Is een LaCie 8x d2 DVD±RW Double Layer goed?

ik was aan het rondkijken voor een DVD-RW toen ik deze tegen kwam staat deze technologie al op punt? kun je deze zonder problemen afspelen op win en gewone dvd spelers? en kun je dan gewoon 8.5GB branden op een apple DVD van 4,7GB? of zijn hiervoor weer andere schijfjes nodig?

link

alvast bedankt

collega heeft een dual layer, werkt perfect! afhankelijk van de soort dvd speler die je hebt kun je gewoon branden en afspelen. Kwaliteit? naar mijn weten is Lacie gewoon een goed betrouwbaar merk. Heb zelf ook producten van Lacie maar ik heb geen klachten. Er is 1 opmerking over Dual Layer.....: de dual layer schijfje zijn ERG duur € 13,- per stuk of zo. Maar je kunt rustig normale - en + dvd branden. Als je 8 gig op een normale dvd wil branden zul je eerst moeten schrinken.

Zag 'm ook staan. LaCie heeft ook de Porsche variant. Deze is nog goedkoper. Voor 8,5 gb zijn er speciale schijfjes. Zijn op dit moment nog redelijk duur. Volgens mij rond de EUR 10 per stuk. Overigens schijnen niet alle DVD spelers deze schijfjes te kunnen lezen. Ik zie op dit moment nog niet het voordeel van dit formaat. En buiten dat. Is dit het ? Morgen wordt het zoveelste formaat ontwikkeld.

DVD heeft uberhaugt een beperkte levensduur, maar dat is met alle technieken zo. Gezien de prijs, vind ik het een leuk apparaat, of je het nodig hebt of niet, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik vind het wel leuk dat je een ibook g4 1 ghz 12" kunt kopen en er een dergelijke brander aan kunt koppelen, heb je meer aan dan aan een superdrive. Want dan kun je on the fly kopieren. :) Nadeel van een superdrive icm een ibook of pbook, je hebt 17 gb vrije schijfruimte nodig. :(

[quote:40fa9baec4="de.Studio"]En buiten dat. Is dit het ? Morgen wordt het zoveelste formaat ontwikkeld.[/quote:40fa9baec4]

Ja, dit is het… sterker nog, dit is het altijd al geweest. DVD werkt al vanaf het begin met meerdere lagen, alleen kregen ze dat niet vanaf het begin voor elkaar bij apparaten om zelf DVD-tjes te fikken. Met andere woorden; de DVD’s om zelf te fikken komen nu juist dichter in de buurt van ‘echte’ DVD’s. Dit is dus geen ‘zoveelste formaat’ dat is ontwikkeld, maar het inlopen op een achterstand die zelfgebakken DVD’s hebben t.o.v. commerciële versies. :slight_smile:

tuurlijk wel het zoveelste formaat ! +R , -R, nu double layer en wat te denken van blue ray

Welke branders zijn een goed alternatief hiervoor?