Is de KPN gek geworden, @Home of de hele wereld?

Ik ben behoorlijk pissig op dit moment! :x Ik heb/had een vaste telefoonaansluiting bij de KPN en een ADSL-internet bij Het Net (ook KPN). Ergens begin januari werd ik in de avond gebeld door @Home of ik geen abonnement bij @Home wilde, bestaande uit TV, internet en telefoon, allemaal via de kabel en veel goedkoper dan de huidige aansluitingen, bla bla. Na wat heen en weer gepraat over hoe en wat, wilde ik wel eens kijken of dit type abonnement wat voor ons was, want ik kon er altijd nog af als het niets leek. Dit kostte mij wel 6,10 Euro, maar vooruit dan maar. Ik wilde er wel naar kijken.

Na het opzoeken van informatie over @Home, leek het inderdaad niets: slechts een (1) ethernetpoort op de router, er moest een extra lijn naar de meterkast getrokken worden en geen ondersteuning bij @Home voor de Mac (daarin is @Home niet uniek).

Toen ik besloot geen gebruik te maken van het aanbod, lag er een brief in de bus van @Home, waarin e.e.a. werd uitgelegd en welkom.
Ik heb @Home gebeld dat de zaak niet doorging. Geen probleem. Ik moest het starterspakket van @Home bij aanbieding door de pakketdienst weigeren, dan kwam alles goed.
Voor de zekerheid hierover ook nog een mail gestuurd naar @Home (zonder antwoord te krijgen).

De volgende dag krijg ik een brief van de KPN, waarin staat dat ik (jammer dat u weggaat) 16 feb. wordt afgesloten.
Ik bel de KPN dat dit allemaal toch niet doorgaat en dat de telefoonlijn en de ADSL-aansluitingen gewoon blijven zoals het was. Men zegt dat het in orde komt en geregeld wordt.
Vervolgens krijg ik twee brieven van HetNet, waarin mijn nieuwe ADSL-aansluiting wordt aangekondigd en vervolgens een brief met Hoera! de ADSL-aansluiting is voor elkaar.
Ik ga wel 9 Euro meer betalen, want ik heb geen KPN-lijn meer.

Ik bel met HetNet om te vragen waar deze brieven op slaan, want er veranderd niets en ik heb nog steeds gewoon een vaste KPN-telefoonaansluiting en internet werkt ook nog steeds.

Toch moet ik straks 9 Euro extra gaan betalen, want de opzegging bij de KPN is door @Home doorgegeven en door de KPN/HetNet administratief ingevoerd en daar is dan niets meer aan te doen.
Sterker nog: binnenkort wordt mijn ADSL-lijn afgesloten en na een week of 3 weer aangesloten en dan ben ik weer waar ik begin januari ook was, omdat er technisch niets veranderd.

Blijkbaar is het administratief niet mogelijk dit terug te draaien, terwijl men nog een maand te tijd heeft!
Intussen gaat het mij extra geld kosten en word ik een week of wat van internet afgesloten! :x :x :x
Begrip allom, maar er kan blijklbaar (??) niets aan gedaan worden. :nietblij:
intussen vraag ik me af of we niet met z’n allen helemaal gek aan het worden zijn.
Ik al bijna wel.
Ik ik heb er behoorlijk de pest in, maar ik weet nog niet op wie.

Weet iemand wat nu te doen?

Zoek maar eens op [url=http://trosradar.nl/]Trosradar.nl[/url] op @home of KPN en je komt in de wereld die klachten heet, MAAR LET OP, achter in de rij aansluiten :x

Deze gang van zaken lees je wel vaker in de vrolijke vrije markt van internet- en telefonieverspreiders. Leermoment: jezelf [i:964e3d4cf1]eerst[/i:964e3d4cf1] informeren voordat je ergens 'ja' op zegt. Dat geldt voor huwelijksaanzoeken, maar nog meer voor telefonische 'buitenkansjes'. :)

Overigens werkt het combinatie-abonnement van @Home prima. Waar die kabel naar de meterkast voor nodig is, is me een raadsel. Mac-specifieke ondersteuning is vrijwel irrelevant, want hun kennis houdt toch zowat op bij de modem/router. En die ene ethernetpoort is ook al geen obstakel.

