iPodDisk: makkelijkste manier om mp3 naar je Mac te kopieren

Check it out:

http://ipoddisk.ourbiti.com/

Veel Plezier… :wink:

[img:c5653c0704]http://img458.imageshack.us/img458/1849/64492282b9a35908b17qx.jpg[/img:c5653c0704]

Ziet er vrij ingewikkeld uit. Ik heb eens Senuti gebruikt. Was een stuk gemakkelijker... Of heeft dit progje meer mogelijkheden?

Ingewikkeld komaan zeg, het is rechtstreeks in de Finder.

Gewoon een prachtig programmatje en heel gemakkelijk. Doet wat het moet doen! Bedankt voor het posten TurkishDelight 8)

Ingewikkeld? Kom zeg; makkelijker dan dit kan echt wel niet of zo ^^.

je ziet de nummers in je Finder en je kopieert het gewoon naar je bureaublad... simpel.. :wink:

ik geloof dat ik itunes wat dit betreft écht wel het simpelst vind...

niks slepen van bestanden… dat gebeurt vanzelf…

:wink: Max

via iTunes kan je toch geen liedjes halen van je iPod?

[quote:64e4b290c5="leovst"]via iTunes kan je toch geen liedjes halen van je iPod?[/quote:64e4b290c5]

maar waarom zou je dat willen?.. je moet ze er toch eerst opzetten?..

ik bedoel je kan toch aanvinken in itunes welke muziek je erop wil?

:wink: Max

Als je harde schijf crasht, en je hebt je nummers nog wel op je iPod staan, is het erg handig als je ze weer van je ipod op je HD kunt zetten. Daar heb ik ervaring mee. Dat kan met iTunes helaas niet. Dit is wel een geniaal programma en ik ga het ook zeker gebruiken. Bedankt voor de post!

Ik voeg hem gelijk toe aan de sticky over dit soort programma's. :wink:

Wat ik me afvraag, is het nu mogelijk om de niet hard-disk partitie van de iPod met behulp van dit appje wel als externe harde schijf te gebruiken.

[quote:70f9e14b4b="kontheur"]Ziet er vrij ingewikkeld uit. Ik heb eens Senuti gebruikt. Was een stuk gemakkelijker... Of heeft dit progje meer mogelijkheden?[/quote:70f9e14b4b]

Excuseer, ik heb op de link geklikt en niets gelezen. Er stond een ander (juist wel rommelig) programma.

Als het inderdaad alleen in de Finder gebeurd is het inderdaad verrektes handig!
Heb namelijk ook eens al mijn nummers op mijn iPod moeten terugzetten i.v.m. een schone her-installatie.

hier de screenshots:

http://ipoddisk.ourbiti.com/index.php/screenshots/

je moet zien als een externe harde schijf die je aan je mac koppelt en waarvan je de (mp3)inhoud kan zien en eventueel naar je bureaublad kopieren…

Ik heb toevallig de afgelopen week een aantal van dit soort programma's geprobeerd en iPodDisk is veruit de gemakkelijkste.

Maar met sommige programma's kon je ook playlisten terughalen meende ik, kan iPod disk dat ook ?

kan je ook een windows ipod aan een mac hangen en zo de muziek overzetten?

thx

[quote:a15167b067="wjgmspeedy"]Wat ik me afvraag, is het nu mogelijk om de niet hard-disk partitie van de iPod met behulp van dit appje wel als externe harde schijf te gebruiken.[/quote:a15167b067]

De muziekbestanden (en foto’s, videos, etc.) van de iPod staan op dezelfde partitie als de bestanden die je er op zet wanneer je hem als hard disk gebruikt. Alleen zijn de mappen waarin de muziek (etc.) staat verborgen, en hebben ze een structuur waar alleen de iPod software raad mee weet.

Dit programmaatje maakt de verborgen bestanden zichtbaar in de Finder en organiseert het bovendien voor de gebruiker netjes in een soort nep-mappen (die alleen in het programma zichtbaar zijn) naar artiest en album. Erg handig inderdaad!

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik zie niet in waarom dit niet met een FAT (Windows) geformatteerde iPod zou werken.

Kan je zo dan ook geen nieuwe nummers op je ipod zetten?