Is dit mogenlijk? G3 (10.2.8) updaten met 10.3 server?

Ik heb hier een G3 333Mhz Imac met 160Mb geheugen... Op [b:da2d06b943]MacOsX 10.2.8[/b:da2d06b943] (is een Nederlands sys)

Deze wil ik updaten, naar [b:da2d06b943]MacOsX 10.3[/b:da2d06b943] (en hoger)
Maar ik heb hier alleen de CD’s van [b:da2d06b943]MacOsX 10.3 Server[/b:da2d06b943] (is engels systeem, uiteraard)

Kan ik nu met deze cd’s zonder dat ik ook de [b:da2d06b943]Server Tools[/b:da2d06b943] installeer deze G3 Imac updaten?

Is dat mogenlijk? En is dat dan slim?
En als dat kan? Update ik dan alleen mijn systeem?
Of installeer ik een hele nieuwe zodat ik al mijn progs weer opnieuw moet installeren?

En wat zijn de eventuele risico’s?

En dit allemaal zonder dat deze Imac een server wordt?

De 10.3 server cd's zijn: 1- Systeem 10.3 cd 2- Server specifieke toevoegingen.

Is systeem 10.3 al geïnstalleerd hoef je dus alleen de 2e cd te installeren om van de computer een server te maken.

Wat bedoel je met “Server Tools”?
Los van de server software heb je nl de admin tools, tools welke je ook kan installeren op een andere computer om via het netwerk de server te beheren.

Waar gebruik je de server voor? Voor alleen afp-services (fileserver voorzieningen) is het gratis programma “Sharepoints” erg handig.

Als je dan toch 10.3 een eerste keer moet installeren, installeer ook gelijk de engelse taal. Twee talen door elkaar wordt ik in ieder geval zenuwachtig van.

Een server-systeem is iets anders dan een “normaal”-systeem: ik zou niet een server-systeem gebruiken voor het dagelijks computer gebruik.