Mijn vriend heeft in een exact gelijk geval dezelfde ervaring.

Hij is een doorbijter en heeft van @Home alsnog een (te geringe) schadevergoeding gekregen, maar wel lange tijd zonder internet en telefoon gezeten. Als dit de bedrijfspolitiek van @Home is, dan zijn ze toch op de verkeerde weg.

Als je over wilt stappen kan je beter ADSL+telefoon nemen van Orange. (Hoewel ik niet ontevreden ben over HetNet (KPN))

Oei oei.... nog even en er zijn klanten van de KPN die zich gaan ophangen. Essent en KPN hebben een "klantenservice" die nog niet eens de eerste letter van die naam waardig zijn... Sterkte ermee!

Hosannah! De Zegeningen van een Moderne Religie, de Heilig verklaarde Vrije Markt!.

Hoi,

Ik werk bij een van de betreffende, bovenstaande, bedrijven.

Het MOET mogelijk zijn om via de klantenservice een zogenoemde CANCEL aan te vragen.
Ik weet dat de klantenservice belachelijk veel geld kost, maar ik zou toch blijven proberen.

TIP: Desnoods even naar de Primafoonwinkel gaan, daar kunnen ze makkelijker contact zoeken met interne afdelingen.

Succes ermee.

Heel typisch voor KPN ja. Ik zou KPN eruit gooien [heb ik zelf al gedaan].

ik moet zeggen dat ik het geklaag over deze bedrijven in dit verband een beetje onzinnig vind. je hebt ja gezegd en dat heeft gevolgen . . . lijkt me logisch.

[quote:0a2640d6f8="Mendoza"]ik moet zeggen dat ik het geklaag over deze bedrijven in dit verband een beetje onzinnig vind. je hebt ja gezegd en dat heeft gevolgen . . . lijkt me logisch.[/quote:0a2640d6f8] Dat is ook niet zo gek. En dat het geld kost om het terug te draaien, ook niet. Maar wat ik wel raar vind, is dat die ADSL-lijn er in de tussentijd even drie weken moet uitliggen. Dat ruikt, nee: stinkt, erg (voormalig) klantje pesten.

K wil hier toch ff op reageren! Ik heb nu ongeveer een jaar @home. k was daarvoor bij wanadoo, maar na een verhuizing heb ik het @home internet/telefonie pakket aangevraagd, eerst had ik dus alleen kabelinternet van hun, toen dat draaide gelijk telefonie aangevraagd, nieuw modem, naam veranderen op je :apple: en draaien, ik heb nu ook digi tv, en moet zeggen dat ik in het afgelopen jaar heel weinig problemen heb gehad met Internet en telefonie.

Dat wou ik toch ff kwijt…of ben ik 1 van de weinige tevreden @homers??

Telefooon en Internet samen van KPN-HetNet is verre van stabiel. Klagen helpt niets; je krijgt een heel verhaal en de beloofde 06 nummers te kunnen bellen kon door technische omstandigheden "nog" niet. "Wij ondersteunen geen Apple Mac." zei een vervelende helpdesk. Toen de monteur de zaak kwam aansluiten zei hij: " Ach ze kletsen maar wat.... weest U maar trots op uw Mac en hij was in 10 minuten klaar. "Mooi hoor zo'n Mac !" lachte hij en was weer vertrokken .. 50E voor 10 minuten.http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=reply&t=94513&sid=e5d282c824eeecd7d23a06281ddb50fb#

[quote:effaa13df7="Mendoza"]ik moet zeggen dat ik het geklaag over deze bedrijven in dit verband een beetje onzinnig vind. je hebt ja gezegd en dat heeft gevolgen . . . lijkt me logisch.[/quote:effaa13df7] Ik klaag niet. Ik heb inderdaad ja gezegd (o.a. dat @Home 6,10 Euro van mijn rekening mocht afschrijven), maar ik heb nooit daadwerkelijk een @Home aansluiting gebruikt. Sterker nog, voordat ik wat dan ook van @Home had gekregen, incl. het installatiepakket, heb ik al gezegd dat ik geen gebruik maak van e.e.a. Daar doe ik ook niet moeilijk over; tenslotte hebben ze daar ook dingetjes moeten doen.

