Is dit veilig?

Hoi,

Thuis heb ik een iMac en een TiBook die ik aan elkaar heb gekoppeld met een ethernet kabeltje. Op de iMac heb ik ‘Personal File Sharing’ aanstaan, zodat ik documenten van de iMac naar de TiBook kan kopieren (en andersom). Is mijn iMac nu bereikbaar voor derden wanneer ik online ben (via een modem), of hoef ik me hier niet druk over te maken?

bedankt,

• Koen.

Check:

Grc.com ga naar Shields Up

Sygate

Symantec Security Check

Alles moet als het even kan Blocked / Stealth / Onzichtbaar zijn.

Wellicht heeft iemand nog aanvullingen? :roll:

[quote:35507b1ad3="JeePee"]Check:

Sygate

Symantec Security Check

Wellicht heeft iemand nog aanvullingen? :roll:[/quote:35507b1ad3]

Heb ik werkelijk 3rd party programma’s nodig om te zorgen dat men niet op mijn iMac kan komen? Ik dacht dat Mac OS X al voldoende bescherming geeft.

• Koen.

[quote:4a4d367a8b="ik"]Hoi,

Thuis heb ik een iMac en een TiBook die ik aan elkaar heb gekoppeld met een ethernet kabeltje. Op de iMac heb ik ‘Personal File Sharing’ aanstaan, zodat ik documenten van de iMac naar de TiBook kan kopieren (en andersom). Is mijn iMac nu bereikbaar voor derden wanneer ik online ben (via een modem), of hoef ik me hier niet druk over te maken?
[/quote:4a4d367a8b]

Ik denk dat ik dit maar eens ga lezen:

http://www.macdevcenter.com/lpt/a/4632

• Koen.

[quote:76f5ffe380="koen"][quote:76f5ffe380="JeePee"]Check:

Sygate

Symantec Security Check

Wellicht heeft iemand nog aanvullingen? :roll:[/quote:76f5ffe380]

Heb ik werkelijk 3rd party programma’s nodig om te zorgen dat men niet op mijn iMac kan komen? Ik dacht dat Mac OS X al voldoende bescherming geeft.

• Koen.[/quote:76f5ffe380]

hiermee kan je checken hoever je open staat op het net!

Inderdaad HS-L, bedankt voor je aanvulling! Ik was wat kort voor mijn doen... :wink: :D

Bedoel je met een modem een analoog modem, aangesloten op je telefoonlijn, waarmee je inbelt?

Dan heb ik Symantec niet nodig om te zeggen dat je zeer veilig bezig bent. Je hebt immers telkens een ander IP adres en ook niet genoeg bandbreedt om mensen iets stiekem te laten doen.

[quote:84e7aff4ea="colpolyp"]Bedoel je met een modem een analoog modem, aangesloten op je telefoonlijn, waarmee je inbelt?

Dan heb ik Symantec niet nodig om te zeggen dat je zeer veilig bezig bent. Je hebt immers telkens een ander IP adres en ook niet genoeg bandbreedt om mensen iets stiekem te laten doen.[/quote:84e7aff4ea]

scherp,…
was me nog niet opgevallen
:smiley:

[quote:1db8cfb106="colpolyp"]Bedoel je met een modem een analoog modem, aangesloten op je telefoonlijn, waarmee je inbelt?

Dan heb ik Symantec niet nodig om te zeggen dat je zeer veilig bezig bent. Je hebt immers telkens een ander IP adres en ook niet genoeg bandbreedt om mensen iets stiekem te laten doen.[/quote:1db8cfb106]

Inderdaad een analoog modem.

Pffft - wat een opluchting :smiley:

bedankt,

• Koen.