Is het slim om te jailbreaken met een gebroken home knop?

Beste mede-OMT’ers,

Ik heb een iPod Touch (4G) met iOS 6.1.6 .

Ik zou deze willen jailbreaken maar mijn Home-button is kapot.
Ik heb al wat zitten googlen en heb een mogelijkheid gevonden via Redsn0w.

Nu lees ik ook veel slechte ervaringen, bv. dat hun iDevice blijft vast lopen in DFU/ Recovery Mode.

En als ik dit doe en mijn iPod loopt vast, zijn er dan oplossingen?

Wat zijn jullie ervaringen?

Gr.

Wat denk je te kunnen bereiken met een jailbreak?

Weet je wat jij zou moeten doen? Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > AssistiveTouch aanzetten. Dan kun je via het scherm de home button bedienen!

@DosEquis En wat moet je dan doen als je in de dfu mode wikt? Dat kan dan niet met assetivetouch!!

Ik zal, als je geen risico wikt looen dan gewoon je honebutton laten maken. Kost €5 ofzo.

Over redsn0w gesproken, je hevt daar volgens mij pwnd dfu mode. Dan wordt je idevice dus in de dfu mode gezet zonder dat je de knoppen moet jndrukken. Ik zal het gewoon eens proberen.

Evasi0n werkt ook zonder homeknop. Maar jailbreaken brengt altijd een risico met zich mee. Je zal vaker een soft reset uit moeten voeren als je apparaat vastloopt, en dat doe je door de homeknop en sluimerknop lang in te drukken. Laat sowieso je homeknop maken. Als je device minder dan 2 jaar oud is en op consumententitel gekocht, dan matst Apple je meestal. Ga daarvoor naar de Apple Store in Haarlem of A’dam

Yeah right. Zelfs al je het zelf zou doen, wordt dat lastig.

Reken op iets van 35 euro. Dan zit je dichter in de buurt.

@toineenzo: heb jij überhaupt je post nog even doorgelezen voordat je op “verzend” drukte? Hij staat zo vol typfouten en (ik neem maar aan) autocorrectsuggesties die nergens op slaan, dat je post grotendeels onbegrijpelijk is geworden…

Voor de topicstarter: ik weet niet wat je met jailbreaken probeert te bereiken, maar ik zou vooral gewoon je homebutton eerst laten repareren.

@jf jah xD ik moet men autocorrectie echt eens resetten ofzo :wink: