Irritante melding na update naar TvOS 10.2

Sinds de aanschaf van mijn Apple TV 4e generatie heb ik deze aangesloten op een Samsung televisie. Tot de update naar TvOS 10.2 zonder problemen.

Echter na het aanbrengen van de update TvOS 10.2 krijg ik om de 60 seconden de volgende melding.

Wie weet hoe dit kan worden verholpen?

Op.welk apparaat zie je die melding?

Ik krijg deze melding ook op mijn tv . Ben ook benieuwd hoe je dit kan oplossen.

Ik ken de melding niet, maar blijkbaar probeer je een AirPlay verbinding op te zetten vanaf een Macbook of iPhone naar je AppleTV en voldoet die niet langer aan de minimum eisen. Heb je daar al naar gekeken?

Ik doe helemaal niets , en alles is up to date. Zowel op mijn iPad als mijn iMac

@Odiebla

De melding verschijnt op de Samsung TV en is afkomst van de Apple TV versie 4.

@Odiebla : Voor zover ik kan bepalen is er geen enkel apparaat wat een AirPlay verbinding probeert op te zetten.

Ik denk de oplossing gevonden te hebben. Zie: https://discussions.apple.com/thread/6002172?tstart=0

Ik heb net gekeken bij de instelling, alleen zie niet dat je het uit kan zetten. Ik zie staan : Eenmalige code , toegangscode , wachtwoord.

@Rickconga: Nee, uitzetten is inderdaad niet mogelijk… :frowning:

Het is ook een bericht uit 2014. En dit is waarschijnlijk sinds de laatste update.

Ik verwacht dat mijn QNAP NAS een AirPlay verbinding probeert op te zetten en dat deze een verouderd AirPlay protocol gebruikt… Nu nog even bewijs hier voor vinden.

Ik heb een Synology.En krijg de melding als ik plex gebruik op de Apple tv

Hey,

Ik kreeg deze melding ook tijdens het streamen van mijn volledige mac scherm.
Wel vervelend als je net een film aan het bekijken bent.
Ik heb dit kunnen oplossen door bluetooth van mijn mac uit te zetten. Sindsdien geen enkele melding meer gekregen.
mss helpt dit ook voor u??

mvg

Wat is dat trouwens weer van nieuw gedoe dat je nu een pincode moet invoeren wanneer je wilt AirPlayen vanaf je iPad naar de Apple TV. ? ?