iPod voor Windows

Ik ben een tevreden Windows XP gebruiker en ben op zoek naar een goede MP3 speler. Ik ben aan het twijfelen tussen een iPod en een Zen (NX)... Ik heb al eens de review op hardware.info gelzen, en die is wel redelijk goed te noemen! Toch heb ik toch nog een paar vragen.

• Hebben jullie ervaring met die Windows Software? Zijn er al updates gekomen na deze review. (kan ik kanlender enzo al synchroniseren met pc)
  • Hoe zit het juist met de kopie beveiliging van muziek op de iPod?
  • Zou ik niet beter wachten om een iPod te kopen tot na de Apple Expo in Parijs?
  • Hoe lang is de leveringstijd van een iPod?

Het zouden m’n eerste stapjes in de macwereld zijn, dus overtuig me maar! :smiley:

Hardware.info review: http://www.hardware.info/reviews.php?id=382

Vergeleken met 'n iPod, kun je een Creative Zen gewoon vergeten. Kijk maar naar de reactie van Robert van Weersch die bij 't artikel hoort (onder 'Reacties):

[quote:6c099e1a57=“Robert @ Hardware.Info”]De Zen heb ik ook enige tijd getest (maar daar zal ik geen review over schrijven). Het apparaat crasht regelmatig (met name bij het in/uit-trekken van de USB-kabel), de accu is snel leeg bij tracks-skippen (en laadt niet op via de USB kabel als hij in sync-mode staat), de drive is niet zomaar als harddisk te gebruiken (alleen via de Creative File Explorer), de bediening is niet geweldig (klein scherm, je draait je rot aan het wieltje, geen afstandsbediening), en de meegeleverde hoofdtelefoon is van slechte kwaliteit.
De iPod daarentegen is geen enkele keer gecrashed (zelfs niet toen ik 'm uit de cradle trok tijdens een sync-actie), de accu gaat op papier minder lang mee, maar in praktijk bijna twee keer zo lang als de Zen, het is direct te gebruik als harddisk in Windows/MacOS, de bediening is gemakkelijk (touch-pad, afstandsbediening/cradle vanaf 15 GB, hoge resolutie scherm), en de meegeleverde oordopjes zijn van zeer goede kwaliteit.

Het grote voordeel van de Zen is de prijs, en de ietwat betere geluidskwaliteit. Op alle andere gebieden moet de Zen echter zijn meerdere erkennen in de iPod.[/quote:6c099e1a57]

De Windows iPod heb ik altijd met het gratis programmaatje ephPod bediend (dus mp3’s naartoe sturen). Deze kan als 't goed is ook syncen met Outlook. Last van copieerbeveiligingen heb ik nooit gehad. Kon gewoon alles erop zetten en weer eraf halen eigenlijk. De officiele software (MusicMatch) heb ik nooit gebruikt.

Voordeel van 'n Windows iPod is ook dat je 'm kan overzetten naar Mac formaat, als je overstapt naar Mac OS X (net zoals ik heb gedaan, mede dankzij de iPod) :smiley:

Heeft nog iemand meer info over de leveringstermijn? En zou het de moeite zijn om nog te wachten tot de AppleExpo in Parijs, voor eventuele prijswijzigingen/updates?

[quote:23652a2d32="PuLse"]En zou het de moeite zijn om nog te wachten tot de AppleExpo in Parijs, voor eventuele prijswijzigingen/updates?[/quote:23652a2d32]

nee ze gaan de iPod niet voor januari updaten,… er komen alleen wat extra assecoires uit! :smiley: