Ipod30GB / Ipod Nano 4GB?

Help............. Ik heb gezien dat mensen een ipod 30GB hebt gekocht... En ik zit zelf te twijfelen tussen 30GB en nano4GB. Wat ik me af vraag is of de ipod30GB zo groot is dat je hem niet echt kwijt kunt als je in de stad loopt ofzo... Kun je hem zegmaar gewoon in je broekzak steken? Of is hij daar echt net ff wat te groot voor? En ik vraag me af of het schermpje van de 30GB een beetje groot genoeg is om filmpjes op te kijken...? Of is dat echt de moeite niet waard? Ik zit te twijfelen omdat de Ipod30GB maar ongeveer 60 euro meer is en je er wel veel meer voor krijgt... maar het nadeel lijkt me dus dat hij te groot is. Alvast bedankt!

Groetjes, Maudi

Lekker voor de 30 Gig gaan, de voordelen zijn vele en het formaat is prima te doen. Des noods kan je'm ook nog in je jaszak kwijt, gaat prima.

Sluit me bij Maudi aan. Hij past net iets lastiger in je broekzak, maar jaszakken zijn uitstekend geschikt.

Als je het geld hebt zou ik gelijk voor de 60Gb gaan, want de 40GB is bij mij al vol en ik wil meer ruimte!!!

In ieder geval een van de familie kopen, want het zijn super apparaten. Ik wil hem nooit meer missen.

iMakkie

dubbelpostje

[quote:2bc55f8f28="sypie"]iPod-kenmerken

* Capaciteit voor 15.000 nummers(2) en albumhoezen in volledig kleur
* Afmetingen 30GB-model [b:2bc55f8f28]103,5 x 61,8 x 11 mm[/b:2bc55f8f28]; afmetingen 60GB-model 103,5 x 61.8 x 14 mm
* Helder TFT-scherm van 6,35 cm, 320 x 240 pixels
* Tot 20 uur aan batterijstroom(3)
* Capaciteit voor 25.000 foto's(2)
* Capaciteit voor 150 uur aan video(4)
* Video of fotovoorstellingen op de tv afspelen via het optionele Dock
* Apple Click Wheel
* Dockconnector compatibel met accessoires
* Dock werkt met de nieuwe Apple Remote
* Opladen en synchroniseren via USB
* Werkt met Mac OS X en Windows 2000/XP
* Contact- en agendagegevens en takenlijsten synchroniseren

Meer kenmerken…[/quote:2bc55f8f28]

De iPod 30 gb is absoluut niet te groot voor je broekzak. Ik heb er zelf ook een. Misschien als je van het vrouwelijke geslacht bent en strakke spijkerbroeken draagt. Maar dan voldoet een jaszak prima! Voor mij is een broekzak zeker groot genoeg!

En ik zou absoluut gaan voor de 30 gb Video iPod, zoveel meer muziek erop, video-mogelijkheid, etc. Het scherm is niet te klein hoor. Zeker in de trein of bus is het heerlijk om een muziek clip of film/serie te kijken! Ik vind zelf het scherm van de nano veel te klein! De lettertjes zijn zo klein dat je je echt moet inspannen om ze te kunnen lezen. Kun je nagaan hoe mijn oude lui daarover zullen denken!

Succes met je aankoop. Het geld meer dan waard!

p.s.: Voor het formaat kun je toch gewoon “even de stad in” om te kijken? Dixons, V&D, Mediamarkt, etc.?

Ik ben zo'n asociaal die ze beiden heeft, althans de 60 Gb en de Nano 4 Gb. Als ik er 1 zou kopen zou het de 60Gb of in jouw geval de 30 Gb zijn. Daar kan gewoon veel meer op en je kunt nog filmpjes kijken. En is handzaam genoeg. Filmpjes kijken doe je waarschijnlijk niet zo vaak, maar toch lachen dat het kan. De Nano gebruik ik voor sporten, maar kan ook best met de 30 Gb hoor. Is echt een gaaf ding. En ik zet er op vakantie m'n foto's op over. En volgens mij kon ik ze vanaf de Nano ook niet op tv laten zien. Maar als je een klein geinig ding wil is de nano ook prima. :wink:

Zijn er nog meer meningen toevallig? Want je hebt wel heel veel meer voor een paar euro meer.. maar zo'n kleine kan je natuurlijk overal mee naartoe.. :( :|

@ maudi,

Ik dacht hetzelfde als jij, (ik heb zelf 30gb video) maar als je eenmaal een iPod hebt, dan pas je je aan de iPod aan. Gewoonweg omdat je niet meer zonder kan.
Ik moet toegeven dat het lastig is de iPod in je broekzak te stoppen, dus ga je automatisch ervoor zorgen, althans ik wel, dat je hem wel mee kan nemen. Jas, bodywarmer, etc, etc. Je wilt namelijk nooit meer zonder. Althans ik niet.

De keuze tussen iPod video en Nano moet je laten afwegen of je regelmatig de muziek wil verwisselen (dan kiezen voor een Nano). En niet of je de ene makkelijker mee kan nemen dan de andere. zo groot is het verschil niet.

Ik hoop dat het je keuze makkelijker maakt.

[quote:46661163a4="Maudi"]Zijn er nog meer meningen toevallig? Want je hebt wel heel veel meer voor een paar euro meer.. maar zo'n kleine kan je natuurlijk overal mee naartoe.. :( :|[/quote:46661163a4] De gewone iPod is anders ook niet zo groot en natuurlijk ook ontworpen om mee te nemen. De nano lijkt me in 2 opzichten gewoon te klein: 1) Qua formaat 2) Qua opslagcapaciteit. Geloof me, misschien heb je nu nog geen 4 Gig, maar je gaat d'r onwijs snel overheen. Kan je beter gelijk maar de 30 Gig kopen, heb je ook meer waar voor je geld.

hallo, ik heb nu de nano 4 GB. ik luister wel veel muziek maar ik ga niet 1000 nummers in een dag luisteren(op de fiets naar school en terug) ik zelf heb getwijfeld om mn nano te verkopen maar om dat ik hem al een tijdje had en redelijk veel accesoires voor had heb ik hem gehouden, hij doet het prima. ik zelf zou nu voor de 30 GB gaan voor 60 uero meer heb je iets mooiers.. al is de nano ook een super ding :P

groet

haha vet grappig.. op school adviseert iedereen me een nano en hier allemaal 30GB naar wie kan k nou het beste luisteren :P op school zeggen ze allemaal van: 75 uur video, wat heb je eraan.. en ik kom waarschijnlijk nog niet eens bij de 500 nmmrs.. maar jullie weten me ook wel weer te overtuigen zucht :|

Hmz ... vandaag opnieuw gemerkt in de bus dat video kijken op de iPod wel erg relaxed is! :D

ik hou van jullie! :D :P

[quote="Maudi"]ik hou van jullie! :D :P[/quote]

Wauw, zo snel al.

Gewoon voor de 30 gig gaan.. heb m zelf ook en past makkelijk in me broekzak.. en gebruik m naast muziek ook gewoon om bestanden mee te transporteren.. 4 gig heb je ook zo snel vol lijkt me :sealed:

[quote:0eb0a9a943="Maudi"]ik hou van jullie! :D :P[/quote:0eb0a9a943]

Ik voel mee vereerd. Ook al heb ik je nog niet geholpen. Zelf heb ik een zwarte iPod 30 GB. Ik vind hem zelf best wel groot. Maar je krijgt er zo veel extra´s voor terug. Je hebt 30 GB ruimte en je kan Video´s meenemen. Je kan veel gegevens te gelijk transporteren. En je kan rechtstreeks van je digitale fotocamera de foto´s overzetten als je geheugen kaart van je fotocamera vol is.

Ik heb zelf ook erg zitten twijfelen toen ik een iPod wou kopen. Eerst wou ik namelijk een 4 GB Nano maar toen kwam de iPod Video uit en toen ben ik toch voor de iPod gegaan.

Oke, ik voel me nu een beetje geroepen om de Nano aan te raden. Ik heb een muziekcollectie die veel groter is dan 30 gb, en ik heb aan een Nanootje van 2 gb ruim voldoende. Volgens mij hangt het er helemaal vanaf hoe je je muziek beluistert. Maar ik zie er in ieder geval de noodzaak niet van in, om je hele halve collectie mee te hebben. Tenzij je elke dag naar Sydney heen en weer reist.

Jah als je het zo bekijkt. Maar als je nou net dat ene nummer wilt luisteren en je merkt dat je dat nummer niet bij je hebt, dat is niet leuk.

Ik ben blijkbaar een erge sukkel want ik heb een nano 2gb en die zit voor de helft vol met nummers die ik echt mooi vind Er zullen misschien nog wel 200 nummers zijn die ik het ook wel waard vind om erop tezetten maar echt niet veel meer Gebruik hem trouwens ook voor podcasts en da's ook leuk