iPod werkt niet als ie warm is

De touch knoppen van m'n iPod 3G werken niet meer als ik de iPod een poosje in m'n broekzak heb gedragen. Na een minuutje of 10 werken ze weer. Net of ze de warmte niet goed aankunnen, slaat dit ergens op?

Ze zijn drukgevoelig, wat wil zeggen dat ze op warmte reageren. Dus als ze de temperatuur van je broekzak hebben zullen ze het verschil van je vinger niet meer waarnemen.

Druk gevoelig is toch heel wat anders dan warmte gevoelig? En hoe kan het dan dat ie het eerder wel deed? Slijt de gevoeligheid van die knoppen ofzo?

Sorry, ik moest zeggen aanraakgevoelig. Want die knopjes kan je natuurlijk niet indrukken. Maar ze reageren wel op warmte (van je vinger) om te functioneren. Probeer het maar eens met een potlood en het zal niet werken (tenzij je potlood ook zo'n 35 graden is natuurlijk...). Snap je? :)

Klopt, maar hoe kan het dan dat de iPod ineens dit mankement heeft en een andere geen last heeft als ie een poosje in de broekzak zit?

Ik zou het niet durven zeggen... Ik merk het bij m'n iPod mini ook wel, dat die niet lekker scrollt als m'n vingers koud zijn bijvoorbeeld of als de iPod warm is.

Naar mijn weten heeft de touchpad van de ipod niets te maken met warmte, maar wel met het elektrische veld van je lichaam, en meerbepaald je vinger. De touchpad zelf is een kluwen van draadjes waardoor een elektrische stroom loopt, en die verstoord wordt wanneer je er met je vinger dichterbij komt. Dus ik vrees dat je je probleem ergens anders zult moeten zoeken...

Maar waarom werkt het dan alleen als 'ie warm is? En dus niet als je koude vingers hebt bijvoorbeeld...