Is de Audio in van de Intel Mac Mini van goede kwaliteit?

Ik heb ergens een review gelezen op het internet waarin beweerd wordt dat de analoge "audio in" in van de Intel Mac Mini teveel ruis of brom zou geven? Kan iemand mij dat bevestigen? Of is de kwaliteit even goed als van de G4 en G5 Tower modellen?

Ik heb toevallig gisteren wat LP's opgenomen met de mini, en ik heb niks geks gehoord in de opnames... ze klinken identiek aan de opnames die ik met de G5 heb gedaan...

( Core Solo uitvoering, opnames gedaan met QuickTime Pro. )

Ook geen ruis in stille of rustige passages? dan zal de reviewer wellicht een Mac Mini met een defect gehad hebben.

Bedankt voor de info.

Nee, op geen enkel stuk... :|

Ging het wel om verschillen die te horen waren met het menselijk oor ? Je hebt wel vaker van die overtrokken klachten op internet die dan alleen maar met speciale software te bevestigen zijn…

EDIT: Ik weet wel dat er in het prille begin problemen zijn geweest met de Intels qua geluids-invoer, maar volgens mij is dat later opgelost met een update van OS X… of dat ook de mini betrof weet ik niet.

Als ik me niet vergis was het een reviewer die zijn Mac Mini bij Amazon gekocht had. Waarschijnlijk geen erg betrouwbare info ofwel heeft hij inderdaad een model met een defect. Ofwel is het zoals je zegt, dat hij de update nog niet heeft geinstalleerd.

[quote:ea55012374="unSOUND"]Nee, op geen enkel stuk... :|

Ging het wel om verschillen die te horen waren met het menselijk oor ? Je hebt wel vaker van die overtrokken klachten op internet die dan alleen maar met speciale software te bevestigen zijn…

EDIT: Ik weet wel dat er in het prille begin problemen zijn geweest met de Intels qua geluids-invoer, maar volgens mij is dat later opgelost met een update van OS X… of dat ook de mini betrof weet ik niet.[/quote:ea55012374]

Hoe bevalt de nieuwe Mini je eigenlijk? Ik ben zeer benieuwd want wil me er ook een gaan aanschaffen. Nog belangrijke dingen waar ik op moet letten?!

Ik heb er nog wat vage probleempjes mee, problemen met exporteren vanuit QuickTime, waarschijnlijk door plugins waar Rosetta niet mee overweg kan... Verder valt de snelheid van de CoreSolo me vies tegen, de G4 1,42 van een vriend van me is niet sneller, maar heeft veel minder strandballen... iets wat ik geregeld zie bij het doen van meerdere dingen tegelijk.

Mocht je er eentje gaan halen, zou ik de Core Duo pakken met minimaal 1 GB Ram…

Een Core Solo is dan ook niet bedoeld om sneller te zijn dan een G5...

Steek er anders wat meer RAM in (liefst 2 GB) om het geheugengebruik-probleem van Rosetta en het gedeelde videogeheugen wat op te vangen.

[quote:a96c97192c="unSOUND"]Ik heb er nog wat vage probleempjes mee, problemen met exporteren vanuit QuickTime, waarschijnlijk door plugins waar Rosetta niet mee overweg kan... Verder valt de snelheid van de CoreSolo me vies tegen, de G4 1,42 van een vriend van me is niet sneller, maar heeft veel minder strandballen... iets wat ik geregeld zie bij het doen van meerdere dingen tegelijk.

Mocht je er eentje gaan halen, zou ik de Core Duo pakken met minimaal 1 GB Ram…[/quote:a96c97192c]

Ik twijfelde nog even, maar ik ben meer en meer overtuigd dat dit inderdaad de beste oplossing is. Bovendien, als je alles uitrekent met dezelfde configuratie (DVD-brander en 80GB HD) is de meerprijs slechts 100-125 EUR.
Die strandballen heb je inderdaad vaker met Rosetta en zeker bij minder dan 1 GB RAM

Anderzijds heb ik ook nog een Dual G5 voor het zwaarste werk.

Even off topic, die Mac Mini zou mijn G4 beige 500 moeten vervangen. Ik zit alleen nog een beetje in met de emulatie van Office en Mathtype, maar ik vermoed dat ze toch iets sneller zullen zijn dan bij mijn huidige G4 500 op een bus speed van slechts 66 Mhz en 768 MB RAM.

[quote:0e2193b932="à la Mac"]Een Core Solo is dan ook niet bedoeld om sneller te zijn dan een G5...[/quote:0e2193b932] Dat zeg ik ook nergens... Ik zeg dat hij meer strandballen geeft dan de 1,42 GHz G4... En DAT valt me wel degelijk tegen. Dat hij niet in buurt komt van mijn G5's was natuurlijk al lang duidelijk, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht.

Unsound, heeft jouw Mac Mini 512 MB RAM of 1 GB?

512 MB. Hij is puur gekocht om als webservertje te dienen, maar sinds hij in de kamer bij de platenspeler staat, gebruik ik hem ook voor het opnemen van LP's.

[quote:fbf1a2f241="unSOUND"]512 MB. ..... sinds hij in de kamer bij de platenspeler staat, gebruik ik hem ook voor het opnemen van LP's.[/quote:fbf1a2f241] Dat is ook één van de hoofdredenen waarom ik een Mac Mini zou willen hebben. Dan moet ik die zware G5 bak niet telkens verhuizen als ik hem aan mijn stereoketen wil koppelen. Kun je een analoge kabel jack to cinch (1 stekken / andere kant rode en witte) onmiddellijk aansluiten op de audio ingang of is er nog een bijkomende adaptor nodig. Of zijn de analoge en digitale ingangen toch apart?

Hij heeft een jack-aansluiting voor de analoge en optische ingang. Er kan dus gewoon een jack-plug in.

Zou het veel verschil maken om er 2 GB RAM in te zetten tegenover 1 GB RAM? Ik weet dat het verschil tussen 512MB en 1GB veel scheelt...

Vooral bij meerdere programma's en zwaar Rosetta-gebruik.

En helaas is 2GB ook te weinig als je Aperture 1.1 en Photoshop CS2 tegelijk open hebt... 't Ding blijft reutelen :)

Ik geloof ook niet dat de mini daar voor ontworpen is... :roll:

[quote:1588fe4082="kontheur"]Hoe bevalt de nieuwe Mini je eigenlijk? Ik ben zeer benieuwd want wil me er ook een gaan aanschaffen. Nog belangrijke dingen waar ik op moet letten?![/quote:1588fe4082] Jazeker! Ik ben één van de 'gelukkige' bezitters van een van de eerste Mac Mini's. Airport- en Bluetooth-verbinding zijn bagger en ik ben al wekenlang met Apple in de weer om tot een oplossing te komen. Eerste 'reparatie' heeft niet geholpen en nu is het wachten op vervangende onderdelen. Zie ook: http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=766 (het item met opvallend veel views). :oops:

Bij mij is bluetooth ook bagger. Na talloze pogingen om mijn bluetooth keyboard eraan te hangen heb ik maar een USB gepakt die ik nog in de kast had liggen... ik verwacht dat het ooit wel in een software-update komt...