irritante Log. bestanden...

Deze week kwam ik erachter dat er ergens op me HD extra bestanden met een grote van teminste 6 Gig moesten staan. Nadat ik mijn HD beetje had bekeken, zag ik tot van stomme verbazing dat er in mijn Library/Logs map aantal bestanden stonden met een grote van bijna 2 gig. p/st.

Geen probleem om ze telkens ff weg te gooien, mare weet één van jullie mischien hoe ik zoiets “uit” kan zetten, zodat ze niet meer verschijnen?
Mischien domme vraag, mare alvast bedankt!

voordat je ze "uit gaat zetten" zou ik eens kijken wat er in die logs staat ....

Waarschijnlijk zijn dit bestanden die elke dag steeds groter worden. Normaal gaat 's nachts de Mac deze bestanden verwerken, maar als de Mac uitstaat lukt dat dus niet en bouwen deze meer en meer op.

Programma’s die er worden voor gebruikt zijn o.a. Macjanitor, Macaroni.

Zoek via de zoekfunctie hier ff rond en je zult vele draadjes hierover vinden.

Als je, zoals ik, niet houdt van programmaatjes die van alles aan je systeem verbouwen, kijk dan eens op http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/12/06/terminal_osx.html voor meer info over het handmatig instellen van wat systeemonderhoud. Bekijk vooral het sudo pico gebeuren op de volgende pagina. Voordat je dit doet moet je eerst in de terminal de directory veranderen met dit commando: cd /private/etc En dan: sudo pico crontab Er komt dan een schema waarin je het onderhoud van je Mac gewoon op tijden kan laten lopen waarop ie aan staat. Dit gebeurt dan op de achtergrond. Wel even saven! Geen installers, geen zooi op je HD (ze zullen best okee zijn, die programma's, maar heb ze zelf liever niet, behalve DW)