iPod - Zou je em kopen als jij mij was :)

iPod een erg leuk apparaatje! maar toch wel een beetje duur. Zou jij em kopen als jij mij was?? Ik heb ongeveer 1400 nummers in mijn iTunes libary staan. Maar ik heb ook al een best goed CD spelertje. Maar ja, daar moet ik weer elke keer een CD'tje branden  :( Gezien mijn nummers zou de iPod wel erg handig zijn, maar ik weet niet of ik het geld er wel voor over heb. Zijn er hier iPod gebruikers die mij kunnen zeggen of de iPod echt zo revolutionair is als Apple wil??

Dennis

Natuurlijk is de prijs van een iPod even slikken voor zo'n apperaatje. Ikzelf betaal liever één keer veel(?) geld, als ik daarna maar van gezeur af ben, dat is bij de iPod zeker 't geval.

Geen batterijen kopen, lekker lang luister plezier en al je favoriete nummers erop. Geen haper gedoe, eventueel calender, adresboek, fijne scrolling, etc. Ik kan inmiddels niet meer zonder.

Gewoon doen :wink:

Adriaan

Zelf ben ik ook van het type : Liever 1 keer veel geld dan iets goedkoper en dat het dan maar voor de helft werkt. Ik had nog wel wat iPod vragen : Ik heb de iPod reclame net gezien (Heel erg cool) en heb ook de meeste site's bezocht over iPod en zag dat je ook breakout kon spelen. Zijn er nog meer spelletjes te downloaden of verborgen te vinden in de iPod zelf?? En zijn er nog meer van die leuke X-tra's in de iPod?? Op de reclame van iPod zag ik ook de landinstellingen, zit Nederlands daar ook bij?? Geen probleem hoor in het engels maar het zou leuk zijn. En welke iPod zou ik kopen 10 of 20 Gb.

Dennis

P.S. Weten jullie of Apple over een tijdje weer een nieuwe iPod uitbrengt?? Dat heb ik altijd  :( koop het nieuwste van het nieuwste en een week later ligt er voor het zelfde geld weer een nieuwere versie in de winkels  :p  :angry:  :)

Tja, je weet het maar nooit. Ik wacht nog even met de iPod, maar dat komt vooral doordat ik geen FireWire heb en te weinig spaargeld.... :p

Ik verwacht nog wel wat uitbreidingen, die mogelijk niet op de 'oude' iPod's kunnen…

Ik wacht ook nog wel eventjes met de iPod (ook omdat ik meer dan € 100 rood sta  :D )

Dennis

Zelf zou ik voor de 5 gb gaan. Ik heb hem ook, hij is betaalbaar geworden sinds de introductie van de andere modellen maar bovenal dwingt de "beperking" je na te denken wat er uiteindelijk naar de Ipod gaat. Als je 20 gig hebt....tja, 4000 nummers is wel erg veel.

Verder kan ik mijn 5 gig Ipod ook niet meer missen en gebruik ik hem voornamelijk in de badkamer met wat cheape compuboxen en op lange autoritten…Cooool!
Dus sparen maar!! :smiley:

Willem

5 Gb, je zou hem idd daarom kunnen kopen maar..... Als je niet wil nadenken kan je ook voor de 10 Gb gaan. Ik heb 7.17 Gb muziek dus dat zou wel mooi passen. 20 Gb is denk te duur en bied het zelfde als 10 Gb. Of je moet genoeg geld hebben..... dan zou ik het wel weten!!

Dennis

ik zou heel graag de 20 gig kopen, als er maar een verbinding mogelijk was tussen mijn digicam en de iPod...

zoals sommigen misschien al weten ga ik begin 2003 voor een aantal jaartjes weg richting de orient… en wil graag mijn fotoos onderweg kunnen opslaan… en het liefst op een iPod, en niet op zon digiwallet die er niet uit zien… muziek is dan een leuke bijkomstigheid… een klein tiBookje mee zou ook kunnen natuurlijk :slight_smile:

mk

Na het zien van de iPod tijdens de keynote was ik meteen verkocht  :D

Ik heb hem dan ook 'blind' gekocht. Mijn dealer, Apple Centre MacSupport, raadde me aan nog ff te wachten om te kijken en zo maar ik was eingewijs, hehe.

