Is een moderator beschaafd genoeg om aan mijn verzoek te voldoen?

Het heeft even geduurd maar eindelijk heb ik een reactie van mijn advocaat. Zij vindt dit forum niet interessant genoeg om een casus te starten en adviseert mij om gewoon een verzoek in te dienen. We kunnen dan later wel verder zien.

Daar gaan we dan:

Ik verzoek wederom de beheerders van dit forum om mijn account en bijbehorende topics te verwijderen.
Als de vrijheid van meningsuiting hier niet wordt gerespecteerd dan haak ik af.

Ik heb al meerdere malen het verzoek ingediend en ook een e-mail gestuurd maar men vindt het niet nodig om hier beschaafd op te reageren. Nee, sterker nog. De confrontatie wordt opgezocht en er worden nog meer ‘aanpassingen’ aangebracht in mijn laatste topic.
En weer een aanpassing van het foutieve soort. Dit is bewust de confrontatie opzoeken.

Ik heb helaas voor aanmelding niet kunnen bevroeden dat deze mentaliteit achter dit forum zit. Ik zit op meerdere fora en heb dit ook nog nooit meegemaakt.

Maar goed, ik vraag het vriendelijk. Als er niet op gereageerd wordt weet een ieder hier hoe het ervoor staat en zal dit niet mijn laatste verzoek zijn.

Beste rinusstp,

Ik ben geen moderator en ik heb ook geen idee wat de achtergrond van je bericht is.
Wel weet ik dat het voor een forum niet gebruikelijk is om al je berichten te wissen. Een forum bestaat uit reacties op elkaar en wanneer de topics en reacties van 1 persoon wegvallen kan de rest in eens heel vreemd over komen. Vanuit dat oogpunt zou ik bij een ander forum waar ik moderator ben ook niet alle berichten van een gebruiker weg halen.
Vanzelfsprekend staat het iedere gebruiker vrij om zijn of haar account te verwijderen en het is ook niet moeilijk om jezelf eventueel onherkenbaar te maken door je gegevens aan te passen in je profiel.
Je advocaat heeft gelijk dat er helemaal geen zaak is omdat het forum nergens fout zit. Het staat moderators vrij om berichten naar eigen inzicht weg te halen of aan te passen. Als wij (als gebruikers) het daar niet mee eens zijn dan kunnen wij weigeren om nog iets te posten.
Tevens is vrijheid van meningsuiting een groot goed in Nederland, gelukkig. Dat wil zeggen dat jij je mag uiten zoals jij dat wilt. Je hebt echter niet de vrijheid om dit via ieder kanaal af te dwingen. Als je een advertentie in een krant laat plaatsen, dan staat het de krant vrij om dat te weigeren. Je hebt daar ook geen algehele vrijheid. Dat is hier niet anders.

Wij als moderators hebben daar geen zeggenschap over, en door de wisseling van eigenaar is het even erg lastig om contact te krijgen met iemand hogerop.
In principe wissen forums geen accounts en posts, gewoon omdat dan hele topics onbegrijpelijk worden.
Het staat je natuurlijk vrij om hier nooit meer terug te komen.
Maar nogmaals, wij moderators kunnen niets verwijderen op het gebied van accounts.

Dat mensen op basis van een topic als dit - https://www.onemorething.nl/community/topic/timemachine-onbetrouwbaar/ - uiteindelijk bij een advocaat terecht komen is best wel triest natuurlijk.

Topics op een forum zullen niet snel verwijderd worden, omdat je dan één individu stelt bóven een ander.
Ofwel: één probleem opgelost, en er 23 voor terug krijgen (van de mensen die opeens hun reacties niet meer terug vinden).

Een zeer logische en terechte reactie van een advocaat om daar geen casus voor te starten dus.

er zijn forums, die veranderen in een dergelijke situatie, de gebruikersnaam in een spatie of een punt.
wellicht is dat hier een redelijke tussenoplossing.

@fred44nl
Ik geloof niet dat het zo zeer om zijn naam gaat maar meer over het principe dat hij niet meer achter het topic staat wanneer een moderator mogelijk wat overenthousiast een titel of iets anders aanpast.

In het andere topic heeft hij over de journalistieke kant van het verhaal maar op een forum gaat het over gebruikersgroepen en niet over journalistiek. Volgens mij bedoeld rinusstp het niet zo slecht alleen komt het er een beetje ongelukkig uit.

Alsof ik in een warm bad terecht kom!

Waarom wordt er nu wel gereageerd op mijn verzoek en wordt ik eerder genegeerd? Daarmee bedoel ik niet de forumgebruikers, die veelal ter goeder trouw zijn, maar de moderators die mijn bericht vernaggelen.