Wat ik niet begrijp, is dat HetNet een blijkbaar (door @Home) nogal snel opgezegde ADSL-verbinding niet meer kan terug draaien. Terwijl ik daar ook snel bij was te zeggen dat e.e.a. niet door ging.

Het gaat allemaal nog steeds om een administratieve handeling. Technisch is er nog niets gebeurd.
En ik ben zo simpel dat ik denk dat iets administatiefs ook weer kan worden gewijzigd. Maar blijkbaar denk ik toch te simpel.
Sterker nog: er werd door HetNet aangeboden om de huidige ADSL-lijn (van HetNet) te laten doorlopen tot mijn vakantie. Dan had ik er geen last van dat internet er 3 weken uitlag. (DRIE WEKEN!)
Wel natuurlijk die 9 Euro extra per maand betalen, omdat ik geen vaste telefoon heb, die ik dus wel heb.
Enfin, ik ga aan de slag met de tip om met Primafoon te gaan praten.
En ik ga toch ook eens met de consumentenbond in overleg of dit nu echt heel dom is geweest wat ik heb gedaan. :frowning:
Misschien ben ik niet voor niets lid.

O ja, toch een leerpunt: NOOIT meer iets telefonisch laten aansmeren. Maar dat wisten we eigenlijk al.

je hebt een punt. het zou klantvriendelijk zijn als ze de situatie herstellen zonder jouw onnodig op kosten en ander ongemak te jagen.

Ik denk dat de reacties die ik hier (en overal anders) lees, een lering zijn om momenteel nog niet in zee te gaan met een all-in-one provider. Er zijn nog te veel onderdelen waar bv. @home onderontwikkeld is.

Ik ga me er niet aan wagen…

Als je meerdere aansluitingen wil bij @home moet je er gewoon een router tussen zetten. Geen probleem en kan je toch genieten van meerdere aansluitingen. Nog geen problemen gehad bij mijn ouders mbt internet sinds de router.

Hou het simpel :

XS4ALL.NL

Geen geleur, geen gezeur, helpdesk bellen en de problemen herstellen.
Simpel en het werkt echt.
Niet goedkoop, niet duur maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeel goed.

Het kan allemaal nog debieler. Afgelopen vrijdagmiddag had ik geen internetverbinding meer en ook kon ik niet meer bellen. Ik bel met de storingsdienst van Planet en neem met de medewerker een aantal punten door om te kijken waar het probleem ligt.

De conclusie van die desbetreffende medewerker is dat de Experiabox overleden is, waarop ik vraag of dit op korte termijn opgelost kan worden. Ik word keurig na een minuut of tien op mijn [b:2768fea959]mobieltje[/b:2768fea959] teruggebeld dat hij een afspraak voor mij heeft gemaakt met de monteur van KPN voor de maandagochtend. Niets mis mee, lekker vlot.

Maandagochtend staat keurig op tijd de monteur op de stoep en vervangt de box, waarna blijkt dat daarop ook geen signaal doorkomt. De lijn wordt doorgemeten en het resultaat is dat het een lijnstoring is. Er wordt vanuit de centrale gemeten en ook daar komt ook geen signaal binnen.

De monteur kan mij niet vertellen hoelang het duurt voordat dit probleem opgelost is. Maandagmiddag laat kom ik thuis en wat schetst mijn verbazing, ik kan weer internetten en bellen.
Ik surf wat rond en kom op Nu.nl, waar vermeld wordt dat er al een aantal dagen een storing is met Internet en Bellen van Planet/KPN.

