Is er belangstelling voor ADSL & OSX - uitleg en aanraders

Als er belangstelling voor is, laat het hier dan ff weten, dan zou ik een artikel of handleiding kunnen opstellen over ADSL en OSX voor de 'tips en truks' afdeling. Er zitten aardig wat haken en ogen aan, nl.

Er staat een redelijk goede uitleg op www.xs4all.

Jorg

Toch vind ik dit een mooi aanbod. Wellicht zijn er aanvullingen op wat er op de XS4All site staat. Eventueel kan er naar verwezen worden.

De Photoshop cursus lijkt nu inderdaad van de grond te komen. Waarom niet ook iets dergelijks voor OS X en ADSL? Straks zijn we nog OSX.nl/opleidingen…
:wink:

Nu nog niet, maar na 6 december wel. :)

Welk modem kan ik het beste nemen? Werkt het gemakkelijk?
Op xs4all.nl heb ik trouwens nog niks kunnen vinden over os/x url?

Grappig dat het hier besproken wordt

Ik heb altijd PPTP-GUI gebruikt om in te loggen op ADSL met OS X. Sinds 10.2 kan je direct met Internet Connect ook PPTP inloggen, alleen weet ik niet hoe je het automatisch laat inbellen. Met PPTP-GUI lukt het wel nl

Vind het een goed plan. Ikzelf heb nog geen ADSL (binnenkort, ook van XS4ALL), dus kan het niet doen.

Ik hoor het wel.

Adriaan

Heb zelf laatste tijd veel geleerd over adsl en osx ook in combi met juiste hardware. (zie forum adsl maar eens). Kan het geheel evt samenvatten tot hapklare brokken, ter bevordering van de verspreiding van het mac OS X... XS4aLL heeft nog niets over OSX... Juiste hardware help enorm... (thanx to Lovechild)

Gezien de problemen die velen hebben (geahad) waaronder mijzelf inbegrepen lijkt het mij geen gek idee hier wat meer aandacht aan te besteden :) Misschien een aardige link om aan MacOSX.nl toe te voegen [url=http://www.machelp.tk]http://www.machelp.tk[/url]

[quote:post_uid0="Mmmarco"]XS4aLL heeft nog niets over OSX... Juiste hardware help enorm... (thanx to Lovechild)[/quote:post_uid0] XS4all is de meest Mac-vriendelijke provider in NL; en is toch de enige die een redelijke OSX-KPN-ADSL handleiding op z'n site heeft staan. Samen met de handleiding die bij PPTP-gui zit komje er absoluut uit.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/mac/indexx.html

Nou mmarco ik vind het een prima aanbod.Ik had eerder een vraag omtrend dit onderwerp neer gezet en er werd behoorlijk veel op gereageerd. Vooral de tips en truuks en natuurlijk de direkte vpn(pptp) die wel of niet kan in X.2.1  

Gaaarrrrne  :D  :D  :D

Goed idee ! Bij mij werkt het al een hele tijd probleemloos, ook nadat ik er een router (Asante blablabla) tussen heb geplaatst. Als iemand die instellingen nodig heeft.... Bij xs4all staan alleen die voor de Vigor. Leuk he ? Mensen helpen...

Uhhh, doen!! Krijg binnenkort ADSL en ben benieuwd hoe eea te configureren met m'n airport! Kan de buurman ook (draadloos) inloggen voor de helft van de kosten! Een stappenplan met de voor en tegens lijkt mij ideaal!

Waar/wanneer kunnen we vernemen wat er gaat gebeuren?

Nou Mmmarco,

Bij deze aanmoedigende reacties kan ik me slechts aansluiten. Wellicht kan je ff met Adriaan overleggen waar het geplaatst wordt. Als artikel, bij 'Tips & Truuks' of bij een nieuwe categorie 'online cursus' of zo :wink:

In ieder geval erg welkom!

OK dan, moet ff tijd vinden (en met iem anders overleggen), maar het wordt in werkig gesteld.

interessant, met name de combi adsl/cable/osx/wireless... (zie ook mijn vraag bij Hardware naar wireless oplossingen) succes!!

Ik wacht af! :)

hey,

als iemand wat wil weten over de standaard ethernet modem (van de KPN) tweaken (zodat het ook een router wordt en dus zo je hub of je mac in kan. Inbellen is dan niet meer nodig!! en dan kan je ook nog (als extra beveiliging) de firewall in de modem aanzetten.), dan moet hij/zij even een emailtje sturen!!

het grootste voordeel is dat je hem zonder een router aan te schaffen op een netwerk aan kunt sluiten en dan op alle computers internet hebt en nooit meer in hoeft te bellen, je mac gaat aan en je bent standaard online!! en hackers kunnen niet verder komen dan je modem, want die heeft het statische IP adres, en je macs hebben een intern adres!!

dit tweaken is ook zeer gemakkelijk te doen en ik wil er ook wel hulp bij bieden!! (handleiding staat ook op www.weethet.nl) het is geheel ongevaarlijk en je kunt het ook gemakkelijk terug draaien!!

[quote:post_uid14="Mmmarco"]Als er belangstelling voor is, laat het hier dan ff weten, dan zou ik een artikel of handleiding kunnen opstellen over ADSL en OSX voor de 'tips en truks' afdeling. Er zitten aardig wat haken en ogen aan, nl.[/quote:post_uid14] Goed idee. ik heb nu paar dagen de nieuwe imac. na enige pogingen pptp aan de praat gekregen. echter, ik heb 3 gebruikers aangemaakt. als een gebruiker uitlogt kan de volgende gebruiker pptp niet meer opstarten, geeft fout op socket 10.0 etc. als je herstart dan kan de gebruiker er wel in. nu, dat is dus onhandig. voordeel van meerdere gebruikers is zo weg is dit een probleem dat bij uitloggen het pad van pptp wegraakt of gewoon programmafout?  ???

Als je uitlogt zonder eerst PPTP-GUI af te sluiten, raakt het programma in de war. Je kunt proberen het nog te wissen (zeg maar resetten, staat onder edit), maar dit werkt meestal niet. Dus eerst je verbinding (PPTP) verbreken, dan uitloggen. Dan zal de andere gebruiker na het inloggen weer gewoon PPTP-GUI kunnen gebruiken. Is een beetje lastig, maar het is niet anders. Modem tweaken (zie boven) lost al deze problemen op!