Is er een klembord of iets dergelijks in Mail of Office

Beste allemaal,

ik vroeg me af of er iets van een klembord of iets dergelijk is in Mac OS X.

Ik heb het volgende probleem; ik heb per ongeluk twee keer achter elkaar iets geknipt en ik wil nu het voorlaatste wat ik heb geknipt in een mail plakken.

Omdat het een heel verhaal was, wil ik het eigenlijk niet opnieuw typen en ik vroeg me af of ik het voorlaatst geknipte nu nog kan plakken of alleen het laatst geknipte kan plakken?

Is er iets van een klembord (ik dacht dat zo heette) of iets dergelijks, waar ik ook de voor laatst geknipte zaken kan terugvinden en terughalen?

Alvast bedankt voor alle reacties.

PS: Ik had het voorlaatste geknipt uit een mail dit ik tikte in het programma Mail.

Kun je niet 2x undo do doen (onder edit)?

Nee, dat werkt helaas niet. Ik was een mail aan het tikken, maar die werd zo groot dat ik besloot er een tweede mail aan te wijden. Dus ik knipte een stuk eruit en stuurde de mail. Daarna wilde ik een nieuwe mail tikken en dat eerder geknipte plakken, alleen was er wat tussen gekomen wat ik even knipte, stom natuurlijk maar de vraag blijft dus is er iets van een klembord ofzo waar ik het voorlaatst geknipte vanaf kan halen?

Tijd hiervoor http://www.pth.com/PTHPasteboard/

OK, het is niet anders begrijp ik. Na installatie haalt hij alleen nog het laatst geknipte naar boven :-(

Maar ja, dit zal me nu geen tweede keer meer overkomen in ieder geval.

Bedankt !

PS: Mocht iemand nog weten hoe ik het voorlaatst geknipte alsnog boven water kan halen, dan hoor ik het graag.

Als de eerste mail is verzonden, moet je even naar de map "verzonden mails" kijken. Daar is de tekst uit te halen. Tenminste bij mij. Het klembord wist (werkwoord = wissen) zichzelf iedere keer als er iets op gezet wordt. Dus het voorgaande is dan weg.