iPod wordt niet herkend door iTunes en iSync

[i:e502d3715a]Ik heb de titel van deze thread aangepast omdat het probleem niet meer in iTunes maar in de iPod. Het begon met dit gedonder. iTunes reageert inmiddels weer helemaal normaal, behalve dan de de iPod niet herkend wordt[/i:e502d3715a]

Ik heb afgelopen week al een paar keer met het herstarten van de computer gemerkt dat iTunes niet wil afsluiten. Ik krijg als melding: ‘afsluiten wordt geblokkeerd door itunes’ of zoiets. Als ik handmatig wil afsluiten start itunes zichzelf na een paar seconden opnieuw op. Er is een force quit voor nodig om itunes definitief af te sluiten.

Bovendien herkent iTunes de iPod niet meer. Ik was gewend dat iTunes op werd gestart als ik mijn iPod aansloot.[/i]

Hmm.. Lijkt me meer een Softwareprobleem in combinatie met iPod, in de laatste update van iTunes was ook het een en ander veranderd met deze software.. Wel al geprobeerd om iTunes opnieuw te installeren cq updaten? Misschien lost dit al iets op.. :wink:

iTunes opnieuw geïnstalleerd, iPod hersteld naar fabrieksinstellingen, paar keer de computer een herstart gegeven. Het probleem van de blokering van herstarten is nu verholpen, denk ik.

Maar nog steeds is er geen iPod te zien in iTunes. Kan ik mp3 opstarten vanaf de iPod. Kan ik vanuit iTunes zoeken naar de iPod?
O ja, vanmorgen moest ik om de een of andere reden de landinstellingen en de equalizer en de shuffle opnieuw instellen. En iSync wil ook al geen gegevens van mijn iPod inlezen.
En nou ik er toch aan denk: de problemen zijn gestart toen ik iSync 1.1 ben gaan gebruiken.

Driewerf K*t :x , iTunes doet nu normaal, mijn iPod doet weer eens geen ene donder meer. Een reset gedaan (menu/play), met programmatuurupdater hersteld, schijfhulpprogramma gedraaid. Maar geen sjoege. Ik kan de (lege) mappen wel bekijken maar iTunes ziet niks en iSync loopt ook vast op mijn iPod. Ik kan overigens wel bestanden naar mijn iPod verplaatsen en kopiëren, dus de verbinding is nog goed. Het kan evengoed nog steeds een probleem van zowel iTunes (opnieuw geïnstalleerd) of iSync zijn.

Iemand nog een gouden tip? Ik heb geen zin om door AppleStore weer eens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Nou, de iPod doet het weer. Het bespaart me in ieder geval een gang door de doolhof die AppleCare heet. Maar toch zou ik graag eens weten wat er nu elke keer met dat apparaat aan de hand is en waarom de problemen elke keer 'zomaar' opgelost zijn. Was de tiende herstart de goede? Toch ben ik niet van alle problemen af. Zowel iTunes, als iSync hebben regelmatig problemen om de iPod te op te sporen. Nu dacht ik dat de nieuwe iPod-updater 2.0.1 een oplossing zou hebben, maar ook die kan de iPod niet vinden. (updater werkt namelijk alleen bij de nieuw iPods) Wel kan ik hem gewoon als harddisk gebruiken (het iPod-icoon is gewoon zichtbaar en ik kan bestanden lezen en schrijven). Graag tips!

Dat ging dus even goed en nu is het weer mis. iTunes en iSync zijn weer blind en doof voor de iPod. Ik verwacht eigenlijk geen oplossing meer, maar kan iemand mij tips geven over waar de fout kan zitten. Hoe kan het dat de Finder gewoon normaal reageert op de iPod en dat iTunes en iSync niks doen? Is er iets mis met voorkeursinstellingen of zo? Weet iemand wat ik allemaal moet nakijken voordat ik de iPod laat ophalen? Het lijkt me geen hardware probleem, maar waar moet ik dan met mijn klachten terecht?

Ik heb ook nog geen reactie op deze oproep

Ik schijn jullie nogal te vervelen met deze monoloog, maar het is een goede gewoonte om een gevonden oplossing ook aan een thread toe te voegen. De truc is: computer herstarten en inloggen onder een ander account (iTunes en iPod vragen dan automatisch om de instellingen opnieuw aan te passen). Computer opnieuw herstarten en onder je eigen account inloggen en voila: itunes doet weer normaal. Ik heb hem na een paar uur [url=http://discusssearch.info.apple.com/WebX?50@49.AJqIascehzD.0@.3bc37566]hier[/url] gevonden. Eigenlijk is het geen oplossing (ik verwacht dat het nog wel eens fout gaat komende weken), maar een truc om dit probleem te omzeilen.

Wat ik eigenlijk al in mijn vorige post vermoedde klopt dus. Er is een fout geslopen in de instellingen van mijn account. Ik weet niet of er een manier is om dit te voorkomen (want de bovengenoemde handeling kost nogal wat tijd: computer 2x herstarten en de hele ipod naar een nieuwe muziekmap copieren). Mocht er nu ineens bij iemand een lichtje gaan branden en een [b:705df3a9bf]echte oplossing[/b:705df3a9bf] weten, graag ook posten.

heb je al is je hele prefs map weggegooid??

zorg wel dat je een andere account hebt om in te loggen voor als het fout gaat!

