iPod your car(BMW), dat schiet (dus niet) lekker op!

Dus, nu blijkt dat de BMW-iPod-connector niet veel meer doet dan je met een universele headset met AUX-in ook al kon. Het enige voordeel van de BMW-oplossing is dat je met de stuurwielbuttons next/previous-song kunt kiezen en enkele -van tevoren in iTunes gemaakte- BMW-eigen songlists kunt managen. Maar dus geen Nummernaam in je display, en ook geen makkelijike manier om in je songlist een album/artiest etc te kiezen. Heel erg slecht lijkt mij! Daarnaast kun je als je een Navigatieset hebt ingebouwd in je BMW al helemaal geen gebruik maken van de iPod connector.

Het lijkt mij dus al met al een storm in een glas water!

Apple zou beter een losse headset kunnen uitbrengen, met een iTunes/iPod Userinterface waarmee je echt op een goede manier kunt werken.

toen ik bij onze dealer ging hierovor kijken was mn reactie net hetzelfde... DE car-oplossing is volgens mij die van Smart!

maarja…daarvoor moet je een smart hebben :slight_smile:

Ik heb (geen BMW trouwens) een Aux-in adapter gekocht bij m'n Pioneer headset (met IP-bus CD-wisselaar aansluiting). De iPod (2e gen.) in een universele mobilephone-houder en een tulp-3,5"jack naar de headphoneansluiting en voor noodgevallen een Belkin autolader.

Op die manier kan ik naar het schermpje van m’n iPod kijken, en dus navigeren op de iPod, harder/zachter op m’n headset… en deels op de iPod.

De oplossing voor de Smart is idd een hele mooie. Alleen kan ik nergens vinden waar, wanneer die te koop is.

Yep, mooi geïntegreerd, had ik nog niet gezien. In Quicktime VR:

http://www.panoramas.dk/smart/

Maar mijn houtje-touwtje oplossing benaderd dit aardig.
Moet er maar eens een fotootje van posten.

F**k mooie pano !!! 8)

[quote:62ac7c70e5]Maar dus geen Nummernaam in je display, en ook geen makkelijike manier om in je songlist een album/artiest etc te kiezen. Heel erg slecht lijkt mij! Daarnaast kun je als je een Navigatieset hebt ingebouwd in je BMW al helemaal geen gebruik maken van de iPod connector. [/quote:62ac7c70e5]

Je verwacht toch niet dat ze het bij BMW goedkeuren dat je een display op je stuur hebt waarmee je onder het rijden je complete playlist samenstelt en zo de aandacht van de weg haalt. Zoals ze het nu gebouwt hebben is het de beste oplossing… handsfree (iig de handen aan het stuur) en, geen gedonder. Alleen vind ik het raar dat ze voor de “dashboardkast” oplossing gekozen hebben. Het had toch een stuk mooier geweest als je de iPod gewoon ergens een een dock zou kunnen zetten.

[quote:26e9741a39="arneblk"]De oplossing voor de Smart is idd een hele mooie. Alleen kan ik nergens vinden waar, wanneer die te koop is.[/quote:26e9741a39]

Deze zou deze zomer in NL te koop zijn, volgens Smart center Amsterdam.