Is er een manier om te maximaliseren zoals in windows?

Telkens ik safari opstart krijg ik een klein scherm, en moet ik telkens manueel het scherm vergroten. :x Is er een manier om te maximaliseren zoals in windows en niet gewoon zoom.

Die zoom is erg ambetant want, ik heb graag mijn vensters fullscreen.

Klik gewoon op de groene + knop rechtboven in je venster, toch?

tis juist da dat mij tegenzit, als ik op dat groen knopje druk is het nog niet volledig scherm, maar 2/3 scherm

bedoel je zo groot als je op een windows op F11 klikt ?

zoiets ja

kun je dat niet vergroten met je pijltje?

Bij mij werkt het volgende altijd (ook voor andere appz):

Start bv safari op. Vergroot gelijk het window met sleephoek onderin.

Sluit safari gelijk weer af en start weer op.

De truuk zit hem in dat je 1 actie uitvoert en weer afsluit. Als je meerdere acties doet werkt het niet goed.

Ook heb ik gemerkt dat als je safari afsluit hij het laaste venster onthoud (positie e.d.).

Volgens mij wordt het venster passend gemaakt als je op de groene knop drukt. Ik moest eerst ontzettend wennen dat de meeste Mac apps niet full screen zijn, maar na enige tijd blijkt dit wel zo handig voor het hele drag en drop gebeuren te zijn.

ipanther, misschien werkt 'option+groen' (dus 'option+maximize window'), in veel apps maakt dit het venster schermvullend, wie weet ook in safari. (zou toch wel handig zijn als daar een toets-combinatie voor was) :) ... 'appeltje+M' is minimize, dus waarom b.v. geen 'appeltje+shift+M' voor maximize', toch ?

De toetscombinatie om je hele scherm te gebruiken is onder "Exploder" -OSX 10.1.5 ALT-click-plusje-linker-bovenhoek...

[quote:b7816f3562="kenmasters"]Ik moest eerst ontzettend wennen dat de meeste Mac apps niet full screen zijn, maar na enige tijd blijkt dit wel zo handig voor het hele drag en drop gebeuren te zijn.[/quote:b7816f3562]

het is een kwestie van wennen idd, dat full screen gebeuren. Bedenk dat er ook lieden zijn met 19" beeldschermen en groter; bepaalde progs zien er daardoor nogal ridicuul uit <<overstretched>>.

Het was bij mij ook even wennen, maar nu vind ik het HEERLIJK. Het is alleen vervelend als m'n vriendin langs is geweest want dan zit ik ineens met van die hele grote msn en safari schermen. ;]

leuke weblog btw