Geen moment spijt van! Geweldig ding. Toen ik een paar maanden in Brazilië zat, was het o.a. mijn rescue schijfje. Met DiskWarrior erop (OS 9) kon ik mijn TiBookje repareren. Maar natuurlijk heb ik er ook honderden nummers muziek op. Bijwerken is zo gebeurd. Ff aanvinken wat je erop/ -af wilt hebben en een paar seconden later is het klaar voor on the road.

Over de grootte: 5 gig is voor mij nooit echt te weinig geweest. Ben het wel eens met Rodrigez. Meer kan altijd maar hoeft niet. Maar koop hem wel. You're gonna love it!

Ik ben ook verkocht, maar heb geen geld  :(  :(  :( Heeft iemand er teveel van??  :p

Dennis

Als je het geld hebt: gewoon kopen. MOET je hebben gewoon. Te mooi, te handig, te designy. Superapparaat.

Ik heb de 10gb gekocht. Super apparaat. Overigens de wijze waarop Apple z'n produkten verpakt is ook super. Waarom de 10gb ? Ik heb gerekend. De 5gb + afstandsbediening + hoesje = prijs 10gb .... en daar zitten beiden bij. Kortom: 5gb gratis !

Voor die € 100 zou ik idd ook liever voor de 10 Gb gaan. Krijg je tenminste alle extra's erbij (die er ook al zo te mooi, te handig, te designy uit zien)  :D Om meteen weer 150 erbij te leggen voor 10 Gb extra gaat me wel wat te ver. Besteed ik liever aan andere dingen. zoals...........  :D  :D   :D  :p

Dennis

Dat opslaan van digitale foto's is inderdaad een goed idee op de iPod. Met mijn sony F707 schiet je al snel flinke bestanden en die 128 mb MemoryStick zit dan zo vol. Ik ben al op zoek geweest maar kan nog niet iets vinden dat aan alle eisen voldoet.

Weten jullie of er een oplossing is om de foto's zonder tussenkomst van een mac van een camera naar de iPod te sturen?

Ward

Weten jullie of er dit jaar nog een nieuwe grote update voor de iPod komt??

Dennis

Hi guys,

Ik heb zelf een 5GB ipod, binnenkort de 10Gb hoop ik.
Ik ben er zeeeer blij mee.
Vooral ook als harddisk is het een enorme uitkosmst
Ze zouden voor mij het ook mogelijk moeten maken om 2 ipods met elkaar te verbinden om bestanden te wisselen, misschien toekomst.
Ook zou het nog gebruikersvriendelijker kunnen/moeten zijn.
Bij twijfel om 20 of 10 GB te kopen, 20 is misschien wel een beetje overkill voor de meeste van ons. Kun je die centjes weer voor iets anders gebruiken, toch.

greetz

Ateazz

Ik heb zelf de oude 5 GB iPod. Nog ruimte genoeg op de schijf, maar ik heb toch spijt dat ik de 20 GB niet heb. (ik had mijn iPod net gekocht voordat de nieuwe modellen werden geintroduceerd). Als je zo'n ding eenmaal hebt, is het moeilijker om groter te groeien. En je weet nooit wanneer je het extra geheugen nodig hebt.

Whymme

Wat bedoel je hier precies mee??? :

[quote:post_uid0]Als je zo'n ding eenmaal hebt, is het moeilijker om groter te groeien.[/quote:post_uid0]

Dennis

Kopen die zooi.

Heb demijne nu een half jaar en kneem hem overal mee. Heb zelfs al voorgehad iPod meegenomen vriendin laten zitten op cafe :):):).
Zo extreem is het ook weer niet, maar als je eenmaal iPod hebt dan kan je niet meer zonder. Duur is relatief he. Als je een normale mp3 speler koopt ben je in vergelijking toch wel meer geld kwijt voor een 128 mb dan met je iPod met  5 of 10 gig. Je kan er echt veel wel wat op kwijt van nummertjes en je hebt altijd een hd bij de hand mocht je iets op iemand anders computer zien en je hebt weeral geen cdtje bij … enz enz enz enz enz enz

Ik heb btw de 5 gigger ol' skool

Cheers,
Jay

Als het goed is moet ongeveer rond Januari een nieuwe versie in de winkels liggen, en als het goed is dan heb ik dan wel genoeg geld gespaard (laten we het hopen want dan kan ik een iPod kopen, rijmt ook nog!!  ;)  :)  )

Dennis