Ik ben van plan de nieuwste mac mini te kopen, maar ik ben nog niet zeker. Ik heb een paar vragen:
1. Ik wil op mijn mac windows zetten voor games, zal dit soepel werken? En kan ik nog steeds mac OS X gebruiken en windows apart selecteren bijvoorbeeld bij het opstarten?
2. Is er veel verschil tussen de verschillende modellen mac mini's?
3. Is het erg dat de video-kaart maar 256MB VRAM heeft? Veroorzaakt dit lagg bij zware games?
1. Ja.
2. Voornamelijk de grafisch kaart. Zie http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html
3. De Mac mini is niet de ultieme Game PC. Als je op zoek bent naar een Game PC kun je beter iets anders kopen.
http://www.youtube.com/user/tldtoday#p/u/5/zeeC70ou1Pk hier deze man laat zien hoe dat games op de nieuwe Mac Mini draaien. De Mac Mini is zijn geld zeker waard. Als hij op dit moment nog steeds 799€ kostte, dan was hij zijn geld niet waard. Windows onder bootcamp draait vrij goed, dus ja. Natuurlijk de Mac Mini is niet echt een game pc. Ik raad je wel aan om hem vol met RAM te stoppen ;d.
Of je koopt de externe Superdrive die je waarschijnlijk ook gaat nodig hebben om games te installeren op je Windows partie.
De grafische processor in het krachtigere model van de nieuwe Mac Mini is wel krachtiger dan die onboard kaartjes in de vroegere Mini's maar als je echt zware games wilt spelen ben je beter af met een Windows PC volgens mij… Sowieso zou ik er geen te groot scherm aan hangen als je hoge settings wil gebruiken.
Voor de rest is het een goeie machine, al is hij wel een beetje duur (we hebben hier zelf het vorige model). Bij een iMac krijg je meer voor je geld vind ik.
Ja absoluut. Zeker met de 6630HD chip. Echt een machine om 24-7 aan te hebben staan (21 watt!).
Windows? Draai het via parallels. De mini is er snel genoeg voor. De 6630 zal de aero desktop laten vliegen.
Tot op zekere hoogte werkt dat prima in vm's. De videokaart zal in dit geval veel eerder de bottleneck zijn en dat los je niet op met Bootcamp, wel met een andere Mac (iMac, Mac pro, 15"/17" MacBook Pro). Ligt er dus maar net aan wat voor games je wil gaan draaien.