Is activeer slot Apple ID te omzeilen?

Beste lezers,

Ik heb een iPad die gestolen was, vervolgens terug gevonden via ‘Zoek mijn iPad’. Ik moet nu inloggen met mijn Apple ID, maar dit is niet mogelijk omdat:

• Het email adres wat ik hiervoor gebruik niet meer bestaat
  • Ik het wachtwoord van mijn Apple ID niet meer weet
  • Beveiligingsvragen beantwoorden (van Gmail & Apple ID) heeft geen nut gehad
  • Factuur van de iPad is niet te vinden

Zijn er nog andere opties om deze iPad te unlocken?! De iPad is van mijn vader die lijdt aan Alzheimer, vandaar dat er zo weinig informatie is.

Hoop echt op een andere oplossing… Zou erg zonde zijn als ik hier een apparaat van €400 heb en we er niks mee kunnen.

Thanks!!

Geloof je het zelf?

Bel Apple support maar, als dat ding echt van jou is dan kun jij wel bepaalde vragen beantwoorden omtrent de iPad en bijbehorende AppleID, als die vragen goed zijn dan krijg je via de medewerker toegang tot je AppleID.

Zo niet dan is hij onbruikbaar, maar goed, ik denk dat jij zelf ook wel weet waarom en waarvoor. Jij zou het denk ik ook niet leuk hebben gevonden als de crimineel dat 400,- product het zo makkelijk kon unlocken.

Tuurlijk is het goed dat die iPad zo beveiligd is, maar ik zit hier met een vader die heel graag zijn iPad wil gebruiken en het allemaal niet meer zo goed snapt.

Bedankt voor je begrip…

Bas is al een jaar of drie lid op dit forum, en ik denk dat we er maar even van uit moeten gaan dat dit volledig ten goeder trouw is.

Niet iedereen is een crimineel Shmoo.

Ik weet niet hoe lang die iPad gestolen is geweest en hoe je die in godsnaam nu ineens weer hebt teruggevonden via “Zoek mijn iPad” terwijl hij schijnbaar uitstond maar goed… Dat doet er allemaal niet toe.

Als bovenstaande dingen al kwijtraken in zo’n korte tijd dat een iPad gestolen is geweest dan denk ik niet dat het unlocken van een iPad je grootste probleem is voor je vader.

Daarnaast de morele vraag of het juist is om hier openbaar uit te gaan leggen hoe de beveiliging te omzeilen.

Staan er belangrijke zaken op? Zo niet dan zou je kunnen proberen de iPad aan de iTunes te hangen waar de backup op staan en deze te herstellen. Volgens mij heb je dan een “kale” iPad .

Misschien moet je wat beter na denken voor dat je iets post. Kennelijk heb je geen ervaring met deze ziekte. Hij vergeet alles en zo dus ook het wachtwoord van zijn Apple ID. Dat email adres waarmee hij inlogte bij zijn Apple ID bestond al een tijdje niet meer omdat hij hiervan het wachtwoord was vergeten. Vandaar dat ik nu geen reset password meer kan opsturen naar dat email adres. De beveiligingsvragen die ze bij Apple vroegen gingen ook moeizaam, zoals je misschien kan begrijpen!

Heb geen zin om mezelf te verdedigen, ben op zoek naar een oplossing zodat hij weer zijn iPad kan gebruiken. (y)

Bovenstaande bericht was voor Shmoo bedoeld.

@Tarun: Ik ga de iPad inderdaad even koppelen aan mijn iMac, kijken wat daar de opties zijn. Thanks!

Je kunt contact opnemen met AppleCare. Zij kunnen je je geheime vragen stellen en controleren of deze kloppen. Mochten de antwoorden op de geheime vragen niet correct zijn, dan kunnen ze je nog helpen als je hun de originele aankoopbon opstuurt.

Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je niks meer doen. Dan is en blijft de iPad geblokkeerd.

We snappen dat je hulp wilt. Alzheimer is een ernstige aandoening, maar het vervelende is dat Apple echt de enige is die hiermee kan helpen. Je zal contact met hen moeten opnemen.

Geheime vragen en aankoopbon is inderdaad niet gelukt. Is er geen andere manier om 'm te kraken? Een soort reset?

Ik heb al met Apple Support gebeld en ze gaan kijken of er nog een andere opties aangezien deze situatie een beetje anders is dan normaal. :frowning:

Ik hoop dat ze je dan kunnen helpen. Anders is het erg klote ja.

@MacDaddy, thanks!

Denk je dat je een proxy server kan opzetten? Er is een icloud bypass hack, waar jij je eigenlijk voordoet als de verificatie server van Apple. Eenmaal langs de activatie zit je wel met een iPad waar iCloud functies niet meer op werken. Je kan hem wellicht doorverkopen aan een digibeet voor een mooi bedrag op marktplaats.

Ik zou eens een afspraak maken met een genius en kijken of die misschien wat kan doen.

Bestaat er nergens een digitale versie van de factuur? Apple stuurt deze namelijk altijd per email op.
Dat je niet meer in de iCloud-account kan, OK, maar is dat ook direct het email-account? Zoek dat na.

Zonder factuur (met serienummer erop) kun je inderdaad niets. Find My iPad is dan verder niet omzeilen. (weet je wel meteen hoe een dief zich voelt)

Je kunt de iPad herstellen met iTunes, al dacht ik dat je daar weer een Apple ID voor moet invoeren. En een Beperkingen-code als die ook geactiveerd stond. Na herstel is nog steeds de beveiliging actief.

Lukt het uiteindelijk niet dan is dat een les voor een volgende keer. Bewaar op een centrale locatie (die voor jezelf terug te vinden is) de gegevens (Apple ID, wachtwoord, iCloud-pincode, Beperkingencode, toegangscode, serienummer, aankoopdatum, eventueel papieren factuur) zodat je daar in geval van nood bij kunt.

@Shmoo: zodra je een apparaat in Verloren-modus zet, kun je dat nog steeds uitzetten, maar op de achtergrond blijven er dan delen van de iPad actief om de locatie te blijven doorgeven. Het scherm is i.i.g. uit, zo gaat de resterende batterijlading nog best een tijd mee.

Hoe ben je bij Find my IPad bent gekomen zonder de juiste appleid en wachtwoord van dat apparaat?

Welke ziekte?

*Je moet niet snel je topic aanpassen want er stond helemaal nergens dat je vader ziek was!
Nondeju, denk je werkelijk dat ik anders zo zou reageren als ik had geweten dat je vader ziek is?

Ik las alleen - gestolen iPad + teruggevonden + en een heel waslijstje met allemaal dingen die niet meer werken of waar je geen beschikking over hebt.

Ik denk ook dat een bank afschrift en/of digitale rekening van Apple de enigste oplossing is,

Maar als je wel het e-mail adres weet van het account, dan kom je ook al een eind bij Apple

Precies. Ook al is dat mailadres niet meer werkend. Lijkt mij dat Apple dat nog wel in hun gegevens heeft staan.