iPod Video herkent alleen langzame USB poort

Hallo,

Iedere keer als ik mijn iPod Video 30 gb op mijn pc aansluit krijg ik de melding dat er verbinding wordt gemaakt met een langzaam USB apparaat. Dit terwijl ik een usb 2.0 poort heb. Alle overige usb apparaten camera, scanner, etc. worden als 2.0 apparaat herkend.

Kan het het zijn dat ik niet de juiste drivers heb voor usb poort die voor de iPod video nodig zijn. Of is iets anders het probleem.

Groeten

Niels Oomen

Ik maar hier uit op dat je Windows draait :wink: Heb je 'm misschien in een USB poort zitten in de voorkant van je apparaat o.i.d.? Dat wil nog wel 's een probleem zijn.

Eh... Niels... (welkom!) dit is een Mac-forum... dus de kans op een bevredigend antwoord is niet heel groot. Wellicht eens hier proberen: http://discussions.apple.com/ipod

zorg ervoor dat je de drivers van de usb goed hebt geinstalleerd. En zorg ervoor dat alle usb poorten naar behoren werken. Hier had ik namelijk ook last van. Klik rechtermuiskop op de computer, ga dan naar beheren, en kies dan voor apparaat beheer. Kijk of er geen uitroeptekens bij de usb poorten staan. Installeer zodaning de poorten opnieuw. Hopen dat het helpt. Het hielp bij mij wel :lol:

[quote:d89f548e18="error"]Eh... Niels... (welkom!) dit is een Mac-forum... dus de kans op een bevredigend antwoord is niet heel groot. Wellicht eens hier proberen: http://discussions.apple.com/ipod[/quote:d89f548e18] Ach, misschien kunnen wij wel met mogelijke oplossingen komen, je weet maar nooit. Misschien heeft het iets te maken met de spanning die op de usb poort staat :? Het is jammer dat de nieuwe iPod's geen FireWire meer ondersteunen, anders had je het daar mee kunnen proberen.

Nu heb ik eerder meegemaakt dat PC's verkocht werden met USB2 poorten die achteraf gewoon USB 1 bleken te zijn. Vooral de Aldi en MediaMarkt hebben daar een handje van gehad. Misschien zaken gedaan bij deze lieden?

Bedankt voor jullie snelle reacties, met name die van error die had de juiste tip gegeven. Blijtkt dat maar een select aantal USB 2.0 kaarten de iPod video ondersteunen. Dus moet ik vrede hebben met mij 1.1 snelheid.

Al met al bevestigd dit mijn voornemen om als eerst volgende computer een Apple aan te schaffen. Ben ik gelijk van windows (problemen) af.

En dan mag ik wel echt op dit forum kletsen.

Nu ook al hoor 8)

ik heb dit zelfde probleem ook gehad. heb maar gewoon een pci kaartje gehaald met usb poorten 2.0 terwijl mijn pc ook gewoon usb 2.0 poorten heeft maar werkt dus ook langzaam.

kostte geloof ik 12 euro bij de lokale pc boer hier. scheelt flink in de snelheid.