden ook een favoriete bezigheid.

Zou iemand weten in welke mate ik om de kop kan gaan, schokken kan krijgen e.d. totdat de Ipod Video ermee ophoudt? Met andere woorden: Hoe goed is de harddisk bestand tegen (extreme) bewegingen en (extreme) kou?

Alvast bedankt!

Hardlopen met dat ding raad ik je niet aan. Daarvoor is het toch te (lomp) en te zwaar, echt geen pretje. En voor de hd moet dit ook niet echt bevorderlijk zijn. Snowboarden moet wel lukken denk ik . Er zijn toch heel wat speciale skivesten met iPod integratie.

Bedankt voor je antwoord, Piet!

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar waarom zou hij niet tijdens het hardlopen in me achterzak kunnen?
Afijn, het gaat echt om dat hij niet beschadigd!

Hij zal niet zo snel stuk gaan, maak als ik er mee hardloop dan slaat hij op een gegeven moment wel over, dus of je moet hem max laten bufferen en niet te lang lopen of een erg soepele tred hebben.

ik denk dat je hem wel in je hand kan houden bij hardlopen want dan dient je arm als schokdemper. Tenminste, zo doe ik het. of praat ik nou onzin :?

Hoe lang hou je dat vol? Loopt niet echt ontspannend en comfortabel met zo'n iPod in je hand.

De iPod heeft een buffer van ongeveer 30 MB. Zolang hij daarbinnen blijft afspelen draait de schijf niet en heb je ook weinig kans op beschadigingen door ruw gebruik. Hoe vaker de schijf dus moet draaien, hoe groter de kans. Wat je kunt doen is een aantal nummers expres kleiner coderen, en deze in een aparte playlist plaatsen... zo weet je dat als je die playlist gebruikt, de schijf ook minder vaak draait.

De iPod Video is bestand tegen -20 tot 45 graden Celcius. Maar voor de juiste werking tussen 0 tot 35 graden Celsius

[quote:b8a517c1a2="jappo"]ik denk dat je hem wel in je hand kan houden bij hardlopen want dan dient je arm als schokdemper. Tenminste, zo doe ik het. of praat ik nou onzin :?[/quote:b8a517c1a2]

nee zo doe ik het ook altijd, en ik heb dan nog eentje van de 2G en die is ook nog nooit overgeslagen dus…

[quote:9c0cce4da9="unSOUND"]De iPod heeft een buffer van ongeveer 30 MB. Zolang hij daarbinnen blijft afspelen draait de schijf niet en heb je ook weinig kans op beschadigingen door ruw gebruik. Hoe vaker de schijf dus moet draaien, hoe groter de kans. Wat je kunt doen is een aantal nummers expres kleiner coderen, en deze in een aparte playlist plaatsen... zo weet je dat als je die playlist gebruikt, de schijf ook minder vaak draait.[/quote:9c0cce4da9]

Vermoeiend, valt mee het is juist beter om met gewicht in je handen te lopen :stuck_out_tongue:

Waarom gebruik je ze niet allebei? Ik neem aan dat je niet tijdens het snowboarden meer dan 2gb verbruikt qua muziek??!!??

Wat is beter dan een ipod? 2 IPODS !
lol

mijn 1e generatie ipod deed het slechts 20 minuten en liep daarna volledig vast, met de ipod video gaat het beter maar ook die loopt nog wel eens vast. er zijn genoeg tasjes etc om de ipod te beschermen maar het is toch het schudden wat de problemen veroorzaakt. tenzij je heel rustig hardloop.