Als ik hier zo aan terug denk heb ik het gevoel dat er een aantal randdebielen bij Planet/KPN werken die niet met elkaar communiseren.
Maar het mooiste komt nog, vandaag ligt er een brief van KPN in de brievenbus waarin men mij vraagt contact op te nemen met de Helpdesk, zodat zij de storing af kunnen afmelden, ook staat er dat ze mij een aantal keren[b:2768fea959] telefonisch[/b:2768fea959] hebben geprobeerd te bereiken maar dat dat niet lukte :x (hoe vreemd als Internet + Bellen eruit ligt) :evil:

Ik wilde eerst afzien van het provider-[i:594329386c]bashen [/i:594329386c]maar ik heb me de afgelopen weken dermate geirriteerd aan @home dat ik op zoek ben naar een nieuwe provider. Het probleem is dat ik in het Noorden woon en de keuze is beperkt tot KPN (en gelieerde ondernemingen) en Essent. Hopelijk is binnenkort Orange beschikbaar.

Natuurlijk zijn er geen problemen met de helpdesk wanneer alles goed gaat. De helpdesk is juist nodig wanneer je er zelf niet meer uitkomt. Ik werd echt pissig toen ik na 32 minuten wachten eindelijk werd geholpen en de medewerkers (per ongeluk?) de verbinding verbrak. Mijn gegevens en meldingscode waren bekend, maar terugbellen ho maar.! Dat vond ik echt te gek voor woorden.

Af en toe heb je geluk en tref je iemand die bereid is off the record mij te helpen. Ik heb wel eens meerdere keren teruggebeld naar @home, in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die bereid is om met een Mac’er te praten. Meestal krijg ik te horen dat ze me niet kunnen of zelfs mogen (!)helpen. Het probleem betrof het plaatsen van een airport extreme. Opeens wilde de modem niet meer. Zelf mijn oude PC kon ik niet meer via de ethernet kabel online krijgen. Ik vermoed dat het door dynamische ip adressen komt dat mijn modem is vatsgelopen. Het advies van Essent: een software update en twee uur stekker uit de modem voldeed niet.

Zijn er naast Orange en XS4all (=KPN) nog andere providers waar men tevreden mee is? Misschien een initiatief van MacOSX.nl om de meest mac-vriendelijke provider te verkiezen. Dit moet een incentive zijn voor andere providers om de steeds groeiende groep mac’ers serieus te nemen.

Ik wilde eerst afzien van het provider-[i:8badd59664]bashen [/i:8badd59664]maar ik heb me de afgelopen weken dermate geirriteerd aan @home dat ik op zoek ben naar een nieuwe provider. Het probleem is dat ik in het Noorden woon en de keuze is beperkt tot KPN (en gelieerde ondernemingen) en Essent. Hopelijk is binnenkort Orange beschikbaar.

Natuurlijk zijn er geen problemen met de helpdesk wanneer alles goed gaat. De helpdesk is juist nodig wanneer je er zelf niet meer uitkomt. Ik werd echt pissig toen ik na 32 minuten wachten eindelijk werd geholpen en de medewerkers (per ongeluk?) de verbinding verbrak. Mijn gegevens en meldingscode waren bekend, maar terugbellen ho maar.! Dat vond ik echt te gek voor woorden.

Af en toe heb je geluk en tref je iemand die bereid is off the record mij te helpen. Ik heb wel eens meerdere keren teruggebeld naar @home, in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die bereid is om met een Mac’er te praten. Meestal krijg ik te horen dat ze me niet kunnen of zelfs mogen (!)helpen. Het probleem betrof het plaatsen van een airport extreme. Opeens wilde de modem niet meer. Zelf mijn oude PC kon ik niet meer via de ethernet kabel online krijgen. Ik vermoed dat het door dynamische ip adressen komt dat mijn modem is vatsgelopen. Het advies van Essent: een software update en twee uur stekker uit de modem voldeed niet.

Zijn er naast Orange en XS4all (=KPN) nog andere providers waar men tevreden mee is? Misschien een initiatief van MacOSX.nl om de meest mac-vriendelijke provider te verkiezen. Dit moet een incentive zijn voor andere providers om de steeds groeiende groep mac’ers serieus te nemen.