Is El Capitan al gedownload?

Ja! Bij jou ook?

Moest mijn Mac net even herstarten, maar na de herstart gaat mijn download niet verder en blijft op gepauzeerd staan, ook bij het er op klikken om te hervatten. Wat nu?

Gewoon even de installeer verwijderen en herdownloaden. Bij mij bleef ie pokketraag hangen na 500 MB,… dan even een reboot en is dan werkelijk naar 2,5 GB in warp-speed gevlogen. (y) Alhoewel, op moment van schrijven geeft de AppStore aan dat het nog 3 uur zal duren opeens… :roll: … niet geheel onlogisch aangezien het gros van alle Macgebruik(st)ers het ding aan het binnentrekken is… nah,… ik laat hem deze nacht op zijn gemak downloaden, installeer het wel eens in het weekend.

Ja, heb hem ook al verwijderd en opnieuw aan het downloaden gezet. Nu weer opnieuw beginnen. Maar gaat nog niet vlug allemaal.

Bwa, gewoon even wachten. Denk dat de servers bij Apple nu wel lekker blazen bij al die traffic. :slight_smile:

Yepp, is nu aan het installeren

De installatie ging heel vlot. Toen ik echter mijn mail checkte, zag ik dat bijna alle mails uit “inkomend” en “verstuurd” waren verdwenen. Ik ben niet de enige bij wie dit gebeurd is. Baal behoorlijk, want het waren er een paar duizend. Iemand hetzelfde overkomen? Iemand een oplossing?

Groet,

Willem.

Bij mij ook draaiend inmiddels, maar echt snel vind ik het allemaal niet. Zie veel gekleurde skippyballen, stuiterende icoontjes in het dock voor dat een programma wordt geopend. Na een herstart ging het allemaal iets vlotter maar heb het idee dat Yosemite sneller was met het openen van programma’s. Meer mensen deze ervaring?

@ Willem:

Terughalen uit Time Machine?

Time Machine is geen optie. Ik gebruik SuperDuper als back-up-programma. Ik denk, dat die mails nog wel ergens op mijn MacBook Pro rondslingeren. Misschien weet iemand hoe ik ze weer zichtbaar krijg via de Mail-postbussen.
Ik heb gelukkig ook nog een MacBook die niet op El Capitan draait.

Groet,

Willem.

Wat me opviel is dat na de installatie gewoon het Yosemite bureaublad verscheen en niet het El Capitan bureablad. Dacht dat het van Mavericks naar Yosemite wel automatisch om ging. Nu moet je het zelf aanpassen als je wil.

Werkt perfect hier lekker snel

@erwin33,… blij dat het je uiteindelijk toch gelukt is! :slight_smile:

Bij mij kwam er meteen de El Capitan wallpaper na installatie.
Het OS voelt vlotjes aan.

hoelang duurt de update ?

Dat ligt aan je snelheid, bij mij 10 minuten
25 minuten installeertijd

Thuis 60 minuten
installeren 45 minuten

Collega 15 minuten
installeren 25 minuten

@McJohn: vreemd dat bij mij de Yosemite wallpaper verscheen en niet de El Capitan wallpaper. Hoe kan dit?

Ik wacht tot ze hem omlaag beamen…

En die andere daar wacht ik nog mee. :wink:

:vulcan_salute:

Ben al 24 uur aan het downloaden, zit nu op 4,91GB…

Hebben ze bij mij al gedaan vanaf 40.000 km vanaf de satelliet :wink:

Onmogelijk: ‘wij konden uw aankoop niet voltooien’ ‘Er is geen server gevonden met de opgegeven hostnaam.’
Apple is al lang niet meer wat 't geweest is.
Inmiddels wel 4 x de nieuwe safari moeten downloaden en blijft maar melden 1 update beschikbaar…
Dus die kapitein slaan we maar over.