Ipod Voor windows USB vraagje

Heb een vraagje over de ipod voor windows 10 Gb,

Zit er bij deze ipod mogelijkheid voor usb
zoja werkt die ook met usb 1.0 of alleeen met usb 2.0.

Dank bij voorbaat.
Ik ben echt aan het overwegen om hem te kopen duseuh…

Tsja... Effe kijken op de apple site ( http://www.apple.com/nl/ipod/ ), en je vind het antwoord: [code:1:5d5a7d450e]Via de iPod Dock Connector-naar-FireWire-USB 2.0-kabel* kunnen klanten met een Windows-pc een complete muziekbibliotheek naar de iPod kopiëren met een overdrachtssnelheid tot 480 Mbps. U kunt de batterij van de iPod opladen tijdens het synchroniseren door de FireWire-kabel op de iPod Power Adapter aan te sluiten. Alleen compatibel met de nieuwe iPod-modellen van 10, 15 en 30 GB met een dockconnector.[/code:1:5d5a7d450e]

Kost wel 22,61 euro extra…

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het volgende vond ik in de [url=http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_en&q=ipod%20usb]Apple Knowledgebase[/url]:

[quote:4876eccf24]You may be able to connect an iPod (with Dock Connector) model to a Windows-compatible computer using a USB 1.1 connection, but this is [b:4876eccf24]not recommended[/b:4876eccf24] because the USB 1.1 connection is very slow. For best performance, connect iPod to your computer using USB 2.0 or FireWire. You may need to purchase and install a USB 2.0 or FireWire card to do this.[/quote:4876eccf24]

Ikzelf bezit over een pc met standaard usb 1.0 zonder firewire poort.

Kannik als ik de 10 GB windows versie koop,
de ipod gebruiken of moet ik er het dockstation bijbestellen?

Je hebt het dock niet nodig, het gaat alleen om de kabel. Als je de USB kabel hebt werkt hij op USB1.1 en USB2.

dus als ik het 10 GIga windows model bestel dan zou het moeten lukken of zot daar geen usb kabel bij

ik zou of een firewirekaart of een usb2 kaart erbij kopen (zijn niet heel duur)

want als je 10GB met USB 1.1 gaat kopieren duurt het ergens rond de 10 uur,… (als het niet meer is) en met firewire duurt het 10-15 minuten!

HS-L

hoeveel kost een usb of fire wire kaart en wat koop ik dan best FW of USB

Firewire zou ik dan kopen, want anders moet je zo'n dock connecter kopen en dan ben je weer meer kwijt.. Het verschil in snelheid is niet groot (FireWire 400 Mbit, USB 2.0 480 Mbit) dus ik zou gaan voor firewire.