Is er een iPhone dokter in de zaal? iPhone dood?

Aan alle iPhone experts in de zaal:

Ik heb mijn iPhone 4S 32 GB begin deze week in een plas water laten vallen (gekocht in applestore Amsterdam in maart dit jaar).

Meteen eruit gehaald, en meteen in een pot rijst gedaan voor 48 uur. Alle zichtbare condens was weg, dus ik had stille hoop.

Ik plugde de iPhone in via de lader (in de muur) - en hij startte normaal op! even goede hoop dus. Echter, hij vindt geen netwerk/wifi meer (blijft op 'searching' staan).

Erger nog, als ik hem unplug uit de lader valt hij direct uit. Ik besef dat mijn iPhone waarschijnlijk dood is. Graag zou ik alleen nog wel mijn data backuppen - maar als ik hem aan mijn imac aansluit, dan lijkt hij op te willen starten, maar dan valt het apple logo weg en begint dat proces opnieuw (hij start dus niet volledig op).

Ik heb 2 vragen, of eigenlijk 3:

1- Klopt het dat mijn iPhone dood is (gewoon teveel vochtschade/korstluiting)? Ik sta open voor reddingspogingen!
2- Zien jullie een manier om mijn fotos te kunnen backuppen? mijn laatste backup is helaas meer dan een maand oud!
3- Ik heb een verzekering bij proassist voor de 4S afgesloten op deze telefoon - weten jullie of alle vochtschade in principe vergoed wordt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Dropbox it is. Dropbox kan je foto's uploaden naar je map over een 3G verbinding. Die heb je nog wel toch? En dan heb je in ieder geval de foto's nog.

Pro assist heeft bij mij altijd vochtschade vergoed dus ik denk ik van wel. Sowieso stel dat hij het nu nog perfect had gedaan dan had er alsnog uiteindelijk corrosie kunnen optreden en was hij alsnog er mee opgehouden.

1) Klinkt iig alsof de batterij kapot is (short), als je hem nu aan een lader in de muur aansluit, gaat hij dan nog wel aan ? (test het maar even nog niet, hoe minder je hem probeert aan te zetten nu, hoe beter).
2) Helemaal uit elkaar halen en elk onderdeel schoonmaken met isopropanol en wattenstaafjes. En flink laten drogen. Je hebt gelukkig nog beeld, dat is een van de eerste dingen die kapotgaan bij waterschade (back light). Het is iig zaak dat je niet meer te lang wacht voor stap 2... hoe langer je wacht, hoe meer de boel corrodeert..
3) geen idee, maar als je voor je verzekering wilt gaan, dan is hem openmaken helaas geen optie :s

Als je de telefoon verzekerd hebt lijkt het me dat deze verzekering volledige dekking bied. Waarschijnlijk betaal je alleen je eigenrisico.

Heb je de telefoon ook van binnen gereinigd?

Neem anders even contact op met www.foonz.nl. Zei kunnen je extra informatie verschaffen en je eventueel verder helpen.

Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die een iPhone met waterschade hadden, waar ook de batterij van kapot was en Wi-Fi het niet deed. Waarna na een paar weken de batterij het wonderbaarlijk weer deed.

Dus laat hem nog, zo mogelijk, enige tijd drogen en kijk of het helpt.

De truc met de rijst heeft wel meer dan 48 uur nodig. Leg hem nog eens minimaal een week in de rijst... En dan hopen op een klein wonder.

ProAssist vergoed dit inderdaad. ProAssist is niet snel trouwens.

Staan je foto's niet in je Photostream?

Wat ik vooral zou doen is hem open doen (2 schroefjes onderaan) als je zulke schroevendraaier hebt. En de batterij loskoppelen, onlangs zo een klant gehad waar de batterijconnector enorm geroest was.