Recoiller, Hartelijk dank. Jij weet precies waar het over gaat.

Ik heb in een getergde bui het topic gestart met de titel: Timemachine onbetrouwbaar. Waarom ik getergd was staat te lezen in dat topic. Ik vond op dat moment Timemachine onbetrouwbaar. Dat is een mening. Die kan je aanvechten maar je moet het wel laten staan. Op het moment dat je die mening aanpast aan een reactie van een andere topicgebruikers- zonder mij daarover te informeren- beschouw ik dat als een inperking van de vrijheid van meningsuiting.

De reden dat ik die titel journalistiek noem heeft te maken met de uitnodiging tot lezen en dus tot reageren. Als je een beetje schreeuwt is men eerder geneigd om te lezen en te reageren.
Dat die titel bij sommige Applefielen niet lekker valt is te begrijpen. Ik ben een grote Applefan maar blijf ook kritisch.

Ik bedoel het allemaal inderdaad niet slecht maar neem het de beheerders - moderators van dit forum erg kwalijk dat ze op geen enkele manier willen reageren op mijn verzoek.
Ik moet het eerst juridisch laten toetsen en dan provocerend gedrag vertonen voordat er een reactie komt. Dat is zeer treurig.

Ik heb de reageerders op dit forum altijd ervaren als kundigen en beschaafde mensen. Een groep waar ik graag deel van uitmaakte.

Maar zelfs geen reactie op een e-mail die ik gestuurd heb over mijn ongerief vind ik een stap te ver. Dat is minachting en daar kan ik slecht mee omgaan.

Een topic verwijderen is geen probleem omdat er dan geen hiaten ontstaan in de reactie. Een account verwijderen leidt inderdaad tot hiaten in andere topics en dat is niet goed.
Ik heb onlangs een verzoek ingediend bij AvroTrossradar om een topic van mij te verwijderen omdat de inhoud- achteraf gezien- niet op dat forum thuis hoorde. Zij deelde die mening en hebben het topic verwijderd.
Zo kan het dus ook.

En voor diegene die twijfelen aan mij:
Ik heb een Macbookair en dat is geen netbook maar een ultrabook en een iphone 5S en die is ook van Apple.
O,ja, en ik maak nog steeds gebruik van Timemachine omdat ik ontdekt heb wat het probleem is. En die schrijft niet weg naar Synology NAS maar naar een direct via usb aangesloten ssd disk van het merk Sandisk.

[quote]
Een topic verwijderen is geen probleem omdat er dan geen hiaten ontstaan in de reactie.
[/quote]Uiteraard wel. Ik zoek regelmatig terug op mijn eigen reacties en topics.

En ga dan toch heel erg aan mezelf twijfelen als ik denk te hebben gereageerd op een bepaald onderwerp, maar die vervolgens nergens meer terug kan vinden.

[quote]
Ik moet het eerst juridisch laten toetsen en dan provocerend gedrag vertonen voordat er een reactie komt. Dat is zeer treurig.
[/quote]Natuurlijk is een reactie wel iets wat je mag verwachten. Maar om bij uitblijven daarvan een advocaat in te schakelen en te menen dat provocerend gedrag de oplossing is, is net zo treurig.

Zowel jij als de beheerders van dit forum zijn gewoon volwassen mensen, die ook nog een leven hebben naast dit forum. Dus maak je niet zo druk, en laat onnozele reacties (of het uitblijven daarvan) lekker langs je heen glijden.

Daar worden we allemaal gelukkiger van.

Goh Rinustp, wat zal jij een moeilijk leven hebben, als je over dit soort zaken valt. Triest

Rinus, aan je foto te zien ben je oud en wijs genoeg :slight_smile:
je had natuurlijk zelf al je reacties kunnen aanpassen, en/of leegmaken, met een “NVM” er in te zetten
maar blijkbaar wil je meer aandacht, door het jezelf moeilijker te maken dan het is :slight_smile:

En dat je al op de site van TrosRadar ook al dit soort dingen doet, doet vermoeden dat dit vaker gebeurd, en je sneller post dan dat je nadenkt.

en trek het je niet zo aan, de meeste, zo niet iedereen, is je al weer vergeten, als ze weg klikken naar een ander posting of site.

