Is een breedbeeld iMac echt handig?

Eigenlijk is het vragen naar de bekende weg, maar goed, ik doe het stiekum toch... :oops:

Ik zag vandaag bij de Dixons in Zeist de nieuwe iMac 17" staan… 8) :lol: Wauw wat een geweldig ding zeg!! Ik was direct verkocht, ik heb er pijn in mijn buik van, zo gaaf en zo frustrerend dat ik dat ding niet mee naar huis kan nemen… :? :wink: WAUW, maar… Wat is 'ie breed en voor mijn gevoel is het scherm niet veel of misschien zelfs helemaal niet hoger dan de 15", is dat wel handig? Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld in photoshop al die venstertjes goed kwijt kan, maar verder? Wat zijn verder de voordelen?

Ik weet eigenlijk al zeker dat ik in januari of februari deze 17" ga kopen, natuurlijk niet bij Dixons, maar bij Mailamac, maar toch…

:cry: Was het maar alvast volgend jaar :cry: :roll:

Wordt de " van een beeldscherm niet altijd diagonaal gemeten? dan zou het 17" scherm dus ook iets hoger moeten zijn dan de 15"....

Meer scherm heeft natuurlijk altijd voordelen op een desktop :slight_smile: maar verder dan dat? tja het ziet er leuker uit om naar te kijken… :lol:

Ik heb een e-mac gekocht omdat ik bang was dat de 15'' i-mac onvoldoende beeld zou geven. Ik heb daar intussen best spijt van; dus koop hem gerust; mijn monitor heeft wel helevreemde kuren.

ik heb de Imac 800 15" en kvind het scherm zeker groot genoeg en wie weet JeePee is er volgend jaar weeral iets nieuw en beter

joe

Bedankt voor jullie reactie!

Ik verwacht in januari dat de prijzen mogelijk nog iets zullen zakken en dat er meer 17" iMacs bijkomen (misschien blijft er één 15" over). Die nieuwere 17" komen dan wellicht met een iets snellere processor, met een iets snellere superdrive, een iets snellere videokaart en mogelijk slotloading (zo noemen ze dat toch…) MMmm, ik krijg er nu al zin in… :roll: :wink:

Zijn er ook mensen die zo’n 17" iMac hebben?

Ik heb er geen, maar als ik een iMac zou kopen zou ik zowiezo voor de 17" gaan. Anders krijg je altijd spijt dat je dat toch niet hebt gedaan.

Om op het origineel terug te komen, het beeld is gewoon breder.

Het scherm heeft dan ook een standaardresolutie (vreeeemde maat…) van 1440 x 900, ipv 1024 x 768. Maar wel een heel mooi beeld…

Gotta have, gotta have, gotta have…

simpel:breder is beter,kun je meer kwijt, lijkt me logisch.

Inderdaad handig voor met name programma's als Photoshop. Zelf werk ik daar vrij veel mee en ik geniet er elke dag van dat ik mijn 21" Studio Display aan mijn TiBookje heb gehangen. Naast elkaar :)

Als je alleen een beetje gaat surfen en tekstverwerken is een klein schermpje genoeg maar als je gaat Photoshoppen of werken met GoLive (nog veel erger qua vensters…) is veel schermruimte echt een luxe.

Maar ook met surfen is een groot scherm handig ,kun je meerdere browsers of meerdere schermen openen.

[quote:9b60810422="JeePee"]Zijn er ook mensen die zo'n 17" iMac hebben?[/quote:9b60810422]

Ja, ik heb er 1, en hij is echt echt echt geweldig… zo enorm erover te spreken, breedbeeld quake 2 in OS X is echt fantastisch 1440x900. de DVD brander is een leuk speeltje en de GeForce 4 levert alle kracht nodig om warcraft 3 met alles open te spelen, echt geweldig, het loont om er 1 te halen. En bovendien kan deze nog OS 9 booten.

(en ik ben een nieuwe gebruiker hier, lees al een tijdje het nieuws, maar ik ga hier een modellid van de community worden ;))

ik denk dat skip er nu zeker ook eentje gaat kopen....

Heb m eindelijk kunnen kopen. Volgens mij is ie oa extra breed zodat je je DVD's er perfect op kunt bekijken. (Beetje 'open deur', maar goed).

Hij is zo cool, ik ben gewoon sjacherijnig totdat ie wordt afgeleverd! :wink: Ik moet m hebben!

Off Topic, maar:
Wou iMac trouwens via Applestore bestellen, maar bleek nagenoeg onmogelijk. Heeel moeilijk als je geen creditcard hebt. Overmaken naar buitenlandse rekening kan niet via overschrijfkaart. Moet je voor naar bank. Apple heeft geen nederlandse bankrekening (dûh :cry: ). Geld moest naar Bank of america A’dam vestiging. Heel wazig. Zowel B.of A. als ABNAMRO waarschuwden voor ‘mogelijke problemen’ na het overmaken… Uiteindelijk gekocht via lokale dealer.

Ik heb er ook een. De andere verhoudingen van het scherm zijn niet alleen handig in grafische programma's, maar zeker ook voor andere toepassingen. Zo kan je bijvoorbeeld gemakkelijk twee Word documenten naast elkaar openen, zonder dat je elk venster belachelijk smal moet maken. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Explorer vensters. En dan natuurlijk niet te vergeten: het feit dat je dvd's op een veel groter oppervlak kan afspelen. Mooi!

Op school hebben we trouwens ‘maar’ de 15" modellen omdat de 17" toen nog niet bestonden, en het is elke keer toch wel weer wennen aan hun kleine schermpjes.

:lol: Tja 15 inch is klein hoor! Ik heb nog een macje met 15" staan en het valt altijd vet tegen. De 17" is echt heeeeel mooi!

Nou het is mij compleet duidelijk, ik wist het al, maar ben nu alleen nog maar meer overtuigd!! Bedankt allemaal!!! :lol:

[quote:98a543410c="mailking"]ik denk dat skip er nu zeker ook eentje gaat kopen....[/quote:98a543410c]

En ja, Skip heeft er een gekocht afgelopen maandag. Woensdag was ie binnen en gisteren gehaald. Hij staat nu te pronken hiero. Na wat gestuntel met instellingen, oa ADSL, draait ie als een zonnetje…en ik?..Ik ben zo blij als een kind.

Hij is niet ‘hoger’ dan de 15", maar wel breder, is wel makkelijk als je wat meer schermen hebt open staan. Hij smoelt super en heb eerst ook heel erg getwijfeld. Toen ik ze naast elkaar zag draaien was ik verkocht, tevens ivm de maximale resolutie…

Kon niet wachten tot volgend jaar vwb jouw argumenten mbt sneller etc…maar over snelheid heb ik niks te klagen met mijn 800MHz, 768mb…

Niet twijfelen…heb ik al voor je gedaan…en gewoon doen!! No regrets.

Skip

Gaaf Skip!!! Gefeliciteerd! :D :lol: 8)