Hellloooo mede-mac-fans!
Nu heb ik dus laatst een rooie iPod gekocht, en hoewel ik et eigenlijk stiekem een klein beetje erwachtte, werkt hij dus niet op mijn mac. op mijn windowsbak bij mijn moeder ( 14 jaar en geschieden ouders, mn computers en muziek houden me in leven :P ) nou loopt mijn Mac G4 op OS 9 en X, Maar 9 gebruik ik toch bijna nooit meer, nu ik ook op X een officepakket voor mn huiswerk heb. dus X herkent hem (mn iPod) alleen als een verwisselbare schijf, en in itunes niet. mijn mac loopt op OSX 10.2.8 en mijn iPod (kwam ik gisteren achter) is nu dus windows-gefformatterd(of wat doet hij precies???)
Je moet ook OS X 10.3.9 of hoger hebben! Dit wordt duidelijk vermeldt op de site van Apple. Je kan op tweedehandsplekken zoeken naar een software update.
Gelukkig maakt het voor OSX niet uit hoe de iPod is geformatteerd, want een Windows-formaat wordt ook gewoon herkend. Maar inderdaad, je OSX versie is te oud en de iTunes versie daarmee waarschijnlijk ook (want je moet voor de iPod nano minimaal iTunes 7 hebben en die draait weer alleen op 10.3.9 en hoger...).
Gelukkig kan je voor een paar tientjes zo op Marktplaats een versie vinden van OSX 10.3 of 10.4, of anders helemaal voor niks via een Torrent (maar dat laatste heb ik niet gezegd :innocent: )
In elk geval, vooral bij 10.4 is het belangrijk dat je in die G4 het liefst 512 MB geheugen hebt zitten. Panther (10.3) kan met de helft af.
Jep hij is te oud, Ik weet het...dat had ik ook gelezen ja, (Het staat IDD duidelijk vermeld, ook op het doosje) daarom vroeg ik raad, anders had het me wel gelukt
Bedankt Nikita voorde tip, zal zo is gaan snuffelen bij Marktplaats.