iPods unreplaceable battery

Lees net in de consumenten gids dat de accu van de nieuwe generatie iPods wel zelf te vervangen zijn. Denk dat de meesten van jullie wel de reclame spot hebben gezien van de Neistat brothers waarbij ze door heel New York alle iPod posters rond gaan en er opzetten '' ipods unreplaceable battery lasts only 18 months''

Voor het filmpje klik http://www.ipodsdirtysecret.com

Zou een stap in de goede richting zijn. Nu alleen nog de vraag wat een accu gaat kosten. Uiteraard zal Apple niet zomaar een standaard model op de markt brengen wat al te koop is, maar zul je een accu van Apple nodig hebben.

Er staat als je de originele accu koopt van Apple dan kost die $ 100. Maar omdat je ze nu zelf kan vervangen kun je ook inmiddels klonen op de markt kopen van ongeveer $ 50.

Heeft men die ervaring hier ook trouwens, dat iPod batterijen er na een 1,5 jaar mee ophouden? Of is dit alleen een gehypede vorm van Apple bashing?

Heb het voorlopig nog niet gehad maar heb hem ook nog geen jaar ( inmiddels door verkocht ) maar het schijnt wel zo te zijn, staat ook op de apple site als je kijkt naar de battery bij iPod. Het is een lithium oplaadbaar batterij en moet ook na enige tijd vervangen worden. Volgens mij was de prijs hier in nederland rond de 131 euro.

[quote:af91e47cd4="imar"]Heeft men die ervaring hier ook trouwens, dat iPod batterijen er na een 1,5 jaar mee ophouden? Of is dit alleen een gehypede vorm van Apple bashing?[/quote:af91e47cd4]

Ja dat is het, mijn iPod gaat al 2,5 jaar mee (1e generatie) en ik gebruik 'm vrijwel dagelijks. En de batterij is gewoon nog goed, doet het > 3 uur met geregeld scrollen, licht aan etc (normaal gebruik dus)

[quote:983e97ae52="imar"]Of is dit alleen een gehypede vorm van Apple bashing?[/quote:983e97ae52]

Zonder twijfel! De Neistat Brothers is een stelletje onbehouwen shoften zonder enig respect voor wat dan ook, dus waarschijnlijk ook niet voor een iPod accu. Het enige doel dat deze etters in hun leven hebben is aandacht trekken, ongeacht wie of wat ze daarbij onderuit moeten schoppen.

Ze zijn het doodshoppen niet waard…

Vind ik wel krasse taal voor een moderator!

[quote:71211a8a91="mike"]Vind ik wel krasse taal voor een moderator![/quote:71211a8a91]

En als een niet moderator het zou zeggen is het wel goed? :smiley:

Wake up… mods zijn OOK mensen :smiley: :wink:

[quote:a0025c89bd="sigterm"][quote:a0025c89bd="mike"]Vind ik wel krasse taal voor een moderator![/quote:a0025c89bd]

Wake up… mods zijn OOK mensen :smiley: ;)[/quote:a0025c89bd]

Nee, er is echter m.i. wel sprake van een vorm van een voorbeeldfunctie.

[quote:4d63475508="mike"][quote:4d63475508="sigterm"][quote:4d63475508="mike"]Vind ik wel krasse taal voor een moderator![/quote:4d63475508]

Wake up… mods zijn OOK mensen :smiley: ;)[/quote:4d63475508]

Nee, er is echter m.i. wel sprake van een vorm van een voorbeeldfunctie.[/quote:4d63475508]

Tis maar net wat je gewent bent he :smiley:

Maare laten we het over accu’s hebben (ontopic) en niet over moderators.

[quote:1505def017="mike"]Nee, er is echter m.i. wel sprake van een vorm van een voorbeeldfunctie.[/quote:1505def017]

Zowel als ‘mens’ alsook als moderator vind ik mensen die voor geen enkele zinnige reden met dieren lopen te kloten het doodschoppen niet waard. Als -jij- daar een probleem mee hebt, is dat erg jammer maar kan me dan in dit geval in de verste verte niet boeien. :evil:

Op, bijvoorbeeld, [url=http://www.ipodbattery.com]iPodbattery[/url], kan je al een hele tijd vervangende batterijen kopen. Met installatie handleiding :)

[quote:6d61e3de3d="iRuben"][ Zowel als 'mens' alsook als moderator vind ik mensen die voor geen enkele zinnige reden met dieren lopen te kloten het doodschoppen niet waard. Als -jij- daar een probleem mee hebt, is dat erg jammer maar kan me dan in dit geval in de verste verte niet boeien. :evil:[/quote:6d61e3de3d]

ruben, in je eerste post had je het nog over shoppen… doodshoppen klinkt toch wat beter vind ik. Vind overigens helemaal niemand het doodshoppen waard, maar ja wie ben ik? Iemand fotoshoppen is weer iets anders natuurlijk.

ontopic: dat de batterij te vervangen is, is al een tijd bekend. Een tijdje geleden was er een topic over een Nederlandse website die het voor 50 E doet…

[quote:41e6e83ef1="imar"]Of is dit alleen een gehypede vorm van Apple bashing?[/quote:41e6e83ef1] Helaas niet, ben ik bang. Mijn eerste iPod heeft 1,5 jaar niet eens gehaald. Er waren een aantal problemen, waaronder de batterij. En als je eens goed zoekt bij Apple support, dan zul je zien dat er heel veel mensen zijn met dezelfde klachten.

Er zijn veel iPods geweest met batterij problemen in het begin, en iedereen ging meteen over zijn zeik (vooral anti-apple luitjes). Maar ach ja dat heb je als je marktleider bent.

Die batterij is door Apple maar ook gewoon zelf te vervangen. Dat geldt ook voor de eerdere modellen.

Kijk maar eens bijvoorbeeld op www.ipodbattery.com.

Verschillende modellen van de 1G tot de mini met instructies op de site wat je precies moet doen.