is G5 niet de snelste maar de traagste computer

Volgens dit artikel worden we voor de gek gehouden Apple G5 is lang niet de snelste maar de traagste machiene

http://spl.haxial.net/apple-powermac-G5/

ææ

Zucht, alweer deze discussie? zou de derde of vierde keer worden....

Er zijn meerdere discussies hierover geweest, waarbij de theorien
elkaar om de oren vlogen… maar in de praktijk bleef Apple overeind
staan… meerdere bladen deden hun eigen tests en kwamen tot de
conclusies dat de G5’s wel degelijk de snelste jongens waren…

Zoek maar eens met google, je vind tientallen van dit soort verhalen.
Maar ik geloof de uitslag iedere keer weer als ik een DVD codeer,
of een CD naar AAC omzet en mijn PC vrienden het kwijl moeten
bedwingen van de snelheid…

Ik ben vandaag in de stemming omalles met auto's te vergelijken. Kijk, als je een heel snelle Windhoos hebt, maar 15% van je tijd bezig bent met het oplossen van problemen of herstarten of opnieuw installeren. dan heeft dat veel weg van een snelle vakantierit met 3 stops bij een tankstation en de MacDonalds en. Dan blijk je ineens bij de Zwitserse grens naast dezelfde 10-tonner van Frans Maas te staan als die je bij de grens bij Venlo met een bloedgang passeerde.

Einstein zei het al: Alles is relatief.
Wat zeg ik? Gallileo Gallilei zei het op zijn voortijdig sterfbed in 1633 al: “En toch draait ze.” Hoe waar!

Toch maak me beetje zorgen omdat meneer Bill Gates de meeste bezitter is met apple aandelen en stieken langzaam een beetje apple een windows machine gaat worden. Tenslotte draait toch alles om geld idealen zijn er nauwelijks aanwezig bij zaken doen. En wij maar denken een trotse eigenwijse bezitter zijn van apple maar ondertussen.......

ps: net een G5 1.8 dual aangeschaft ben er ook nog trots op

ben een alltime macuser, begonnen met een mac+, maar ben wel kritisch, zijn gewoon heerlijke computers, apple's dus, komt door de interface, niet door de snelheid....,

Heb zelf een 3.0 ghz intelbak boven, razendsnel, maar ga er niet mee klooien, dan moet je alles resetten, en dan wordt 't echt klooien, pak zelf 8 van de tien keer mijn oude powerbook 667, die loopt nog fantastisch onder 10.3.3

Of apple misleid?.. geloof 't wel, is echt amerikaanse reclame, maar 't boeit me niet, de Mac interface is fantastisch, en dat telt voor mij.

groetjes Karel

Ik heb maar één simpel antwoord. Kijk even in de top 500 van super computers - http://www.top500.org/list/2003/11/ De G5 staat boven alle Pentiums en zelfs boven alle Opterons. I rest my case!!

verrassende wending vandaag :: http://news.com.com/2100-1042_3-5180251.html

Dell beklaagt zicht over Apple’s claims!

IBM geeft deze week demonstraties aan andere Computer fabrikanten met de IBM G5 chip. Ik ben echt benieuwd wat dat voor een gevolgen gaat krijgen... :finderoud:

[quote:eb41796e68="macanoid"]verrassende wending vandaag :: http://news.com.com/2100-1042_3-5180251.html

Dell beklaagt zicht over Apple’s claims![/quote:eb41796e68]

ja, hoe nobel, ze handelen hier vanuit het belang van de consument:

[i:eb41796e68]"A Dell representative said in an e-mail: We “notified NAD because we felt there were some inaccuracies in Apple’s advertisement and wanted to act on behalf of consumers in the marketplace who deserve accurate information on which to base their purchase decisions…Essentially, we felt that clarity in the marketplace benefits consumers, and NAD agreed.”[/i:eb41796e68]

Waarom denk je dat Microsoft de G5's gaat toepassen in de nieuwe Xbox? Omdat ze langzamer zijn? :D Dacht het niet... :P

[quote:d6adf13de1="EagerB0bNerd"]Essentially, we felt that clarity in the marketplace benefits consumers, and NAD agreed."[/i][/quote:d6adf13de1]

Ja goed hè. En dit juist in een tijd waarin Intel vage namen bedenkt voor hun nieuwe cpu’s. Clarity my ass :stuck_out_tongue:

Zal me allemaal een zorg zijn. De snerlste of de langzaamste.

Die van mij gaat als de brandweer. Ik wil nooit meer anders. :stuck_out_tongue:

Evert

Dat haxial artikel zit vol met fouten, dat is al veel eerder gebleken dat er geen zak van klopt. Dell is gewoon op hun teentjes getrapt dat er in een test tussen de G5 en een Dell de Dell er 2 keer zo traag uit kwam dus ze 'bijten' even terug. Maar een supercomputer van 1100 G5's bijt denk ik toch net iets harder.

[quote:0028fc3545="Deskman"]Dan blijk je ineens bij de Zwitserse grens naast dezelfde 10-tonner van Frans Maas te staan als die je bij de grens bij Venlo met een bloedgang passeerde.[/quote:0028fc3545]

I love you Deskman, and I want to have your babies!

Maar dit terzijde. Net zoals fanatieke Mac users, heb je ook fanatieke anti-mac cers. Om over benchmarks maar niet te spreken. Tegenover ELKE benchmark die je doet, staat een andere benchmark waar iets anders uitkomt.

Er wordt gesproken over processor benchmarks, maar een losse processor valt niet zo te testen, er zit hardware omheen die ook invloed heeft.

Daarom pleit ik er voor dat computer fabrikanten, en ook Apple, nou eens ophouden met ons te naaien en met benchmark resultaten als “reclame” te komen.

Gewoon de specs geven is ruim voldoende :lol:

ff kort

Over die snelheid :: de meeste programma’s voor de mac hebben nog niet Dual ondersteuning. dus daarom kan die snelheid te kort hebben…

Raymond van het Groenewoud zong ooit in ik-weet-niet-meer-welk-liedje: [list:10b7c8514c]Ik wil de grootste zijn, Ik wil de grootste zijn, ... Ich will der größte haben.[/list:u:10b7c8514c]

:stuck_out_tongue:

[quote:8f8aedfdee="cane"]Volgens dit artikel worden we voor de gek gehouden Apple G5 is lang niet de snelste maar de traagste machiene

http://spl.haxial.net/apple-powermac-G5/[/quote:8f8aedfdee]

lezen is zo moeilijk he ?

het gaat over het keynote gebeuren en er staat niet dat de g5 traag is…
sterker nog de g5 is een van de eerste met een 1 ghz buschhhhh… :evil:

[quote:c0c55bbf1d="cane"]Volgens dit artikel worden we voor de gek gehouden Apple G5 is lang niet de snelste maar de traagste machiene

http://spl.haxial.net/apple-powermac-G5/[/quote:c0c55bbf1d]

als je goed leest en de schema’s doorneemt zie je ook gewoon dat de g5 niet de traagste is maar 1 van de snelste…

lezen in verdomde moeilijk :sealed: