ipod wordt niet herkend...

Hallo,

Ik heb een probleem :(. Wanneer ik net weer muziek op mijn ipod wil zetten, herkend mijn usb het apparaat niet meer. Ik gebruik de ipod al zo’n 2 maanden probleemloos en snap niet wat er aan de hand is. Ik sluit de ipod via de usb aan op mijn computer, maar het enige wat er gebeurt is dat de ipod wordt opgeladen. Hij wordt niet herkent, staat niet in ‘deze computer’, en ik kan hem ook niet veilig verwijderen. Ik heb wel laatst muziek bij een vriend als los bestand op mijn Ipod gezet via firewire, zodat ik ze thuis weer in itunes kan zetten, maar hij doet het nu niet meer. Ik snap niet wat het probleem kan zijn. Kan iemand mij helpen??? (het kan zijn dat het aan mijn kabeltje ligt, maar waarom laadt hij dan wel op? En ik heb geen firewire, dus dat kan ik ook niet proberen.)

Alvast bedankt
Matthijs

Al eens een soft-reset geprobeerd... menu-knop + play/pauze-knop tesamen induwen voor zo'n 5 seconden tot je iPod herstart met het Apple-logo.

Succes :wink:

kijk eens op de apple site bij support. :)

w8en totdat tha power out of the ipod is......cq ff w8te tot de batterij leeg is als et echt niet lukt.. daarna gaaat alles meestal weer vlekkeloos...

Zo shitttttt het is al half 6…tijd voor een slaapie

morgen (vandaag) fuck nu over een uurtje weer werken… ikmoet echt afleren om zo veel te drinken voordat ik moet werken… maar iig goede morgen mensen!!!

gooood nighhhttt!

[quote:3bb9c0229d="ipodprobleem"]Ik sluit de ipod via de usb aan op mijn computer, maar het enige wat er gebeurt is dat de ipod wordt opgeladen. Hij wordt niet herkent, staat niet in 'deze computer', en ik kan hem ook niet veilig verwijderen. ... En ik heb geen firewire, dus dat kan ik ook niet proberen.)[/quote:3bb9c0229d]

Hoi Matthijs,

Als ik jouw post goed lees, heb jij een Windows computer (“deze computer”, "geen fw’). Dat kan nogal uitmaken voor het antwoord. Belangrijk is dat je hem aansluit op een usb 2 poort; bij de oudere usb 1 poorten wil het niet altijd lukken, alhoewel de iPod dan soms wel wil opladen. Sommige computers uit de overgangstijd usb 1/usb 2 hebben meerdere, verschillende usb-poorten op een en hetzelfde moederbord. Aangezien ik begrijp dat je in een eerder instantie wel goed contact kon maken met je iPod, is mijn vraag heb je soms van poort hebt gewisseld omdat je bv. een usb-apparaat erbij bent gaan gebruiken of omdat iPod je nu aan een hub hangt i.p.v. rechtstreeks aan de comp.
Ook zou je kabel een breukje kunnen hebben, maar dan ligt het (altijd) opladen niet voor de hand.
De meest voor de handliggende oplossing lijkt me dus het verschil tussen usb 1 & usb 2.

Hoop dat je hier iets verder mee kunt.
Hanneke

gewoon resetten ik heb dat ook soms let m'n mini. soms heeft hij ook het probleem dat hij bij music quiz geen nummers vind