is dit goed geheugen ?

ik ben op zoek naar nieuw geheugen voor mijn ibook12 inch 1,2gig en een vriend van mij voor zijn powerbook 12inch 1,5gig.

nou kwamen wij dit tegen op het net

http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=2979&ref=2

de vraag nu is, is dit goed geheugen en merk ik veel snelheids verschil als ik naar 12,gig ga ipv de 768 die ik nu heb in mijn ibook ?

geheugen is prima. ik denk alleen niet dat je echt heel veel verschil gaat merken tussen 768 of 1.25.. tenzij je zware programma's gaat draaien of games (zoals world of warcraft). Ik heb 2 weken geleden mijn laptop naar mijn werk meegenomen en heb er toen even 1 gig ingestopt om te testen. Bij opstarten merk je niets en bij het openen van simpele programma's ook niet echt. Het is dus vooral nuttig als je zware programma's draait en daar zware bewerkingen in doet. (zoals filters toepassen op files van 50MB in photoshop)

[quote:a518641dda="Berend"](zoals filters toepassen op files van 50MB in photoshop)[/quote:a518641dda]

en dan verlang je naar een stevige G5…

en als je veel programma's open hebt (en laat) staan... dan helpt meer geheugen zeker om het allemaal lekker soepel te houden!