Ik denk dat mijn zeer eenvoudige oplossing nu best wel onzinnig komt, maar je weet maar nooit...

Als je de iPod aansluit, moet je ook zorgen dat de ‘hold’-knop uitstaat. Ik heb em wel eens aan laten staan, en dan kan je force quiten. Want dan herkent ie em niet en kan je eindeloos wachten.

Nogmaals: deze oplossing is natuurlijk niet de goede, maar misschien zijn er wel andere mensen die dit probleem wel eens hebben… Ik dacht laat ik het gewoon ff zeggen. :wink:

[quote:b9de1abab2="Jmvdtoorn"]Als je de iPod aansluit, moet je ook zorgen dat de 'hold'-knop uitstaat. [/quote:b9de1abab2] Dat is inderdaad handeling nr. 1 onder het hoofdstuk [url=http://www.info.apple.com/nlnl/ipod/tshoot.html]Problemen met iPod oplossen[/url] :D Bij mij hielp geen enkele van de ongeveer 45 oplossingen die daar genoemd zijn.

Ik heb een tijd geleden ook 'problemen' gehad met m'n ipod, ik kon namelijk geen nummers van m'n ipod naar m'n mac kopieren. Ik weet het, dat hoort zo.

Maar wat betreft jouw probleem elstar; de finder herkent je ipod wel, dat betekend dat er niks met de aansluiting tussen ipod en mac is. Het zou betekenen dat itunes en isync problemen hebben. Hier een noodoplossing, als je audion nou eens installeert. Ik heb dat destijds ook gedaan, het is niet echt mijn type programma maar tijdelijk werkt het wel.

Voor een definitieve oplossing zou ik:
-een tijdelijke nieuwe gebruiker aanmaken
-alle itunes en isync onderdelen van je mac verwijderen
-inloggen onder nieuwe tijdelijke gebruiker
-nieuwe itunes downloaden en installeren

Als het werkt, dwz het probleem is er niet meer:
-dan inloggen onder je huidige account
-itunes opstarten

Als het probleem er nog steeds is dan kan het idd aan voorkeuren liggen. Je zou dan de hele Preferences map onder Library kunnen legen en vervangen met de Preferences map van de nieuwe tijdelijke gebruiker.
Mocht dat dan nog niet helpen, dan zou ik voor een schone herinstallatie kiezen.

Succes en ik heb genoten van je monoloog :stuck_out_tongue:

Iets zegt me dat dit toch een wat minder omslachtige oplossing is: [quote:ec9318c8e4="HS-L"]heb je al is je hele prefs map weggegooid?? [/quote:ec9318c8e4] Maar moet ik dan niet in elk programma mijn prefs opnieuw instellen? Kan ik niet gewoon een paar onderdelen verwijderen die met isync te maken hebben?

(iSync moet de boosdoener wel zijn. Sinds de laatste update is het begonnen. En ik zag het gisteren onder mijn ogen gebeuren: tijdens het syncen verdwijnt de iPod logo van mijn desktop en geeft mijn iPod oneindig lang aan dat die niet ontkoppeld mag worden)

nou Elstar ik sinds vandaag het zelfde probleem , mooi K$%^&&,Nwe acounts aanmaken dat soort dingen ben ik niet goed in dus ik hoop dat er nog een simpelere oplossing komt.Ik hoop dus met je mee.

Mwa, nieuwe account aanmaken kan eigenlijk niets mee mis gaan. 't Is natuurlijk helemaal makkelijk als er al meerdere gebruikers op je computer geregistreerd staan. Ga onder systeemvoorkeuren naar accounts, klik nieuwe gebruiker aan (nieuwe naam en wachtwoord). uitloggen, inloggen onder nieuwe naam, opnieuw uit- en inloggen. Klaar is je iPod. Zit nauwelijks risico aan, is alleen een hoop gedoe voor een iSync-bugje.

Kijk alleen wel goed of het hetzelfde probleem is: iPod werkt wel in de Finder, niet in applicaties.

Ja zelfde probleem, hij komt gewoon op me desktop te staan maar itunes en isync zien m niet, maar ik moet dus niets weggooien( prefs las ik eerder) , op de manier zo als jij zegt ofwel ??

ja gelukt met een 2de acount idd, ging simpel maar moet natuurlijk niet nodig zijn. Ik heb het ook vanaf isync 1.1 dus nu maar hopen dat ze snel updaten , ook voor de oude ipods en de bug eruit halen. Bedankt zover, Elstar.( Paul Elstar ? );-). Bob

Kijk, is die monoloog niet voor niets geweest. Nou maar hopen dat er snel een update van iSync komt, want dit kan natuurlijk niet. (Wat ik trouwens nog niet ben tegengekomen: waar moet je dit soort bugs nou melden?)

Vinden jullie iSync nou echt zo fijn? Zelf heb ik m'n ipod alleen voor muziek, want de agenda-functie van m'n ipod is echt reetetraag!

Ik gebruik sinds een maand weer m’n palm ism palm desktop, vergeet niet dat isync nog een beta is.

Ik heb geen Palm en de iPod is dan de next best thing. Bovendien gebruik ik hem vooral voor m'n adressenlijst.

Niet voor de muziek? Dat is een dure adressenlijst :wink: !