Ik hoop voor je, dat je nooit zal posten op Geenstijl, want als je daar met advocaten geblaat gaat schermen, dan zal je op straat herkend en nagewezen gaan worden :slight_smile:

@Rinusstp
Moderators zijn over het algemeen ter goede trouw en hebben vrijwel altijd het belang van het forum voorop staan. Daarnaast zijn de moderators vaak ook de lezers die veel tijd en aandacht in een dergelijk forum steken zonder daar zelf direct een beloning voor te krijgen. Bij deze mijn respect :wink:

Als er echter een persoonlijk bericht over klachten gestuurd wordt, dan is dat iets waar de gemiddelde moderator liever niet mee bezig is in zijn vrije tijd. Ik begrijp wel dat ze het dan makkelijker laten liggen.
In tegenstelling tot het Tros Radar forum, is dat een commercieel forum waarbij je een andere ‘service’ kunt verwachten dan bij een forum dat vrijwel alleen op vrijwilligers draait.

Ik begrijp ook dat rinusstp zijn frustratie hier van zich af schrijft, ook ik heb dat wel eens gedaan. Hoewel dit geen Dumpert of GeenStijl is merk ik wel dat afzeiken hier ook geen onbekend fenomeen is. Het is iets wat je overal terug ziet en OMT is daar geen uitzondering in.

Rinus, nogmaals, wij als moderators staan tamelijk machteloos in deze, en dat je email niet beantwoord wordt is niet netjes, maar komt vermoedelijk ook door de wisseling van de wacht die aan de top op het ogenblik,plaatsvindt.
Ikzelf heb eigenlijk nooit meegekregen dat je andere topic uit de hand liep, maar ik weet zeker, de andere moderators kennende, dat veranderingen die zij hebben gemaakt zeker niet tegen jou gericht zijn.
Dreigen met een advocaat had niet gehoeven, gewoon dit topic eerder starten had je veel ergenis bespaard denk ik.

Laat het even afkoelen, en blijf gewoon meedoen hier, we bedoelen het absoluut nooit en te nimmer slecht, als we iets raars doen. ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die wisseling van de wacht aan de top. Als ik daar een topic van maak, is het dan gepast om daar op in te gaan of ligt het gevoelig?

Aan de top? Jullie laten een simpele website klinken als een internationaal concern.
@ rinus
Een advocaat? Misschien moet je toch eens die cursus ‘loslaten’ gaan volgen.

Probeer het eens ;!

@Ziegler: OMT valt inderdaad inmiddels onder een ‘concern’. Hoe dat voor de toekomst gaat uitpakken, is vooralsnog (ook voor ons) onduidelijk. Helaas gaat dat op dit moment ook ten koste van de communicatie via mail-links, zoals die te vinden zijn onder de support button.

@rinustp: Ik heb omtrent je klacht nog nooit enige PB* onder ogen gekregen (en ja, dat systeem werkt écht). Als je deze eenvoudige en logische eerste stap had genomen, was je een hoop tijd, frustratie en wellicht kosten bespaart gebleven en hadden we het voor je op kunnen lossen voordat het een probleem werd. Want daar zijn we hier op dit forum voor: om elkaar te helpen problemen op te lossen. Verder hoop ik dat je begrijpt dat we – ook als moderators – niet elk bericht en elke reactie kunnen nalezen, daar ontbreekt ons eenvoudig de tijd voor. Ik heb je topic waaraan je refereert nogmaals nagelezen en de titel nogmaals (naar mijn mening ladingdekkend én helder voor overige lezers) aangepast, hopelijk nu meer naar je zin. Verder hoop ik dat je beseft dat wij ons als moderatoren ons het recht voorbehouden elk topic of onderwerp zodanig aan te passen dat het binnen het kader van dit specifieke forum en binnen de in de huisregels gestelde normen valt, alsmede de transparantie voor andere lezers optimaal blijft, ook zonder voorafgaande toestemming van TS. Dat geldt op ieder forum, ook OMT.

PB = Privé Bericht (bereikbaar via het driehoekje dat verschijnt als je met je muis over de avatar van de betreffende persoon gaat, wie je een PB zou willen sturen)

Wat een bijzonder wereldbeeld en bijbehorende rechtsopvatting. Een advocaat omdat je je beperkt meent in je vrijheid van meningsuiting over een Apple product.

Fascinerend.

Ik denk inmiddels dat de advocaat alleen maar een trigger was, net als het gebruik van het woord netbook.

“De berg heeft een muis gebaard”, en Google heeft er een paar extra zoekresultaten bij.

Net even het topic waar dit over gaat gelezen, maar ik moet zeggen dat je zelf ook niet echt lekker reageert daar Rinus, en ik ga mee met Night dat een PB hier de betere en snellere oplossing was geweest, ipv weken broeien op een reactie al dan niet in samenspraak met een advocaat.